vrijwilligerswerk engelse les in het buitenland?

hallo,

Hier met Joy. Ik ben voorlopig nog student land-en waterbebeer en mij lijkt het leuk en waardevol om in mijn vrije tijd vrijwilligerswerk te gaan doen.
Ik zou graag Engelse les in het buitenland willen geven. Ik ben helemaal geen Engelse docent of zo, maar mij lijkt het erg waardevol om mensen Engelse les te geven, zodat ik hopelijk toch een klein beetje een bijdrage kan leveren aan betere kansen voor deze mensen.
Ik heb daarbij een paar vragen:

1. Kan ik zomaar Engelse les geven in het buitenland? ( Ik heb geen certificaten, alleen VWO met een voldoende afgerond voor Engels)
    2 Zo niet -> Wat moet ik halen en waar kan ik dat doen?
    Zo wel -> Via welke organisaties kan ik Engelse les geven in het buitenland? ( het liefst ergens in Europa, aangezien mijn budget niet zo erg groot is)

Hopelijk kan iemand deze vragen beantwoorden ^^

Engels geven buiten Europa is vaak niet duurder dan in Europa, omdat buiten Europa de kosten van levensonderhoud lager zijn.

Er zijn plekken waar je zonder certificaat terecht kan, maar sommige organisatie vragen van vrijwilligers een TEFL (teaching english as a foreign language) certificaat.

Op dit forum zijn verschillende organisaties die je kunnen helpen. Daarnaast hangen in guesthouses in bijvoorbeeld Thailand en Laos ook vaak briefjes op van mensen die een docent zoeken. In Europa ben ik dergelijke briefjes nooit tegengekomen.

1 like

Hoi Joy,

Waarom ga je niet iets met je studie in het buitenland doen? Er zijn genoeg plekken in de wereld waar ze wat aan je expertise kunnen hebben.

Groeten Henk

Hi Henk,
Ik ben helaas nog niet een expert, dus ik betwijfel of ik met mijn voorlopige kennis iemand kan helpen.
Wanneer ik verder in mijn studie ben, hoop ik meer met mijn expertise te kunnen helpen.
Joy

Hallo Joy,

Met een klein budget kun je vaak juist beter naar landen in Aziƫ of Zuid-Amerika reizen. De grootste kostenpost in het vliegticket, maar je onkosten op de plaats van bestemming zijn minimaal. Voor het geven/meehelpen met Engelse lessen op projecten in ontwikkelingslanden is de afronding van Engels met een voldoende op HAVO/VWO niveau voldoende. De meeste kinderen/jongeren waarmee je zult werken hebben nog maar zeer basic kennis van de Engelse taal. De taken richten zich met name op het aanleren van het abc, woordenschat, kleine gesprekjes kunnen voeren en uitspraak. Via het Vrijwilligerswerk Buitenland forum vind je diverse organisaties wereldwijd die educatie projecten ondersteunen waar je Engelse les kunt gaan geven. Er is veel keuze. Laat je goed informeren en bedenk wat je zelf belangrijk vind. Goede begeleiding op de plaats van bestemming bijvoorbeeld? Een 24-uurs contactpersoon? Een introductieprogramma? Iedere organisatie werkt op zijn eigen manier en biedt zijn eigen services aan vrijwilligers voor vertrek en tijdens het verblijf in het buitenland. Succes!

1 like

Hoi Joy en anderen geinteressenteerden!

Ik sluit me aan bij de adviezen en tips van PURE! In Zuid-Amerika is het echter wel heel handig om ook Spaans te kunnen spreken of voldoende tijd te hebben om Spaans te leren ter plekke. Engels leren aan kinderen werkt gemakkelijker als je ook wat woordjes Spaans kunt. Spaans is een gemakkelijke taal om te leren, helemaal als je zelf in een Spaanstalig land verblijft.

Succes met het verder concretiseren van je plannen!

Met vriendelijke groet,

Marit de Haas

1 like