Vrijwilliger in Zuid-Afrika?

Lijkt het je ook zo leuk om vrijwilligerswerk te doen, met cheeta’s, kinderen, leeuwen etc.? Neem eens een kijkje op www.khayavrijwilliger.nl ! Via Khaya kun je een vrijwilligerwerkplek regelen, zij regelen voor jou dan accomodatie en een veilig verblijf. Los daarvan kan je ook nog mee met de activiteiten die Khaya voor jou en de anderen organiseert. Kortom: een geweldige ervaring, met alles erop en eraan!

Voor Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika kan je ook eens kijken op www.vrijwilligwereldwijd.nl We werken ter plekke samen met een stichting die je van top tot teen zullen begeleiden tijdens je verblijf. Voor meer informatie over de projecten en onze organisatie kan je op onze website kijken.
Op 24 oktober organiseren we ook een open dag, waar je meer informatie kan krijgen over alle landen en projecten.
Voor specifieke vragen, kan je mailen naar: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl

vriendelijke groeten,
Team van Vrijwillig Wereldwijd

Hallo, ik ben van plan om eind januari 2010 te vertrekken naar afrika voor ongeveer 5 maanden. de maanden februari en maart ga ik vrijwilligerswerk doen in tanzania. ik ga daar werken in een weeshuis met kinderen van 0 tot 7 jaar, helemaal geweldig dus! ik ben druk bezig met zoeken naar vrijwilligerswerk in andere landen in afrika en dit lijkt me zeker wat! ik ben alleen wel 19, en zie op veel sites dat je 21 moet zijn. het lijkt me in ieder geval ontzettend gaaf en kom sowieso kijken op 24 oktober! Groetjes Puck

Wat leuk! Ik ben helaas nog maar 16. Werken in Afrika zit er nog niet in… misschien na mijn opleiding. Ik wil heel graag ook in een weeshuis werken… In de zomervakantie zou ik wel daar vrijwillergers werk kunnen doen… dan ben ik 17, maar of dat kan…? Ik weet niet,

moet je ook zeker doen! maar 17 is inderdaad wel iets te jong volgens de meeste vrijwilligersprganisaties… waar ik naartoe ga kijken ze meer naar je als persoon, maar heb ook gehoord dat een meisje van 17 laatst is afgewezen omdat je toch best lang voor je zelf moet kunnen zorgen en dingen zelf moet oplossen… maar in ieder geval succes dan alvast!

Hallo Puck en Ayo,
goed om te horen dat jullie interesse hebben in vrijwilligerswerk. Wij hanteren voor een aantal landen ook een minimum leeftijd van 18 of 20 jaar. Bij onze organisatie heb je in een aantal landen de mogelijkheid om bij een lokaal gastgezin te verblijven en dit is vrij primitief. Vandaar dat we een minimumleeftijd hanteren, zodat we zeker weten dat iemand om kan gaan met lokale omstandigheden.

Beste Puck, je bent van harte welkom op onze open dag. Hier kan je meer informatie krijgen over onze organisaties en de projecten.
Op basis hiervan kan je zelf bepalen of je wellicht via ons vrijwilligerswerk wilt gaan doen of via een andere organisatie.

Beste Ayo, er zijn wel een aantal organisaties die ook vrijwilligerswerk aanbieden voor 17jarigen. Ik weet zeker dat je een organisatie zult vinden die bij je past. Hopelijk kunnen we in de toekomst meer je betekenen.

We wensen jullie beiden veel succes en hopen dat jullie vinden wat je zoekt.

vriendelijke groet,
Team van Vrijwillig Wereldwijd

Dank u wel! Nu snap ik alles wat beter, met leeftijden enzo.

Bedankt! Ik kan alleen niet vinden waar, wanneer etc die opendag plaats vind… zou u mij misschien daar info over kunnen geven?

groetjes,
puck

Hallo Puck,
de open dag vindt plaats op ons kantoor te Dordrecht. Je kan tussen 11.00u. en 14.00u. langskomen.
Ons adres:
Rozenhof 33
3311 JT
Dordrecht

Je kan je via [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl nog even aanmelden voor de open dag.

vriendelijke groet,
Team Vrijwillig Wereldwijd

Hooi,

Via Khaya kan je vrijwilligerswerk doen vanaf 18 jaar! Er zijn inderdaad ook enkele organisaties die vrijwilligerswerk vanaf 17 jaar bieden. Mocht je in de toekomst nog vrijwilligerswerk willen doen, dan ben je altijd welkom!

Er zijn veel Nederlandse studenten die via Khaya stage lopen of vrijwilligerswerk doen. Je maakt dus snel contacten, want Khaya biedt een heel pakket, waaronder ook trips en weekendtours met de andere Khayavrijwilligers en studenten!

Groetjes,

Sandra