Backpacken en vrijwilligerswerk Azië

Hoi hoi, ik ben een 23 jarige meid die niet te lang in Nl wil blijven en er graag zo snel mogelijk weer op uit wil. Ik ben een persoon die niet teveel wil plannen en houd van t, we zien wel en me niet te druk maakt om dingen als iets even wat minder gaat. Ik zou t liefste gaan reizen met iemand van ong. dezelfde leeftijd en met meerderen is ook geen probleem.

Het plan: September/okt. richting Azië vertrekken. Ongeveer 3 maanden verblijven en een aantal landen leren kennen en dan vooral ook zoveel mogelijk de bevolking en cultuur leren kennen. Ik wil heel graag verschillende eilanden van Indonesië zien en daar ook wat vrijwilligerswerk doen, daarna naar Thailand, als iemand nog een mooie suggestie heeft voor een ander land?
Graag low budget maar af en toe iets meer uitgeven moet kunnen.

Ik hoor t wel, en ook als je goede tips hebt of een ander land wat ik zeker zou moeten zien…

.

.

Hee, thnx voor de tips. heb inderdaad ook op die sites gekeken maar vind t via een organisatie gewoon echt véél te duur. T zelfde met vrijwilligerswerk, als je dat nu al wilt regelen ben je best veel geld kwijt. Heb t idee dat als je daar bent en rondkijkt/vraagt vrij gemakkelijk ergens vrijwilligerswerk kunt doen zonder al de organisatie kosten.

Ik vind t lastig om in te schatten hoe duur t gaat worden per maand. Ligt er ook een beetje aan of je een auto huurt, t vliegtuig nog een keer pakt en waar je slaapt. Maar van wat ik van anderen heb gehoord kan je al voor 5 euro ergens slapen en je eten kost ook niet veel meer per dag. Misschien dat er andere mensen op deze site zijn die er al een keer geweest zijn en weten wat t ong. kan kosten?

Hallo!

Ik ben Zoe en ik heb besloten er een jaartje tussenuit te gaan om te reizen door Azië. Heb niet echt een voorkeur voor landen, het lijkt me allemaal prachtig! haha

Ik wil zo lang mogelijk (als het geld op is zit er niks anders op dan naar huis te gaan)! Ik ga sowieso, maar alleen is maar zo alleen…! Het lijkt me daarom leuk om een (tijdelijk) reismaatje te vinden!

Stuur gerust es een mailtje! [EMAIL=“zoehuitema@hotmail.com”]zoehuitema@hotmail.com

Hoi Zoe, ik vind t zelf ook moeilijk om me vast te leggen op een aantal landen. Ik wil eigenlijk gewoon t liefste zoveel mogelijk zien en kijken hoever ik kan komen met mn geld. Ik wil sowieso naar een aantal eilanden in Indonesië en moet me er verder nog wat meer in gaan verdiepen denk ik.

Mag ik vragen hoe oud je bent en wanneer je precies weg wilt gaan? Groetjes!

Indonesie wil ik ook sowieso naar terug. Heb toen Java, Bali, Sumatera, Lombok gedaan maar zoals ik al zei, ik ben echt verliefd geworden op het land.

Ik ben van bouwjaar '88 :wink: Ik ga (als alles volgens plan loopt) in juli weg, en dan samen met mn beste vriendin een maand rondreizen (we weten nog steeds niet waar). Omdat zij dan aan een nieuwe studie begint gaat ze terug naar NL en ik neem een tussenjaar en blijf dus in Azië achter. Heel misschien dat ik daarna tm november een baantje kan krijgen in Maleisié maar dat is nog erg onzeker dus daar staat nog niks over vast. Dus alle opties staan open!

Hmm klinkt goed! Heerlijk dat je in ieder geval al een aantal dingen gepland hebt en t vaststaat dat je gaat! Geweldig! Als ik alle verhalen enz. hier allemaal lees kan ik echt niet meer wachten!
Ik wil zelf t liefste begin septemer weg. Ik woon in Zweden en ga eind juni terug naar Nederland. Dat wil zeggen dat ik zonder werk zit totdat ik weer wegga en waarschijnlijk in die periode weer bij mn ouders woon. En wil vooral die werkloze periode graag zo kort mogelijk houden. Ik wil gewoon t liefste samen met iemand gaan en daar hangt t dus ook een beetje vanaf wanneer ik ga. Maar als ik je iig op msn toe kan voegen, kunnen we er een keer over praten, gaat wat gemakkelijker. Misschien dat ik nl. eerst vrijwilligerswerk in Indonesië ga doen, en dat we elkaar daarna ergens kunnen treffen en dan samen verder reizen. Is maar even een wilde gooi…
Ik hoor t wel! Groetjes!

