vrijwilligerswerk chiang mai!

Hallo.,
Ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk in/om Chiang Mai wat niet te veel kost!
Ik heb geen zin om honderden euros te betalen voor 2 weken werk op school/farm/weeshuis.
Ik weet dat dat er is, maar heb moeite t te vinden!!

Iemand tips???:zon02:

Kijk eens of het bij het Elephant Nature Park mogelijk is, omgeving Chiang Mai.

Hoi Judith,
In Chiangmai kan men ook vrijwilligerswerk doen in een Weeshuis!
Misschien eens naar deze site surfen? http://www.vrijwilligerswerk-buitenland.com/thailand-weeshuis.html

Hoi, ik ben zelf ook op zoek naar vrijwilligerswerk in Thailand, Maleisië of Indonesië en kom ook tot de conclusie dat het niet evident is om iets te vinden dat quasi kostenloos is. Zeker omdat ik liefst met dieren zou werken of in 1 of ander reforestation program. Het hele palmoliegedoe in ZO-Azië en alle gevolgen vandien voor de orangutans (en de rest van de wereld) liggen me zwaar op de maag en ik zou zo graag helpen!
Ik heb een site gevonden waar je gratis in kleine projecten kan deelnemen. http://www.workaway.info/ Je betaalt 1 keer 22 euro voor 2 jaar op de site maar dan heb je wel immens veel mogelijkheden wereldwijd. Ik heb betaald en inderdaad al een aantal contacten gehad dus het werkt wel degelijk.
The Elephant Nature Park in Chiang Mai zou een prachtige ervaring zijn, helaas niet kosteloos, iets van een 300 euro per week. Maar als je dat geld hebt is het absoluut de moeite!
Vorig jaar heb ik zelf Engelse les gegeven in Jakarta via de International Humanity Foundation. Zij hebben ook een center in Chiang Rai http://www.ihfonline.org/volunteering.php
Het is niet kosteloos maar ook niet zo duur… Als je 8u per dag werkt betaal je iets van een 50 euro per week, als je intekent als voluntourist betaal je 100 euro per week en werk je een paar uurtjes per dag.

Ik vind het een beetje onbegrijpelijk, dat mensen/organisaties het euvele lef hebben om geld te vragen aan mensen die de handen uit de mouwen willen steken.

Je slaat de spijker keihard op zijn kop.

Een kleine bijdrage kan ik nog inkomen maar bij sommige organisaties ben je een godsvermogen kwijt voor een paar weken

Ik snap absoluut dat er een bijdrage gevraagd wordt, ik snap alleen niet waarom die bijdrijge heel erg hoog moet zijn.

Ik heb verschillende keren vrijwilligerswerk gedaan in verschillende landen (Thailand, Bangladesh, Indonesie, Mongolie). Dat was een keer echt kosteloos. De andere keren heb ik bijgedragen aan mijn eigen eten en drinken (logisch, de mensen die ik ging helpen waren niet bepaald rijk te noemen, dan wil ik ze niet het eten uit de mond nemen), aan mijn accommodatie en heb ik ook een bijdrage aan het project gegeven voor bijvoorbeeld materialen en schoolboeken. Dat laatste vind ik ook niet erg, want projecten moeten nu eenmaal gefinancierd worden. Helaas lukt het lang niet altijd om voldoende subsidie of sponsorgelden binnen te krijgen.

Dat je echter soms wel 1000 euro kwijt bent voor 2 weken zonder ticket vind ik onbegrijpelijk. Ik wil mensen helpen, en niet betalen aan salarissen voor internationale organisaties!