Lesgeven in Buitenland

Hoi,

in juni studeer ik af als onderwijzeres. Ik ben ook al kleuterleidster. Graag zou ik in het buitenland gaan lesgeven. Werken met straatkinderen lijkt me ook wel een hele uitdaging. Wie kan me hierbij helpen?

Liesbeth

Beste Liesbeth,

Voor werken in het buitenland is het handig aan te geven in welke landen je wilt werken. Verder ook handig om aan te geven welke talen je spreekt. Ik woon en werk zelf in Mexico en raad je bijvoorbeeld aan als je wilt werken in Mexico dat je spaans beheerst. Zonder spaans is het erg moeilijk om aan de slag te komen.

Succes,

Wouter

Hierbij meer informatie over mezelf:
Volgende talen beheers ik goe: Nederlands (moedertaal), Frans en Engels. Ik heb in 2004 4 maanden in Portugal gestudeerd waardoor ik een passieve kennis van het Portugees heb (maar wil me hierin verder bekwamen)

Ik heb niet echt een voorkeur voor een specifiek land: zowel het noorden als het zuiden lijken me boeiend!

liesbeth

Neem een kijkje op de site van AMAUTA SPanish School, ik ben via hun in Cusco geweest en heb ik een project voor naschoolse opvang gewerkt.

Groetjes
MARGARITA

Hoi Liesbeth,

Een andere goeie site om te bekijke is de volgende. Zij bemiddelen in werk in het buitenland en hebben er veel informatie over.

joho

Wouter

hoi kijk ook eens www.projects-abroad.nl
Ik heb zelf lesgegeven in Zuid Afrika, echt waanzinnige en een echte aanrader!

:smiley:

Hallo Liesbeth, een organisatie waar ik deze zomer weer voor ga werken heeft genoeg aanbiedingen/uitdagingen in het buitenland, waaronder Afrika, Australie, Nieuw Zeeland, Amerika maar natuurlijk ook landen als Spanje, Frankrijk, Italie, Portugal, Engeland, etc. Of je nu vrijwilligerswerk wilt gaan doen of gewoon genieten wil van je vrijheid en verder wilt (door)reizen, jij bepaald.
Kijk op http://www.stepstone.nl/cvfolder/sollicita…_formulier.html en vindt de uitdaging die je zoekt. Uiteraard betaald (kost en inwoning wordt ook allemaal geregeld). Niets is voor niets dus we doen ook niet iets voor niets. Doei.

Groetjes Natasha

het moet zijn: http://www.stepstone.nl/cvfolder/sollicita…_formulier.html

(mocht je hier … lezen, dan moet het sollicitatie zijn, met daarachter dus _formulier.html)

Hoi Liesbeth

Ik werk als lerares basisonderwijs in Engeland. Kijk eens op www.timeplan.com, dat is de organisatie waar ik voor werk.
Mocht je meer vragen hebben, mail me gerust!

Groetjes Saskia

Hallo allemaal,
Dit is al een tijdje online, maar ik hoop toch dat iemand nog wat vragen kan beantwoorden. Ik wil heel graag na mijn opleiding PABO (in februari studeer ik waarschijnlijk af) een ervaring in het buitenland opdoen. Het liefst zou ik lesgeven. Hoe zit het met de vraag naar ervaring? Financieel redde ik het niet om al eens eerder bijvoorbeeld een stageervaring op te doen in het buitenland. Is het zo dat ze ervaring in het buitenland verplicht stellen? Ik ben gewoon nieuwsgierig. De sites die hier genoemd zijn heb ik opgeslagen in mijn favorietenlijst. Mocht er iemand zijn die andere sites weet, ik wil het graag weten. Ik zit zelf zo af en toe te surfen, maar vind veelal niet de sites die ik zoek…

Alvast bedankt!

Groetjess Wendy

Stuur even je cv en motivatie naar [EMAIL=“ntcperu@yahoo.com”]ntcperu@yahoo.com

groetjes, Josan

Dag Saskia!

Ik ben blij eindelijk iemand te horen die in Engeland lesgeeft. Het is al altijd mijn levensdroom geweest om daar te kunnen lesgeven. Ik studeer nu aan de universiteit in Gent maar ik denk erover na op te veranderen naar Regentaat. Denk je dat je met een diploma regentaat Engels-Frans ook Frans kan geven in een secundaire school in Engeland?
Het is echt heel belangrijk voor mij om dat te weten. Als je er iets meer over weet, zou je dan die informatie kunnen geven?
dankjewel

Bet

Hoi!!

Neem eens een kijkje op www.joho.nl, zij bieden verschillende projecten aan waaronder ook lesgeven in het buitenland! Hopelijk heb ik je geholpen!

groetjes!!

Hoi,

Dit is een speciale site voor leerkrachten die het net als jij leuk vinden om in het buitenland te werken.
Veel plezier met solliciteren, ik hoop dat je kunt vinden wat je zoekt.

Groeten, Jacqueline Rietveld (ook leerkracht)
http://www.stichtingnob.nl/index_real.jsp

Heej Lies,

Waar je ook nog even kan kijken voor informatie is www.lesgeveninhetbuitenland.nl! Succes!!

Hoi,

Zou je ook Engels kunnen geven? Als dat zo is heb ik een leuk aanbod voor je.
Je kunt me bereiken op [EMAIL=“ceraydin1@hotmail.com”]ceraydin1@hotmail.com
Ik wacht op je reactie.

Cigdem

hoi saskia,
ik ben zelf ook leerkracht en wil in engeland les gaan geven(basisonderwijs). kan je mij misschien wat tips geven?het onderwijs systeem, de taal, cultuur?
ik ben super nieuwsgierig hoe en waar je terecht bent gekomen en of je het aanraadt!

groetjes mira

Hallo iedereen

Ik heb op mijn hogeschool (in België) een aanvraag ingediend om naar het buitenland te gaan.
Ik studeer af in februari als kleuterleidster.
In de periode Oktober - December zou ik misschien een buitenlandse ervaring mogen opdoen MAAR ik moet/mag zelf projecten voorstellen.
Ik heb reeds enkele websites geraadpleegd zoals www.gostrange.be , www.afsvlaanderen.be ,… daar vind je dan projecten maar hoe ga je nu opzoek naar projecten die niet gelinkt zijn aan een organisatie?
Ik bedoel een project waarvoor je niet in zee moet met zo’n organisatie.
Graag had ik in een weeshuis gewerkt of les gegeven (in het Engels of Nederlands) aan kinderen die geen of weinig kans hebben op onderwijs zowel in Europa of verder…

Iemand tips :slight_smile:

Groeten
EvyD