Lesgeven in het buitenland

Hallo,

ik ben sinds enige tijd in België aan het werk als leerkracht. Ik ben nog geen jaar bezig maar ben echt wel tot de conclusie gekomen dat ik ‘meer’ wil dan dit.
Aangezien ik wel (toch nog even) de zekerheid van mijn job wil houden, heb ik telkens ‘maar’ 2 maanden tijd en dit in juli en augustus.
Mijn doel:

• ervaring opdoen met lesgeven in het buitenland (vrijwilligerswerk, projecten,…)
  • Binnen dit en enige tijd naar het buitenland trekken en daar kunnen lesgeven aan kinderen van de lagere school.

Ik heb al heel wat projecten gevonden om vrijwilligerswerk te doen, dit zou in principe dus geen enkel probleem mogen vormen. Maar er is zoveel keuze. Iemand die hier ervaring mee heeft en eventuele tips heeft? (organisatie, welk land, hoe lang heb je nodig, verblijfplaatsen,…)

Wat betreft het vinden van een eventuele ‘vaste job’ in het buitenland lijkt heel wat moeilijker. Ik dacht eerst aan stichting NOB, maar vaak gaat het hier om vacatures waarbij er slechts enkele uren gewerkt kan worden en je ook zelf moet zorgen voor huisvesting (financieel niet echt haalbaar als je geen fulltime kan werken). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Zo ja, hoe begin je aan zo’n avontuur?

Groetjes,
Tinka