Tips voor vrijwilligerswerk in Afrika

Hoi allemaal!

Ik wil graag in oktober vrijwilligerswerk gaan doen in afrika!
Hebben jullie nog tips wat ej zeker moet meenemen en niet moet vergeten om te regelen?
Alles tips zijn welkom!

En wat zijn goede organisatie volgens jullie?
Ik heb de volgende bekeken:
Travel active;
Activity international;
Khaya;
Projects-abroad.

Hebben jullie daar enige ervaring mee?

Bedankt alvast!

Groetjes! :dag:

Hedy

Ps ik zoek ook nog een reismaatje check mijn oproep bij Afrika :zon02:

Hoi Hedy,
Ik zit zelf in Zuid Amerika als vrijwilliger, maar misschien kan ik toch een paar dingen voor je beantwoorden.

Qua organisaties ben ik bekend met Travel Active en Activity Travel, beide zijn goed, maar ik ben van mening dat het niet altijd nodig is om zo´n organisatie achter je te hebben, tenzij zekerheid voor je heel belangrijk is.
Via internet vind je veel organisaties ter plekke (o.a. nederlandse) die vrijwilligers zoeken, daar kun je dan contact mee opnemen en zo vermijd je al een heel stuk bemiddelingskosten. Vaak kun je ook iemand vinden in Nld die daar al is geweest en naar zijn/haar ervaringen vragen.
Maar zoals ik al zei, ze zijn goed die organisaties, je hebt iets waarop je terug kunt vallen als er iets gebeurd.

Wat je mee moet nemen is een beetje moeilijk om te zeggen. Waar ga je naar toe, wat voor vrijwilligerswerk ga je doen? Dat is dan van belang.
Zorg dat je qua kleding altijd een beetje van alles hebt, bv. dunne katoenen kleding die je over elkaar kunt dragen als het wat minder warm is.
Wandelschoenen, gympies en slippers.
Altijd handig zijn de hoofdlampjes aangezien stroom nog wel eens kan uitvallen en zover ik me kan herinneren van zuidelijk Afrika, als het donker is is het heel donker en dan heb je echt een lampje nodig.
Deet tegen de muggen, wat middeltjes tegen ziektes (oa de welbekend diaree), zakjes ORS. Een leuke pet tegen de zon.
Dit zijn een paar dingen, maar als je weet waar je echt heen gaat en wat je gaat doen kan ik je misschien meer tips geven.

Wat je echt moet regelen? Hoe lang ga je is mijn vraag dan? Iig een goede reisverzekering, ziekte en bagage. Dit kun je vaak regelen via de bv. Travel Active of Activity International. Anders kun je Mondiaal verz. checken, die heb ik.

Hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen. Veel plezier en succes met alle voorbereidingen!!

Hoi Hedy,

Heb je al gekeken op www.doingoood.nl en op www.s2sfoundation.org? Beide opties bieden zeer betaalbaar vrijwilligerswerk in Kenia. Mombasa is een heerlijke, gemoedelijke stad aan het strand (wel zo fijn op je vrije dag). Als je al in oktober 2010 wilt gaan dan raad ik je aan om niet te lang meer te wachten met reageren. Op de site van S2S kan je ook ervaringen van anderen lezen.

Succes!

Ineke van Huuksloot
www.inekeinafrika.nl

Hallo,

leuk dat je interesse hebt in vrijwilligerswerk in Afrika. Wij hebben diverse projecten in de landen: Ghana, Burkina Faso en Zuid-Afrika waar je als vrijwilliger echt nodig bent.
Je kunt op onze website kijken voor meer inhoudelijke informatie over de projecten: www.vrijwilligwereldwijd.nl
We zijn een relatief kleine organisatie, waardoor we je op een persoonlijke manier kunnen begeleiden. Tevens hebben we in elk Afrikaans land een Nederlandse contactpersoon die je ter plekke zal begeleiden.

Mocht je vrijblijvend nog meer informatie willen, kan je ons altijd een mailtje sturen of even bellen.
Aankomende zaterdag 29 mei organiseren we ook een open dag, waarbij je meer informatie kan krijgen over vrijwilligerswerk in het buitenland.
Mocht je een vraag hebben of willen langskomen, kan je een mailtje sturen naar: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl

We wensen je in ieder geval veel succes.

Groeten,
Vrijwillig Wereldwijd

Bedankt voor de tips en de websites!
:chin: