Iemand ervaring met Vrijwilligerswerk Azie?

Hallo,

in de zomervakantie van 2011 wil ik(20) met een vriendin(19) een maand naar azie gaan. Wij willen erg graag vrijwilligerswerk doen, en vroegen ons af of er iemand is die dat ook eens gedaan heeft en of je dan zin hebt eens een praatje met ons te maken. En ons misschien op een betrouwbaar en betaalbaar project kan wijzen. Ik denk dat we sowieso wel 1000 euro p.p. kunnen sparen(exl. ticket).

Je kan me ook mailen of toevoegen op msn: [EMAIL=“love_life1@live.nl”]love_life1@live.nl

vriendelijke groetjes, Talitha

Hallo,

leuk om te horen dat jullie interesse hebben om vrijwilligerswerk te doen in Azie. Op onze website kun je al enige informatie over onze organisatie, werkwijze en projecten zien.

We hebben diverse projecten in Nepal en Vietnam. Voor Nepal hanteren we een minimale periode van 8 weken en voor Vietnam 4 weken.

Een ander verschil is dat je in Nepal in een gastgezin verblijft, waar je 7 dagen per week ontbijt en avondeten krijgt.

In Vietnam verblijf je in een vrijwilligershuis samen met andere vrijwilligers van onze organisatie.

Je kunt op onze website ook de ervaringen lezen van vrijwilligers die op de projecten hebben gewerkt.

Mochten jullie verder nog vragen hebben, kun je ons mailen of even bellen:
[EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl
Onze website: www.vrijwilligwereldwijd.nl
tel.nr: 078-6311681

We horen graag van jullie.

Vriendelijke groet,
Vrijwillig Wereldwijd

Ik heb zelf een aantal projecten gedaan in Indonesie, Thailand, Bangladesh en Mongolie.

Een aantal van die projecten had ik vanuit Nederland geregeld bij SIW (www.siw.nl). Andere projecten heb ik ter plekke geregeld. Wanneer het je eerste keer is, raad ik je echter aan om bij een organisatie aan te kloppen zodat het duidelijk is wat er van je verwacht wordt. Zeker handig wanneer je de lokale taal niet spreekt!

Zie IkReis - Urbex in Israël: het verlaten busstation van Tel Aviv voor een overzicht (met reisverslagen) van de projecten die ik heb gedaan, en wat links naar nuttige websites en organisaties die je wellicht kunnen helpen.

Wow Jenny, je site ziet er echt ontzettend goed uit! Ook van Vrijwillig Wereldwijd, echt heel erg informatief. Sowieso bedankt voor jullie reacties.

Ik ben ook gemailt door Banyan(banyan.nu) over lesgeven in Azie aan kinderen. We mogen ook creatieve lessen geven en aangezien ik zelf op de kunstacademie zit denk ik dat ik daar echt wat mee kan betekenen.

Heel fijn om te zien dat er zoveel mensen begaan zijn. Ik zal jullie sites nog wel heel wat keertjes bezoeken, echt goed.

Azië is geweldig! Vrijwilligerswerk kan je op heel veel plekken doen. Zelf ben ik behulpzaam geweest na de Tsunami in Thailand, heftig hoor.

Heel veel plezier en succes!

Hallo!

Travel Active biedt mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen in Azië, o.a. in Nepal, India, China, Thailand en Cambodja. Wij bieden reizen op maat aan, eventueel aangevuld met een Avontuurlijk tintje. Er zijn vele projectmogelijkheden; zowel sociale projecten als natuur projecten. Wat denk je bijvoorbeeld van werken met olifanten in Thailand of het verzorgen van Panda’s in China! Op www.travelactive.nl/vrijwiligerswerk kun je meer informatie vinden over onze mogelijkheden in dit prachtige continent.

Wil je graag specifieke informatie over de projectmogelijkheden ontvangen? Mail dan even naar [EMAIL=“vrijwilligerswerk@travelactive.nl”]vrijwilligerswerk@travelactive.nl. We helpen je graag verder!

Vriendelijke groeten,

Kevin van Ginkel
Vrijwilligerswerk Team
Travel Active

He!

Een beetje een late reactie misschien, maar ik wil van de zomer naar Indonesie gaan om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik weet niet of jullie al een plek hebben? Ik ben benieuwd hoe jullie het geregeld hebben enzo.

groetjes,

Arnout