Ik ben 18 jaar en zit ik mijn eerste jaar van het HBO. Ik doe media en informatie management. Ik heb dit jaar mijn propedeuse gehaald en wil eind 2007 / begin 2008 graag een aantal maanden naar Afrika. Het lijkt me geweldig om daar mensen te helpen, bijvoorbeeld in een weeshuis o.i.d. Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft waar ik dat kan doen; of dat iemand misschien interesse heeft om samen te gaan?
Hoi!
Gaaf dat je naar afrika wilt! Het is echt ontzetten gaaf om een tijd vrijwilligerswerk te doen, ik heb het vorig jaar vier maanden gedaan en vond het echt super!
Tip: lees alle forums hier eens door, deze vraag is vaker gesteld :slywink:
Ik ben iig 4 maanden in Benin en Ghana geweest via Travel Active! Dat is mij super goed bevallen! Mocht je nog vragen hebben (organisatie/landen/hoe lang/of wat anders) laat maar weten!
Groetjes Marije
Wat gaaf dat je vrijwilligerswerk wil gaan doen in Zuid-Afrika. Ik ga zelf deze zomer met Be More naar Zuid-Afrika. Een ontzettend leuke en jonge organisatie en je betaalt een stuk minder dan bij de meeste organisaties!
Kijk maar eens op hun website (http://www.be-more.nl) en wie weet tot in Zuid-Afrika. Als je nog vragen hebt over iets, laat maar weten!
Groetjes
Claire
Dankje voor jullie tips!
ben druk bezig met organisaties vergelijken.
Wil wel met kindjes werken, maar wil eigenlijk niet in the middle of nowhere zitten. Ik moet dus dingen tegen elkaar af gaan wegen, maar dat komt helemaal goed:smile:
ik laat het weten als ik iets gevonden heb.
Oohja > nog een vraagje…
is 18 te jong denken jullie??
Groetjes, Malou.
Dag Maloe
je kunt ook eens kijken op http://www.bushlife.nl/wildlife.htm
ze deon daar ook ranger trianings programma’s
bij 18 begint het meestal
hoi
Willem
okeeee dankjewel!!
Hoi Malou Z,
Ik ben de volunteer coordinator voor het Knysna Elephant Park en wij hebben ook een vrijwilligers project. We sponsoren een lokaal schooltje genaamd de Harkerville School. Voor dit project zoeken we iemand die les wilt geven aan deze kinderen (van 6 jaar tot 10 jaar). Het is een klein schooltje met een groot tekort aan alles maar met name een enthousiaste leraar of lerares. Mocht je meer informatie willen
Anke Bakens
ankebakens@yahoo.com