Hallo,
Ik ben Amber, 19 jaar en heb zojuist mijn studie HBO-verpleegkunde opgegeven. Ik wilde verloskunde gaan studeren maar na niet door de selctie te zijn gekomen had ik besloten een jaar vpk te gaan studeren om mijn propedeuse te behalen. Helaas kan ik ook dit jaar niet aan verloskunde beginnen en heb ik voor mijn rekentoets een 9 gehaald en dit moest een 10 zijn. Je raad het al… weg propedeuse. Anyways…, ik heb nu besloten een tussenjaar te nemen en vanaf september/oktober voor een maand of 4 a 5 naar Afrika te gaan. Nu ben ik niet zo goed in alleen zijn en zou ik het leuk vinden om met iemand deze reis te gaan maken. Helaas is het best lastig om in mijn directe omgeving een reisgenoot te zoeken omdat vrijwel iedereen aan het studeren is of geen behoefte heeft aan vrijwilligerswerk in Afrika. Ik zou het liefste in een weeshuis gaan werken, maar welk project en welk land ben ik nog niet uit. (misschien ook leuker om samen uit te gaan zoeken?) Drie jaar geleden heb ik Kenia en Tanzania mogen bezoeken met mijn moeder en afgelopen zomer heb ik met een organisatie 2 weken vrijwilligerswerk gedaan in Uganda. Ik heb dus al wat ervaring.
Ik hoop een leuk iemand te vinden waarmee ik deze bijzondere reis mag maken!
Liefs,
Amber
Beste Amber,
Leuk dat je deze plannen hebt! Als je opnieuw naar Kenia wilt, dan kunje via Voluntá vrijwilligerswerk doen in een weeshuis. Als je wilt, kun je ook je ene jaar verpleegkunde inzetten door als stagiair aan de slag te gaan in een ziekenhuis of plattelandskliniek in Kenia. Ik begrijp dat je er op dit moment misschien een beetje klaar bent met verpleegkunde, maar wie weet komt het toch nog van pas als je na je tussenjaar weer verder gaat studeren.
Ik wens je in ieder geval veel succes met het vinden van een project dat bij je past!
Aukje de Boer
Bedankt voor je reactie, ik ga er zeker even naar kijken!
Groetjes,
Amber
Hey Amber,
Kijk zeker ook eens bij Projects Abroad. Wij hebben best wat projecten voor vrijwilligers die in een weeshuis in Afrika willen werken. Zo kan je bijvoorbeeld aan de slag in Ethiopië, Ghana, Tanzania of Togo. Wil je een aantal landen combineren: geen probleem!
Aan reisgenoten ook geen gebrek: op elk project werk/woon je samen met andere vrijwilligers die zich net als jij willen inzetten voor Afrika. Het komt heel vaak voor dat vrijwilligers samen reizen in de weekends of plannen maken voor een leuke reis wanneer hun project afloopt. Je maakt sowieso een heleboel internationale vrienden!
Lijkt het je wat? Neem dan zeker een kijkje op de website, stuur een mailtje naar info@projects-abroad.nl of meld je alvast aan voor een van onze volgende infomomenten!
Veel plezier,
Hanna
Hoi Amber
Kijk eens op www.moonandstarguesthouse.com
Een kleinschalige organisatie met als enorm voordeel dat de Nederlandse eigenaresse in Ghana zelf woont en je daar steunt en begeleidt. Vanaf volgende maand zal er een andere Nederlandse haar gaan helpen en ook in Ghana gaan wonen dus altijd Nederlandse aansprak. Tevens zijn er hele vriendelijke mensen die haar helpen uit Ghana zelf en zul je niet alleen zijn.
Succes met zoeken
Wout
Hoi Amber,
Doingooodheeft meerdere projecten in Tanzania, Kenia en Oeganda. De projecten zijn onderverdeeld in Onderwijs, Gezondheidszorg, Weeshuizen en Maatschappij. Neem eens kijkje bij onze projecten, wellicht zit er wat voor je tussen! Vrijwilligers verblijven in een vrijwilligershuis, waar je dus samen met andere vrijwilligers van Doingoood verblijft.
www.vrijwilligerswerk-afrika.nl
Hoi Amber!
Voordat ik iets vertel over ons project vroeg ik me af of je al iets gevonden hebt?
Groetjes,
Yvette Boltze