Vrijwilligerswerk Afrika

ik zou na mijn vwo diploma graag een halfjaar naar afrika willen om daar vrijwilligerswerk te doen op het sociale vlak. volgend jaar ben ik bijna 19, maar het probleem is dat je voor de meeste organisaties 21 moet zijn voor vrijwilligerswerk op het sociale vlak. het land maakt me niet uit, als het maar niet in zuid afrika is, omdat ik daar al eens geweest ben (top land trouwens). wie kan mij helpen??
alle reacties zijn welkom.

Naar een tweetal projecten / stations in Accra, Ghana zenden wij ook ongeschoold maar enthousiaste en inventieve mesnen uit. Ook leeftijd is bij het werk op deze projecten niet het belangrijkst. Kijk eens op http://www.horizonholland.org bij S.Aid en CAS. En stuur als het je wat lijkt een sterke sollicitatie-/motivatie brief naar Horizon Holland. Succes.

Originally posted by Gast: Lobke@08-09-2003, 12:00:21
ik zou na mijn vwo diploma graag een halfjaar naar afrika willen om daar vrijwilligerswerk te doen op het sociale vlak. volgend jaar ben ik bijna 19, maar het probleem is dat je voor de meeste organisaties 21 moet zijn voor vrijwilligerswerk op het sociale vlak. het land maakt me niet uit, als het maar niet in zuid afrika is, omdat ik daar al eens geweest ben (top land trouwens). wie kan mij helpen??
alle reacties zijn welkom.

hoi! ik wilde ook ontwikkelingshulp doen in Afrika en heb contact opgenomen met de organisatie Travel Active. zij organiseren vanalles! misschien het informern waard? suc-6

Originally posted by Gast: Lobke@08-09-2003, 12:00:21
** ik zou na mijn vwo diploma graag een halfjaar naar afrika willen om daar vrijwilligerswerk te doen op het sociale vlak. volgend jaar ben ik bijna 19, maar het probleem is dat je voor de meeste organisaties 21 moet zijn voor vrijwilligerswerk op het sociale vlak. het land maakt me niet uit, als het maar niet in zuid afrika is, omdat ik daar al eens geweest ben (top land trouwens). wie kan mij helpen??
alle reacties zijn welkom. **

Hey!
Ik ben zelf helemaal compleet afrikafreak en ben van de zomer weer geweest.
uganda dit keer, waar ik les gaf, lokalen bouwde, voorlichting gaf enzovoorts.
Probeer www.lst.nl eens.

Het is een christelijke organisatie, maar je hoerft geen christen te zijn om mee te kunnen (aangezien ik dat ook niet ben)

Vanaf 18 jaar kan je mee bij Livingstone

Hoi,

Samen met mijn Ghanese vriendin hebben we een hele kleine organisatie opgezet!

Kijk eens op www.ontmoetafrika.nl

Succes,
Lianne

Kijk ook eens op de website van SAMEN.

http://samen.donbosco.nl

Originally posted by Gast: Lobke@08-09-2003, 11:00:21
** ik zou na mijn vwo diploma graag een halfjaar naar afrika willen om daar vrijwilligerswerk te doen op het sociale vlak. volgend jaar ben ik bijna 19, maar het probleem is dat je voor de meeste organisaties 21 moet zijn voor vrijwilligerswerk op het sociale vlak. het land maakt me niet uit, als het maar niet in zuid afrika is, omdat ik daar al eens geweest ben (top land trouwens). wie kan mij helpen??
alle reacties zijn welkom. **

hoi,
er is veel te doen in Ghana als je veel zelf regelt.
Ik ga er in mei/ juni naartoe en ben nog op zoek naar een reisgenootje. Ik ga stagelopen in de stad tamale 4 maanden (individuele begeleiding van kinderen die minder goed mee kunnen komen). Ik ken in deze stad mensen die voor mij onderdak en een stageplaats kunnen regelen (nederlanders die daar 3 jaar wonen). Als je interesse hebt hierin, neem dan contact met mij op: mariannevanwichen3@hotmail.com (ben trouwens 22 en woon in Nijmegen)

**** :rolleyes: Hoi allemaal :rolleyes:
Ik zou graag eens willen weten hoe het mogelijk is met een minimaal inkomen en een flatje… het voorelkaar te krijgen om een halfjaar aan een project in het buitenland te kunnen meedingen zonder dat je alles moet laten schieten… want er zitten toch schijnelijk aardig wat kosten aan verbonden lijkt het… zou graag wat tips kunnen gebruiken B)
want ik wl nix liever dan een handje mee willen helpen maar ik lijk wel vastgeplakt te zitten :wink: nou bezoekertjes bij voorbaatdank alvast en veel plezier met waar je dan ook mee bezig bent… ik hoop op een antwoord met een gouden tip :stuck_out_tongue: ****

SIW in Utrecht iets…?
www.siw.nl

SAMEN

NorGhaVo is een ideele organisatie voor vrijwilligerswerk in Afrika> de stichting steunt verder een aantal goede doelen in Noord-Ghana.

Kijk eens www.jacksonacademy.tk en je kan bij wijze van spreken morgen vertrekken om les te gaan geven op een school in Kenia

Hoi

Kijk eens op http://www.kidsworldwide.org.

Ze hebben projecten in Tanzania, Kameroen en Ghana.

Er zijn vaak meerdere vrijwilligers op een project, dus op het project ben je niet alleen.

Ik ga deze zomer naar Ghana en heb al enkele vrijwilligers die er dan ook zijn leren kennen. Ze hebben namelijk een actieve mailinglijst van vrijwilligers die er al zijn geweest, er nu zijn en die nog gaan. Hier kun je ook met al je vragen terecht.

Ze vragen een kleine bijdrage die je ter plekke aan het project geeft (in vergelijking met andere organisaties heel weinig). En je kan zo lang blijven als je wilt. Dus van 2 weken tot jaren.