Even informeren!

Hallo :slight_smile:

Ik ben Mathijs, 17 jaar oud en woon in Zuid-Holland. Ik ben op deze website terecht gekomen door te zoeken naar informatie over lesgeven in het buitenland.

Het zit namelijk zo. Ik ga vanaf 1 september de lerarenopleiding Engels volgen aan de hogeschool Rotterdam. Ik ben altijd al goed geweest in Engels, en op de middelbare school heb ik ook examen gedaan in Frans en Duits. Deze twee afgerond met een 7; Engels met een 8.
Nu zat ik eens na te denken over mijn toekomst als Engels docent. Ik kijk uit naar het lesgeven en mensen te helpen Engels te leren. Alleen vind ik het minder dat ik een ‘normaal’ leven tegemoet ga. Ik heb ook iets avontuurlijks, ik wil bijvoorbeeld graag andere delen van de wereld zien, en niet alleen in Nederland wonen, en m’n leven lang hier docent blijven. Daarom ging ik eens googelen.

Ik kwam toen iets tegen over lesgeven in het buitenland. Lesgeven in Spanje, Venezuela, eigenlijk over de hele wereld. Dit leek me wel wat.

Alleen op die site kost het geld om er heen te gaan en is het meer een avontuurlijke trip van 15 tot 30 dagen met als extraatje wat lesgeven, dan andersom. En dat andersom is eigenlijk wat ik zoek. Een vaste baan, en in mijn vrije tijd (weekenden, vakanties) de omgeving gaan ontdekken. En het liefste nog in verschillende landen, dus dan een tijd hier, en dan een tijd daar, enzovoort.

Ik wilde wel eerst in Nederland ervaring opdoen als docent, een beetje in het beroep komen, als het ware. En daarna naar andere landen gaan kijken.

Is dit een reëel beeld voor mijn toekomst, en zijn er hier misschien zelfs mensen met ervaring? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening :slight_smile:

Groetjes,

Mathijs

PS: De website waar ik het over had: http://www.lovetefl.com/