Vrijwilligerswerk aangeboden in Chiang Mai bij Love Children Club

Hallo!
Dit is een berichtje voor mensen die nog op zoek zijn naar (sociaal) vrijwilligerswerk in Thailand. Ik ga zelf vanaf februari 04 t/m mei 04 vrijwilligerwerks doen in de buurt van Chiang Mai bij de Love Children Club.
Een project opgericht door een Thaise vrouw. Je kunt er tegen $10 per dag (3 maaltijden+onderdak) komen en helpen, met oa lesgeven.

Check: http://users.skynet.be/LCIC/

Groetjes Josine

lieve schat,

de site werkt niet, erg handig :S

Greetz,

komt waarschijnlijk doordat het eerste bericht uit 2003 is?!

De Children’s Educational Shelter Sanpayang (voorheen Love Children International Club) is een kleine non-profit organisatie in Noord Thailand die de arme kinderen uit het dorp een warm thuis biedt. Het project is sinds enige maanden weer van start en is nog hard op zoek naar vrijwilligers om les te geven aan de kinderen!
Kijk op de nieuwe websites:

www.volunteeringinthailand.nl of www.volunteeringinthailand.com

Namens de kinderen van CESS alvast bedankt!

Pfff… 140 euro voor een week, afzetterij ! Dat ik er geen geld voor krijg … ok dat is vrijwilligerswerk . Maar om nou te gaan betalen om te mogen werken!?? Slaat echt alles.
Ik heb ook wel eens vrijww gedaan in thailand daar moest ik 20 euro in de week betalen om je eigen eten te betalen , ok dat is nog redelijk. Maar waarom zou ik daarnaast gaan betalen terwijl ik help??? Schande dat zulke organisaties bestaan.

Ik begrijp dat er wantrouwen heerst de laatste tijd omtrent goede doelen en vrijwilligerswerk nu er zoveel berichten zijn geweest dat grote bedragen gedoneerd geld niet aankomen bij de projecten waar ze voor bedoeld zijn.
Bij CESS is dit echter niet het geval. Dit kleine non-profit project wordt geleid door slechts twee personen, namelijk door mij, de projectmanager en de oprichtster Pa-Deang. Ik heb deze bewonderingswaardige vrouw leren kennen op mijn reis door Azië en heb vrijwilligerswerk gedaan voor de kinderen die ze onder haar hoede heeft genomen. Omdat ze zelf niet in staat meer was vrijwilligers te werven heb ik die taak van haar overgenomen en goede websites laten maken om CESS bekend te maken. Binnenkort ga ik een stichting oprichten om donateurs te kunnen werven zodat er meer geld voor CESS beschikbaar kan komt. Helaas heeft CESS nu echter nog vrijwel geen donateurs en het enige geld wat er binnenkomt zijn de bedragen die de vrijwilligers betalen. Dat wordt gebruikt om leefkosten van de vrijwilligers zelf te dekken, maar vooral om overige rekeningen te betalen, het huis en de computers te onderhouden, lesmateriaal voor de kinderen te kopen etc. en vooral om voor elk kind een spaarrekening op te bouwen waar ze later van kunnen gaan studeren.
Het betaalde geld wordt cash meegenomen en direct betaald aan Pa-Deang, dus u kunt zich ervan verzekeren dat uw geld heel goed geïnvesteerd wordt en met veel dankbaarheid wordt ontvangen!
Als de stichting gerealiseerd is en er voldoende donaties binnenkomen zullen de fees voor de vrijwilligers omlaag kunnen gaan, maar helaas kan dat nu nog niet.
CESS is nog hard op zoek naar vrijwilligers voor de aankomende maanden, dus als u interesse heeft of gewoon meer over dit project wilt weten kijk dan op de websites:

www.volunteeringinthailand.nl of www.volunteeringinthailand.com

Namens mij, Pa-Deang en de kinderen van CESS alvast bedankt!

Carli Kooper

Hoi

Nou het is niet zo dat ik goede doelen en organisaties niet vertrouw omdat het geld niet aan zou komen , maar omdat je teveel moet betalen om vrijww. te doen. ik begrijp wel dat vrijwilligers de enigste donateurs zijn en dat jullie het daarvan moeten hebben. In dit geval geloof ik dat ook wel.

Maar ik weet ook dat er veel organisaties zijn die dit geld willen om kantoorpersoneel en mensen die dit regelen hun salarissen te moeten betalen. Dat vind ik dus slecht. Er is bijv. een organistatie die regelt dat je kunt werken voor een project en dan kost dat 300 euro plus wat extra kosten (1000 B per week) . Laat ik nou ook voor dat project hebben gewerkt en heb alleen die 1000 B betaald per week, zonder die organisatie die dat regelt. Dit is dus een goed voorbeeld van geldtrekkerij. Zon organisatie werft mensen en vraagt daar 300 euro voor!!? voor wat?? een briefje en een telefoontje die ze moeten plegen/sturen??? Pure oplichterij.!
En zo zijn er zoooveeel. Er is ook een bekende organisatie (weet ff naam niet, iets met …abroad ofzo) die vraagt zonder blikken of blozen gewoon ongeveer 2000 euro per maand !! Dat is toch krankzinnig!

Maar goed dit gaat gelukkig niet over jullie , jullie vragen 380 euro voor een maand . Dat is ook nog te overzien. Als je bijv. een tijdje reist en ook een tijdje vrijww wilt doen. Maar ik wil graag een aantal maanden vrijww doen . Dan is dat voor mij gewoon te duur om bijna 1600 euro te betalen terwijl je alleen anderen helpt.

Succes met jullie organisatie. Ik hoop dat jullie in de toekomst meer donateurs krijgen of een vorm van subsidie , ik weet ook dat er bij subsidie een aantal nadelen zijn. je moet bijv alles bijhouden en noteren en komt een hoop administratie enzo bij kijken en daarvoor heb je dan ook weer mensen nodig die miss wel geld vragen. Omdat het allemaal gecontroleerd moet worden door de subsidie verstrekker. Als jullie in de toekomst meer gewone donateurs krijgen hoop ik dat de kosten voor vrijww dalen en dan weet ik zeker dat jullie meer vrijwilligers aantrekken.

gr Sander