Hallo,
Graag zou ik een maand tot paar maanden vrijwilligerswerk willen gaan doen in Afrika. Ik zit met het punt dat ik 18 jaar ben en mijn ouders daarom willen dat ik met een goede, betrouwbare organisatie ga. Het liefst waar je ook veel in contact bent met andere Nederlanders die daar ook naar toe gaan en met een goede begeleiding. Dus graag zou ik van jullie willen weten welke organisaties me dan worden aangeraden.
Alvast bedankt,
Daniëlle
Hoi Danielle,
Leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen! Ik was ook 18 toen ik vrijwilligerswerk ging doen en ik snap dus ook heel goed dat je met een betrouwbare goede organisatie wilt gaan. Vaak betaal je voor deze wel wat meer, maar daar krijg je er wel kwaliteit en errvaring voor terug.
Ik ben 4 maanden in west-afrika (benin en ghana) geweest via Travel Active. Ik heb in een weeshuis gewerkt en een maand afrikaanse dans en djembe lessen gevolgd! ook heel veel leuke mensen ontmoet waar ik nog steeds heel veel contact mee heb!
Ik heb het echt een supertijd gevonden en ben ook te vreden over de begeleiding, ook in het land zelf heb je namelijk een partnerorganisatie die je orientatie geeft, maar ook bij visa, post, e.d. allemaal kunnen helpen!
Als je meer vragen hebt kun je altijd mailen naar [EMAIL=“marijekoeman@hotmail.com”]marijekoeman@hotmail.com
Of www.travelactive.nl / www.marijeinbenin.nl
Ik zou je iig aanraden om alle informatiebijeenkomsten van goede organisaties te bezoeken en dan te kijken wat je het meest aanspreekt! Voor Travrl active is die er 20 februari. Misschien tot dan
Groetjes marije
Hoi Danielle,
Activity International heeft ook veel vrijwilligersplaatsen. www.activityinternational.nl
Heel veel succes!
groetjes Vanessa