Gezocht: Vrijwilliger voor project met kinderen in Thailand!

Gezocht:

Vrijwilligers voor project met kinderen in Thailand!

De Children’s Educational Shelter Sanpayang is een kleine organisatie in het noorden van Thailand, waar de arme kinderen van het dorp opgevangen worden en extra onderwijs krijgen. Een plek waar ze zich thuis voelen en waar ze zelfvertrouwen en kennis kunnen ontwikkelen, zodat de cyclus van armoede doorbroken kan worden en er hoop is voor een betere toekomst.

Het project is hard op zoek naar vrijwilligers!

Kijk op de websites: www.volunteeringinthailand.nl of www.volunteeringinthailand.com

Bent u mogelijk geïnteresseerd of heeft u nog vragen, schroom niet contact op te nemen!
Namens alle kinderen van CESS alvast bedankt!

Carli Kooper
[EMAIL=“carlikooper@gmail.com”]carlikooper@gmail.com

www.volunteeringinthailand.nl
www.volunteeringinthailand.com

Leuk, fors moeten betalen om mensen te helpen, nadat ze zelf al de vliegreis hebben betaald. Je vergeet overigens te vermelden of mensen hulp krijgen met een visum en hoe het zit met de werkvergunning. Zoals gewoonlijk vermelden “vrijwilligersorganisaties” hier niets over en verzwijgen ze zo gemakshalve dat het doen van vrijwilligerswerk strafbaar is en er in Thailand een gevangenis straf van maximaal 5 jaar op staat.

Mario hoe kom je er bij dat je fors moet betalen ?
Ik ken deze mensen niet maar als je naar Thailand gaat en je zou je zo een paar maanden nuttig maken wat is daar dan mis mee !
Zo ver ik Thailand ken is er altijd wel een mouw aan te passen met regeltjes.
het plezier wat je kan hebben als kinderen iets kunt leren is eigenlijk met geen pen te beschrijven.
groetjes Fransjes

Alle te betalen kosten worden voor 100% geïnvesteerd in het project en betaald u als vrijwilliger ter plekke direct uit in cash aan de oprichster. Het project is heel kleinschalig en wordt niet georganiseerd van bovenaf, en als vrijwilligers niets zouden betalen voor hun onderhoud als voedsel zou het project helemaal geen vrijwilligers kunnen ontvangen, want het draait op de kleine kostenvergoeding die de vrijwilligers betalen.

Tevens is het met een vrijwilligers non-immigrant visum wel degelijk toegestaan om vrijwilligerswerk te doen in Thailand.

Carli Kooper

Tevens is het met een vrijwilligers non-immigrant visum wel degelijk toegestaan om vrijwilligerswerk te doen in Thailand.

Een werkvergunning is vereist voor alle soorten werk, inclusief vrijwilligerswerk.

Zo ver ik Thailand ken is er altijd wel een mouw aan te passen met regeltjes.

Weet je dat na de tsunami in Khao Lak hulpverleners zijn opgepakt en vastgezet omdat ze geen werkvergunning hadden?

Stevenl
ik ken dit project niet van carrapar maar ik kom al vele jaren in Thailand er is vast wel een goede oplossing bedacht als dit project al een tijdje loopt.
het idee van dit project staat mij wel aan en wens ze toch veel succes.
carrapar laat het eens weten hou jij dat op gelost hebt dan met de eventuele werk vergunning?
groetjes Fransjes

Fransjes, dit heb ik van hun website:

Accommodation and 3 meals fee :

[ul]
[li]$25 for the transport to and from LCIC[/li][li]$25 for various such as teaching material[/li][li]1 week: $195[/li][li]2 weeks : 320 US$[/li][li]3 weeks : 445 US$[/li][li]4 weeks : 570 US$[/li][li]5 weeks : 695 US$[/li][li]6 weeks : 820 US$[/li][/ul]Eten en accomodatie hoeft echt niet meer dan 200 baht te kosten, en dan reken ik nog ruim. Ook moeten ze zelf blijkbaar het lesmateriaal betalen. De vraag is dan of men vrijwilligers zoekt om te helpen of om uit te melken.

Wat de werkvergunning betreft. De wet is heel duidelijk en er is geen weg omheen. Ik werk als vrijwilliger voor de Thaise overheid en moet ook een werkvergunning hebben. De oplossing waarvoor de meeste vrijwilligersorganisaties voor kiezen is gewoon niets vertellen en hopen dat er geen controle komt.

Ja Mario nu begin ik ook wel te twijfelen over de goede bedoelingen met deze bedragen!
ik hoop dat Carrepar wat meer uitleg wil geven op deze site.
ps ik hoop zelf weer in Thailand te zijn eind September