Hallo Kit,

leuk dat je gaat reizen in Azie. Voor vrijwilligerswerk daar zou je kunnen kijken op de site van SIW internationale vrijwilligersprojekten. www.SIW.nl . Dit is een Nederlandse vrijwilligersorganisatie die contact heeft met vele andere organisaties in de wereld. SIW en de andere organisaties hebben geen winstoogmerk en daardoor zijn de work camps goed betaalbaar. Wie weet zit er iets voor je bij.
Zelf ben ik in december via SIW naar een work camp in Jordanië geweest. Een prachtige indrukwekkende ervaring!

groeten en veel reisplezier!
Jolanda

Ik voeg je toe! Ik heb een wat raar MSN adres dus laat je daar niet door afschrikken haha :wink:

Hey Kit,
Ik weet niet hoe je plannen er voor staan maar ik zoek ook nog een reisgenootje voor Azië. Ik wil van augustus tot december naar Thailand, Indonesië en India. In India wil ik vrijwilligerswerk gaan doen. Maar alles staat nog wel open als je nog interesse hebt in een reisgenootje kunnen we kijken of onze plannen een beetje matchen :wink:

Groetjes Lisanne

Hee Lisanne ik heb net je eigen post ook gelezen,klinkt goed! Heb je nog meer landen waar je naartoe wilt of hou je t hierbij? Ik heb zelf niet echt de behoefte om naar India te gaan en heb zelf ook minder maanden uitgetrokken om te gaan reizen, maar ik las dat je als laatste naar India wilde… misschien kunnen we dan in t begin samen reizen? Ik zou ook wel in augustus kunnen vetrekken. Ik vroeg me alleen af of de tickets dan niet veel duurder waren?

Hoi Kit, Leuk als we het eerste deel misschien samen kunnen reizen! Het kan heel goed dat de tickets in augustus duurder zijn dat zouden kunnen uitzoeken hoeveel dat scheelt. Ik wil toch het liefst wel in augustus weg omdat ik januari weer naar huis wil en zolang mogelijk wil reizen :wink: Verder zou ik nog wel meer landen in azië willen zien maar lijkt me toch leuker om wat langer in èèn land te blijven dan van land naar land te hoppen. Heb jij nog andere landen waar je naar toe wilt?
Mijn mailadres is [EMAIL=“lisannedepriester@hotmail.com”]lisannedepriester@hotmail.com dan kan je me ook mailen is misschien wel handig :wink:

Hoi Kit,

Ik las je bericht en ik moet zeggen dat je plannen mij erg aanspreken! Ik ben ook 23 jaar en in juli rond ik mijn studie af. Ik wil nog even lekker reizen :zon02:voordat ik straks begin met werken. Ik wil ook rond september vertrekken voor 3 à 4 maanden. De landen staan nog niet vast; ik ben nog nooit in Azië geweest en heel veel landen lijken me heel mooi! Ik vind het erg leuk om andere culturen en mensen te leren kennen.

Mijn plan is ook om redelijk low-budget te leven. Ik heb nog geen ervaring met backpack reizen, dus het lijkt me leuk om dit samen met een reisgenoot te doen (of meerdere)! Lijkt me leuk om wat van je te horen!

Hebben nog meer mensen ongeveer dezelfde plannen?! Laat een berichtje achter!

Groetjes,

Serap

Hoi Kit
Je verhaal spreekt mij erg aan :slight_smile: Ik heb ook al een bericht bij lisanne achtergelaten en het lijkt me leuk om hier op msn eventueel over verder te praten.
Mijn voorkeur gaat uit naar Indonesie en dan zou ik vrijwilligerswerk o-in een weeshuis op bali willen doen. En ik zou graag naar java, lombok etc willen. Daarna als er nog tijd en geld etc over is zou ik eventueel nog richting thailand, laos en misschien india willen. Mijn plan is om in augustus te vertrekken. Mocht je interesse hebben… mijn email is [EMAIL=“larisa0160@hotmail.com”]larisa0160@hotmail.com
Groetjess

Hoi!
Deze zomer zijn er weer de wereldhulpweken, waarbij we nu ook een zwitsal actie hebben waarbij je producten kan krijgen voor je project! Als je een leuk filmpje, foto of poster instuurd waarom jij en/of het project waar jij heen gaat de producten zou moeten krijgen dan maak je kans op 50 van deze producten. Kijk op www.wereldhulpweken.nl hier staan ook meedere acties, projecten en info over subsidie als je deze zomer vrijwilligerswerk gaat doen.
Hoop dat je er misschien wat aan hebt.

Groetjes, Annelies

Voor geinteresseerden in vrijwilligerswerk in Cambodja: PURE! for Kids biedt aan jou de kans om daar als vrijwilliger aan de slag te gaan. PURE! is een vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor kleinschalige projecten in Cambodja en die vrijwilligersreizen organiseert. Ik heb dit zelf ook via PURE! gedaan en dit was echt een geweldige ervaring en enorm dankbaar werk!

Als je interesse hebt: bekijk de website www.pureforkids.org of je kan naar een **informatiedag **komen, bijvoorbeeld op 25 juli 2009 in cafe De Heffer in Amsterdam.

Groetjes, Eva

Hallo kit en de andere meiden die enthousiast op deze topic gereageerd hebben!
ik ben 21 jaar en wil ook graag vanaf oktober richting azie voor ongeveer een half jaar ofzo! ik weet nog niet precies waar ik heen wil maar landen als indonesie, maleisie, thailand,cambodja,india en the cookeilands spreken mij wel heel erg aan!
ook wil ik graag vrijwilligerswerk doen, dacht aan indonesie…
Hebben jullie onderling al wat besproken wat jullie willen doen oid?
Ik ben erg beneiuwd naar jullie plannen!!

Groetjes Monique

Hoi,
sorry ik had deze post een jaar geleden gestart en is dus niet meer van toepassing op mij. Maar hopelijk kom je eruit met je plannen.

Alvast heel veel plezier!

Groetjes, Kitty

Hallo Allemaal,

Cambodja is echt een geweldig fasinerend land waar nog heel veel hulp nodig is! Als vrijwilliger heb je hier heel veel te doen en het is echt de moeite waard.

kijk eens op: http://www.pureforkids.org

groetjes, Nicoline