Het lijkt mij een bijzondere ervaring om in de zomer voor een aantal weken les (bijvoorbeeld Engels of Nederlands) te geven in het buitenland. Ik heb geen specifiek land in gedachte, maar ik denk aan een periode van minimaal 3 weken.
Ik ben benieuwd naar ervaringen of tips van mensen die mij voorgegaan zijn. Via welke organisatie heb je dit geregeld, hoe is dat bevallen en wat waren de kosten etc.?
Ik hoor het graag.
Leuk dat je interesse hebt in lesgeven in het buitenland! Je zou eens kunnen kijken op www.doingoood.nl. Hier zijn 2 onderwijs projecten waar je deze zomer nog terecht kan, in Kenia.
Ik ben zelf als vrijwilliger werkzaam geweest in Kenia in 2006 en sindsdien ga ik elk jaar 1 of 2 keer. Mijn dagboek kan je lezen op www.inekeinafrika.nl
Hoe lijkt je Zuid-Amerika? Wij, Proyecto Peru, hebben diverse mogelijkheden om Engelse les te geven in Peru. Dit kan zowel op een openbare school, als in sociale projecten waar kinderen worden opgevangen. Je moet wel een basis niveau Spaans hebben om aan de slag te kunnen. Als je dat nog niet hebt kun je eerst Spaanse lessen nemen bij ons. Kijk voor meer info op onze website of stuur ons een [EMAIL=“donny@proyectoperucentre.org”]mailtje. En voor ik het vergeet, je betaalt bij ons niet voor vrijwilligerswerk. Proyecto Peru zorgt voor een goede begeleiding en coordinatie en regelt je accomodatie (gastfamilie of appartement) en je Spaanse lessen.
Bedankt voor de tip. Ik heb op jullie website gekeken en het ziet er goed uit. Ik weet het echter nog niet. Ik spreek geen woord Spaans. Of ik dat wil leren, dat heb ik nog niet bedacht.
Ik weet niet of je nog steeds op zoek bent aangezien je bericht ongeveer een jaar oud is… Maar ik ben naar China geweest om Engelse les te geven, het was echt super gaaf en ik kon ook nog wat geld verdienen ermee. Via WereldActief heb ik toen een TEFL cursus gevolgd en ben toen met het baangarantie programma aan de slag gegaan! Misschien nog een ideetje voor als je nog een keer weg wilt?