CESS is een heel klein project, gelegen in een heel klein dorpje in het noorden van Thailand. De oprichster vangt al vele jaren de kinderen uit het dorp op die geen fijn thuis hebben om naar toe te gaan. Naar Pa-Deang kunnen ze altijd gaan in het weekend en na school, hebben ze vriendjes en voelen ze zich veilig. Als vrijwilliger ben je met de kinderen bezig door ze Engelse les te geven, spelletjes te spelen, er op uit te gaan. Het zijn ongeveer vijfentwintig fantastisch lieve en pientere kids, die niets liever willen dan leren en plezier maken.
De oprichster heeft om vrijwilligers iets aan te kunnen bieden een huisje laten bouwen met slaapkamers, net een nieuwe keuken daarin laten plaatsen en ze heeft ook net een computerlokaaltje laten maken met elf computers en internet. Dit alles kost geld, net als de electriciteit, het water, de internetrekening, het eten voor de kinderen en de vrijwilligers, en de vrouwen die dat klaarmaken en die de tuin onderhouden. Tevens heeft de oprichster voor alle kinderen een bankaccount geopend en spaart ze daar geld voor alle kinderen, zodat ze later kunnen gaan studeren. Dan zijn er ook nog andere kosten, zoals het onderhoud van de huisjes en de auto waarmee gereden wordt, en tevens is Pa-Deang altijd bezig met nieuwe projecten. Zo is het bijvoorbeeld haar droom een sportveldje te kunnen laten aanleggen in haar achtertuin voor de kinderen.
Thailand is natuurlijk een stuk goedkoper dan Europa, maar zeker niet zo goedkoop dat dit alles voor 200 bath per dag te bekostigen is. Het hele project draait op wat vrijwilligers betalen, en elke cent ervan wordt besteed aan het project en aan de toekomst van het project en de kinderen. Het geld wordt ook gewoon cash uitbetaald aan de oprichster, en er zal dus zeker geen geld op andere plekker terecht komen.
Zelf heb ik in totaal vijf weken bij CESS doorgebracht en het was een onvergetelijke fantastische tijd, waarin ik Thailand op een prachtige manier heb leren kennen en waarin de kinderen en ik een sterke band hebben opgebouwd. We mailen nog vaak en ze gaan me zeer aan het hart. Daarom doe ik nu mijn best om dit project weer draaiende te krijgen, want deze kinderen willen niets liever dan elke dag naar Pa-Deang gaan en daar les krijgen en spelen met de vrijwilligers, en ze verdienen ook niet anders.

Zelf heb ik nooit een speciaal visum gehad en in het kleine dorpje heb ik ook nog nooit een agent gezien dus ik heb nergens problemen mee gehad. Wel weet ik dat grote commerciele vrijwilligersorganisaties als Activity International mededelen dat een vrijwilligers non-immigrant visum voldoende is, en dat is mij ook zo verteld op de ambassade.

Als u zich graag wil inzetten voor CESS of als u er nog meer over wilt weten, stuurt u mij dan alstublieft persoonlijk een mail, [EMAIL=“carlikooper@gmail.com”]carlikooper@gmail.com.

Het enige waar CESS naar op zoek is zijn mensen die iets willen bijdragen aan het welzijn van de kinderen!

carrepar
Bedankt voor de uitleg en heel veel sterkte met je project
groetjes Fransjes

Ik ken LCIC niet, en wil best aannemen dat de bedoelingen goed zijn en dat het geld terecht komt waar het terecht moet komen, namelijk bij de kinderen. Ik denk wel dat iedere vrijwilligersorganisatie eerlijk moet zijn over de kosten, en hier ook geen geheim van moet maken.

Wat betreft werkvergunning: het is zoals Mario aangeeft: de organisaties verzwijgen deze noodzaak het liefste, en hopen dan dat er geen problemen van komen. Helaas zijn deze er wel geweest in het verleden, en is er geen enkele garantie dat deze er niet komen in de toekomst.

Een vrijwilligers non-immigrant visum bestaat niet voor zover ik weet, en een werkvergunning (dus een non-immigrant B-visum_ is vereist voor iedere vorm van werk in Thailand, inclusief vrijwilligerswerk.

Zoals Stevenl aangeeft, is er niets op tegen dat men aan vrijwilligers verdient, wat hier duidelijk de bedoeling is. Maar wees er dan wel duidelijk in, zodat men weet waar men voor betaald. (Overigens vallen de bedragen mee in vergelijking met andere organisaties).

Je kunt op basis van vrijwilligerswerk een non-immigrant visum, klasse O, aanvragen bij een ambassade of consulaat. Daarvoor is slechts een uitnodigingsbrief van de organisatie nodig. Het moet dan wel om een officieel geregistreerde organisatie gaan. De visum is geldig voor 3 maanden en kan met werkvergunning e.d. telkens verlengt worden voor een jaar. Maar deze laat onverlet dat men een werkvergunning nodig hebt. Een visum heb je nodig om binnen te komen, een werkvergunning om te mogen werken.

FAQ van het Thaise ministerie van buitenlandse zaken:

Q: **An NGO in Thailand has invited me to go there and work for them ****as a volunteer for 45 days during my school break. I will not earn ****any money in Thailand. I am a Belgian college student in Brussels. ****I understand that I do not need a visa, do I? **

*A: Although you will work as a volunteer, you do need a Non-Immigrant visa as well as the Work Permit. The NGO must be legally registered with the Thai authority, *and that you need a recommendation letter from the NGO for your visa application and the Work Permit

Pfff… 195 euro voor een week, afzetterij ! Dat ik er geen geld voor krijg … ok dat is vrijwilligerswerk . Maar om nou te gaan betalen om te mogen werken!?? Slaat echt alles.
Ik heb ook wel eens vrijww gedaan in thailand daar moest ik 20 euro in de week betalen om je eigen eten te betalen , ok dat is nog redelijk. Maar waarom zou ik daarnaast gaan betalen terwijl ik help??? Schande dat zulke organisaties bestaan.