Ik heb al heel wat forums gelezen hier op wereldwijzer, maar ik kom er telkens weer achter dat veel organisaties je veel teveel geld laten betalen:thumbsdown: voor vrijwilligerswerk! ik ga in april naar thailand om zoiets tedoen, maar kom telkens niet verder dan 300 euro per week minimaal te betalen aan de organisatie, of het nou te maken heeft met olifanten of kids wat engels bij te brengen. Heeft er 1 van jullie lezers ervaring met vrijwilligerswerk waar ze het ook echt nodig hebben, en het niet teveel geld kost?
zowizo al bedankt voor al jullie forums, en als jullie wat info heben, zou ik dat graag willen weten!
Vertel eerst eens wat voor vrijwilliegerswerk je zoekt. Ik weet wel vrijwilligerswerk waarvoor je niet hoeft te betalen, maar belangrijk is ook waar je intresses liggen.
dat maakt niet zo heel veel uit ik vind scholen leuk en kan goed engels praten en dat aan kids leren bijvoorbeeld, het lijkt me ook heel leuk om met dieren te werken, het gaat er meer om dat ze het egt hard nodig hebben, dat vind ik belangerijk. je hebt ook organisaties die al op rolletjes lopen door veel steun uit alle soort landen. ik wil proberen iets uit het niks op te bouwen.
Voor een middelbare school kun je eens hier kijken:
Onder in het menu links vind je 3 artikelen in het Engels over de school. Het is een middelbare school en je hoeft niets te betalen. Ik heb er zelf enekle jaren lesgegeven als vrijwilliger en kan eventuele vragen beantwoorden en desgewenst voor je bemiddelen.
dat ziet er erg interessant uit! maar mag ik je vragen of je daar voor heb betaald, en hoe je met hun in contact ben gekomen? ben je er gewoon zelf heen gegaan toen je de site had gelezen? ik zie ook nergends een bedrag staan dat je moet betalen.?
oja en nog iets, hoe zit t met de inentingen? als ik het laat doen bij het ziekenhuis(omdat mijn dokter dat niet doet) kost het me ongeveer 230 euro! vrij veel vind ik zelf, of is de ggd goedkoper? bedankt alvast mac.
Ja ik heb er voor betaald… prijzen kan je hier vinden! (goed te doen dacht ik zo!)
Toen ik de website had gevonden, heb ik via de email contact met ze gezocht en ook heb ik Jack (de organisator) toegevoegd aan mijn msn lijst; hij is regelmatig online… en spreekt goed engels.
Het is makkelijk te bereiken met openbaar vervoer, maar hij heeft me bij m’n guesthouse in Nong Khai opgehaald!
Hoi! Misschien kun je ook eens een kijkje nemen op de website van SIW (www.siw.nl). Ik ben in 2006 op project geweest in Thailand, in een klein dorpje in de provincie Buriram. Het ging om een korte termijn project van twee weken, hier had ik voor gekozen omdat ik ook veel rond wilde reizen. Het was een ontzettend leuk project in een niet-toeristische omgeving. We hebben Engelse les gegeven op 2 basisscholen in de buurt en geholpen met schilderen van de nieuwe bibliotheek. In het weekend hebben we met zijn allen tempels bezocht. 's Avonds kwamen de buren altijd langs om te drinken en muziek te maken, erg gezellig. Verder is SIW een non profit organisatie en is dus stukken goedkoper dan al die andere organisaties. Het project wat ik gedaan heb bestaat niet meer, maar ze hebben nog ontzettend veel andere projecten; van werken in een natuurpark tot lesgeven. Veel succes met het vinden van een organisatie!
Wat een supergoede tip!! Ik ben al een tijd op zoek naar geschikt vrijwililgerswerk en dit lijkt me echt top! Ik ga meteen een mailtje sturen! bedankt!
Jah! 7 Januari vertrek ik voor 2 maanden naar Thailand. Vrijwilligerswerk en backpacken… Hoop dat het daar dan weer een beetje rustiger is… ga jij ook naar thailand? Heb je al contact gelegd met Jack van de vrijwilligersorganisatie? Ik heb een mailtje gestuurd en nu al antwoord. Super…
misschien hebben jullie ook goede websites of contacten voor vrijwilligerswerk met dieren, het land maakt me niet uit, Zuid-Afrika en Thailand lijken mij wel erg leuk.
ik kan ook nergens ervaringen vinden, ik zou graag een betaalbare reis willen maken.
hoi…Ik zoek nog een reismaatje die met me mee wil in week 30/31/32 om vrijwilligers werk te gaan doen.Het maak mij op zich niet zo veel uit waarheen.Ik wil gewoon eens kijken of het wat voor mij is.Ik ben vorig jaar naar een week naar roemenie geweest.Ik kan deze zomer maar 3 weekjes(erg jammer)Ook wil ik niet TE veel betalen voor het project.Wie kan mij helpen/weet wat leuk of wil mee?
Hallo Alexandra!
Zou je het leuk vinden aankomende zomer mee op reis naar Kenia te gaan? Ik ben namelijk op zoek naar een reisgenoot voor een gesubsidieerde reis (X-plore). Deze reisgenoot mag maximaal 30 jaar oud zijn en een MBO opleiding volgen (of alleen middelbare school diploma hebben). Als we terug zijn in Nederland zullen we aan ten minste 300 personen over onze reis moeten vertellen. Maar daarvoor heb ik al een leuk plan bedacht!
Zou jij mijn reisgenoot kunnen/willen zijn?
Groetjes van Isabelle
Kijk eens www.vrijwilligwereldwijd.nl. Het is een kleinschalige vrijwilligersorganisatie waar je per week ook niet veel geld kwijt aan bent. Je betaald per week een vast bedrag en je verblijft dan bij een gastgezin, waar je 7 dagen per week ontbijt en avondeten krijgt. Deze kosten betaal je ter plekke, zodat je zelf ook ziet dat het geld naar het gastgezin toegaat. Je kan op de website precies zien waar het geld naartoe gaat. Je kan ook nog bij ervaringen kijken hoe andere vrijwilligers het in het verleden hebben gehad.
Misschien dat je er wat aan hebt.
groet,
Pascal
Ik wil ook erg graag vrijwilligerswerk doen en het liefst ver weg! En met kinderen, Maar iets anders lijkt mij ook erg leuk. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand ook een plan om zoiets te doen?