Help Ik Wil Vrijwilligerswerk Doen In Azie

hallo
ik wil graag vrijwilligerswerk doen in azie weet alleen niet waar en hoe ik me moet aanmelden
ik heb gehoord dat je overal moet betalen o.a. de vliegticket en de verzekeringen
heb het geld daar niet voor omdat ik alleen van een uitkering moet leven
maar wil heel graag naar azie om te helpen

weet iemand wat ik moet doen er moet toch een manier zijn om er zonder zoveel geld te betalen er te kunnen helpen

met vriendelijke groeten Esther

je kunt me ook mailen naar esther_pl@hotmail.com
alvast bedankt

Hallo,

Ik ben naar precies hetzelfde op zoek. Ik heb onder andere al gebeld met het informatie nummer van giro 555, daar kreeg ik te horen dat ze voornamelijk op zoek zijn naar artsen met ervaring en dat hulp organisaties ter plekke nog niet goed weten waar ze precies hulp nodig hebben. Bovendien zijn er al een helehoop aanmeldingen.

Hoi,

Dit geld precies voor mij dus ook… ik wil graag in Thailand of op Atjah gaan helpen… voel me hopeloos om hier niets te doen terwijl ik daar de mensen kan helpen. Voor mij part is het ruimen van stoffelijke overschotten, doe alles…

Begrijp dat er meer mensen dit willen doen maar niet het geld hebben om er heen te vliegen. Wil nu een actie opzetten om te kijken of we door een organisatie er heen kunnen worden gestuurd. Moet dus wel weten wat je kunt en voor hoe lang… email me eventjes op tsunami@toddebak.nl Ga dan alles coordineren om ons groep als aan te bieden bij een organisatie en instanties, geheid dat we het dan wel voor elkaar krijgen. Ze hebben niet alleen dokters nodig maar ook mensen die kunnen timmeren, puin ruimen, schilderen en regelneven.

Laat het me dus weten… samen lukt het wel…

Groetjes Theo B)

ps. heb al 4 reacties van mensen die zeer serieus zijn geinteresseerd… loopt dus al goed… :slight_smile:

L.S

Misschien heb je iets aan de volgende info. Ik herhaal ‘misschien’, want ik kan niet vinden of ze hun plannen nà de vloedgolf al aangepast hebben.

Informatiemarkt vrijwilligerswerk van
Stichting Internationale Werkkampen (SIW) in
Afrika, Azie en Latijns-Amerika op15 januari 2005 .

Informatiemarkt in Utrecht als je meer wilt weten over hun korte en lange projecten in Afrika, Azie of Latijns-Amerika. Ze organiseren later ook voorbereidingweekends. Voor Azie bijv. van 1-3 april 2005

Infomarkt dus:
Tijd: 11-16 uur

Waar de Kargadoor is ? Zie (en print):

http://www.kargadoor.nl/Bereikbaarheid.htm

De link naar hun website is:

http://www.siw.nl

Succes!
Arturo
P.S.

1. Vul je op hun website bij zoeken bijv. Thailand in, dan kun je werk-en reisverslagen lezen over vrijwilligerswerk in Thailand in 2002, 2003, bijv.
    http://www.ikreis.net/main.php?cid=109’?

2. Ik denk dat je op die informatiemarkt veel mensen kunt ontmoeten die met dezelfde vraag zitten…!!!
    Misschien kan het SIW behulpzaam zijn bij het opzetten van aangepaste projecten (voor korte én vooral…voor langere termijn) in de getroffen gebieden.
    Ik zeg: “waar een wil is, is een weg.”

3. Het SIW is (in 1954) aangesloten bij de koepelorganisatie CCIVS, welke in 1948 door Unesco is opgericht en is m.i. een degelijke en betrouwbare (non-profit) organisatie.

SIW is een leuke organisatie, mits je voor de middellange en lange termijn uitzendingen € 325,- kan ophoesten, voor de werkelozen die nú de tijd hebben is dat een groot bedrag. Voordeel is dat ze onmiddelijk inzetbaar zijn, daar moet je van profiteren…

Alle hulp is er nu hard nodig, er is enorme behoefte aan mensen die willen helpen opbouwen maar ook om alles te coordineren, want dat is nog steeds een grote puinhoop. Er komt teveel binnen en goede krachten om het te verdelen zijn er gewoon niet. De hulporganisaties zeggen natuurlijk dat alles goed verloopt maar van de mensen ter plekke hoor je helaas andere verhalen.

Liefste zou ik op 15 januari al lang er zijn… na de eerste gesprekken met enkele mensen denk ik dat het me misschien nog gaat lukken ook nog… er is haast geboden bij deze ramp, enorme haast om nog meer ellende te voorkomen…

Goedemorgen,

Voor vrijwilligerswerk in de getroffen gebieden kijk op: www.joho.nl Work for Asia.
Zij zoeken op termijn mensen die willen helpen met de wederopbouw van getroffen gebieden. Gaat om uitzending voor een aantal weken tot meerdere maanden.

Inderdaad,

Zag het zelf ook net, hier de site:

http://www.workforasia.nl/

Floris

Ook voor JoHo en WorkForAsia geld… –Zorg er dus voor dat je zelf in staat bent naar de lokatie te reizen en ook je eigen kost en inwoning kan financieren.– Niet iedereen heeft dat geld maar wel de tijd om nu te gaan… dat zijn we dus nu aan het uitzoeken hoe dat wel kan. Zelf vindt ik het nadeel aan deze organisaties dat ze pas over enkele maanden mensen kunnen sturen. De hulp is nu zo hard nodig, hoor dat vanuit alle kanten uit de regio. Als we er zijn kunnen we in een later stadium altijd er nog voor kiezen om voor die organisaties te gaan werken.

Je mag mij contacteren:
Ik heb een schooltje in Taiwan. Ik zoek mensen die Engelse les kunnen geven aan kids en volwassenen:
www.erik-english.com
Groetjes,
Erik

Kijk ook eens op www.icanederland.nl als je tussen een half jaar en een jaar weg wilt.