vrijwilligerswerk engelse les in het buitenland?

hallo,

Hier met Joy. Ik ben voorlopig nog student land-en waterbebeer en mij lijkt het leuk en waardevol om in mijn vrije tijd vrijwilligerswerk te gaan doen.
Ik zou graag Engelse les in het buitenland willen geven. Ik ben helemaal geen Engelse docent of zo, maar mij lijkt het erg waardevol om mensen Engelse les te geven, zodat ik hopelijk toch een klein beetje een bijdrage kan leveren aan betere kansen voor deze mensen.
Ik heb daarbij een paar vragen:

1. Kan ik zomaar Engelse les geven in het buitenland? ( Ik heb geen certificaten, alleen VWO met een voldoende afgerond voor Engels)
    2 Zo niet -> Wat moet ik halen en waar kan ik dat doen?
    Zo wel -> Via welke organisaties kan ik Engelse les geven in het buitenland? ( het liefst ergens in Europa, aangezien mijn budget niet zo erg groot is)

Hopelijk kan iemand deze vragen beantwoorden ^^

Engels geven buiten Europa is vaak niet duurder dan in Europa, omdat buiten Europa de kosten van levensonderhoud lager zijn.

Er zijn plekken waar je zonder certificaat terecht kan, maar sommige organisatie vragen van vrijwilligers een TEFL (teaching english as a foreign language) certificaat.

Op dit forum zijn verschillende organisaties die je kunnen helpen. Daarnaast hangen in guesthouses in bijvoorbeeld Thailand en Laos ook vaak briefjes op van mensen die een docent zoeken. In Europa ben ik dergelijke briefjes nooit tegengekomen.

1 like

Hoi Joy,

Waarom ga je niet iets met je studie in het buitenland doen? Er zijn genoeg plekken in de wereld waar ze wat aan je expertise kunnen hebben.

Groeten Henk

Hi Henk,
Ik ben helaas nog niet een expert, dus ik betwijfel of ik met mijn voorlopige kennis iemand kan helpen.
Wanneer ik verder in mijn studie ben, hoop ik meer met mijn expertise te kunnen helpen.
Joy

Hallo Joy,