Vrijwilligerswerk gezocht! Vanaf september, oktober of november 2013..

Hallo iedereen,

Net als zovelen, wil ik ook voor een super ervaring in het buitenland gaan.
Ik ben Josee, 21 jaar en sinds maart afgestudeerd van de opleiding HBO Bouwkunde.
Momenteel is het erg lastig om werk te vinden en daarom wil ik nu een andere droom gaan verwezenlijken.
Die luidt als volgt: Ik wil mij graag inzetten voor mensen die het meer nodig hebben dan ik, in een ver buitenland.

Echt een voorkeur voor een land of het soort werk heb ik niet.
Het soort projecten waar ik aan denk zijn de volgende: helpen in een weeshuis, helpen bij een lokaal bouwproject, voorlichting of les geven, of iets anders waar mijn hulp ook maar bij nodig is.
Één beperking heb ik wel, dat is het budget, die is beperkt.
Ik snap dat voor veel projecten een bijdrage wordt verwacht voor kost en inwoning.
Een bijdrage ben ik dan ook bereid om te betalen, maar een grote bijdrage kan ik simpelweg niet betalen.

Heb jij een leuke vrijwilligersjob voor mij, of een tip, laat het weten!
Mijn idee is om voor ongeveer een half jaar weg te gaan, iets korter of langer, het is allemaal nog mogelijk…
Deze zomer ga ik voor de vijfde keer op rij gezellig weer werken op een camping in het buitenland, daarna ben ik beschikbaar voor vrijwilligerswerk : )

Groetjes!
Josee

Hoi Josee

Kijk eens op www.moonandstarguesthouse.com.
Nederlandse die een guesthouse en vrijwilligersprojecten runt in Ghana. Ook hier zitten kosten aan verbonden maar die zijn acceptabel vind ik.
Zij heeft veel ervaring in het begeleiden en een thuis bieden aan mesnen die een paar maanden bij haar verblijven.

Succes met je zoektocht

Wout

Hallo Josee,

Ik ben Amber, een 19 jarige die net haar studie HBO- verpleegkunde heeft opgegeven. Ik ben nu voor de 2e keer niet toegelaten tot verloskunde en verpleegkunde was echt niet wat ik wilde. Ik ga dit jaar een tussenjaar nemen en wil erg graag vanaf oktober/september 4 a 5 maanden naar Afrika (liefst malawi, uganda, kenia of tanzania). Het werken in een weeshuis lijkt mij geweldig. Nu ben ik op zoek naar iemand die met mij mee wil. Lijkt het jou ook leuk om met iemand zo’n reis te maken, of wilde je liever alleen? Anders zouden we misschien samen iets kunnen zoeken. Ik zat zelf al aan dare2go te denken. Ik ben overigens al eerder in Kenia en Tanzania geweest op vakantie en heb in Uganda 2 weken vrijwilligerswerk gedaan afgelopen jaar.

Ik hoop snel iets van je te horen!

Groetjes,
Amber

Beste Josee,

Leuke en spannende plannen heb je! Via Voluntá kun je vrijwilligerswerk doen in 6 landen en op allerlei gebieden. In India hebben wij vooral projecten gericht op vrouwen en kinderen. In Sri Lanka kun je bij een natuurbeschermingsorganisatie gericht op olifanten aan de slag. In Kenia hebben we vooral vrijwilligers in de zorg en het onderwijs, in Peru in het onderwijs en in Guatemala in een dierenopvang voor wilde dieren en een schildpaddenproject. In Mexico hebben we heel veel verschillende projecten, op sociaal gebied, in de natuur, en, misschien ook interessant voor jou, projecten waarbij ecologisch gebouwd wordt.
Wij werken in al deze landen met lokale organisaties, en proberen de behoefte van onze partner organisaties en onze vrijwilligers zo veel mogelijk op elkaar af te stemmen. Als je dus op zoek bent naar nét iets anders dan op de website staat, dan kunnen wij altijd voor je nagaan of dat mogelijk is. Laat het gerust weten als je vragen hebt!

Hartelijke groet,
Aukje de Boer

Hoi Josee,

Doingoood heeft verschillende projecten in Kenia, Tanzania en Oeganda. De projecten zijn onderverdeeld in Weeshuizen, Onderwijs, Gezondheidszorg en Maatschappij. Stuk voor stuk zijn het projecten waar je echt de handen uit de mouwen kunt steken en een verandering kunt maken in het leven van de mensen in een heel andere wereld.

Neem eens een kijkje op onze website voor verder info: www.vrijwilligerswerk-afrika.nl.

Via www.africavolunteerkwamama.com kun je vrijwilligerswerk doen in Zuid Afrika aan de noordkust vlakbij Durban.
Het is een kleinschalig en lokaal project wat het er mooi maakt om te werken.
Niets commercieels maar daadwerkelijk contact en samenwerken met de lokale bevolking van een township.
Er zijn mogelijkheden om met kinderen te werken maar ook hulp in de keuken of op andere vlakken is welkom.
Als je vragen hebt kun je die mailen naar: [EMAIL=“info@africavolunteerkwamama.com”]info@africavolunteerkwamama.com

Hoi Josee!

Heb je al vrijwilligerswerk op het oog of nog niet?

Groetjes,
Yvette

Hallo,Nee ik heb helaas nog geen vrijwilligerswerk, maar ben wel in contact met een particuliere organisatie. Of dat wat wordt is natuurlijk nog maar de vraag. Helaas waren een aantal van de bovenstaande reacties te duur voor mij. Mijn startdatum is wel verschoven naar op zijn vroegst begin december waarschijnlijk doordat ik tot begin oktober in het buitenland aan het werk ben.Groetjes, josee

Dit lijken mij wel goede opties:

http://codex-international.org/2013/06/10/ew-evs-in-bangladesh/
http://codex-international.org/2013/06/10/ew-evs-for-nepal/
http://codex-international.org/2013/06/10/1680/

Hola Josee!

Heb je nog een kijkje genomen op www.localdreamers.nl? Ik weet niet precies wat je budgettaire mogelijkheden zijn, en hoe lang je van plan bent vrijwilligerswerk te doen, maar bij Local Dreamers (Zuid-Amerika) betaal je vanaf de tweede maand slechts €57 per week voor kost en inwoning en begeleiding.

We bieden een breed scala aan projecten en je werkt samen met jonge Nederlanders en Ecuadorianen. Help jij ons mee dromen waar te maken?

Succes met de voorbereidingen en wie weet horen we van je,

Saludos!

Jesse van de Woestijne
De Local Dreamers

Hoi Josee, Succes met je werk in het buitenland. Mocht je nog geen project hebben gevonden kijk dan ook eens bij onze projecten in Cambodja. Uitdagende projecten, wij matchen jou met een geschikt project, ook je bouwkundige opleiding kan worden ingezet! Groetjes Nicoline www.purevolunteer.nl (cambodja en bali projecten)