Ik loop nu al een tijdje met de gedachte om vrijwilligerswerk te gaan doen. Het lijkt mij erg leuk om dit in Afrika te gaan doen en met name in de zorg.
Als alles mee zit ben ik over 3 maand gediplomeerd (VZ-IG) en lijkt het mij erg leuk om dan voor een paar weken te vertrekken.
Het lijkt mij veel leuker om dit samen met iemand te gaan doen, als een soort van reisgenoot.
Is er toevallig iemand die dit ook erg leuk lijkt?
Superleuk dat je plannen hebt om je ervaring in te zetten in Afrika!
Ik werk zelf bij Activity International en we bieden verschillende mogelijkheden aan voor vrijwilligerswerk in Afrika (ook voor geschoolde mensen). Je mag me altijd eens mailen, zodat ik kan kijken of ik je alvast in contact kan brengen met andere mensen die al op reis gaan. Mailen kan naar: [EMAIL=“yvette@activityinternational.nl”]yvette@activityinternational.nl. Bellen mag natuurlijk ook: 053-4831047.
Hoi Siebe,
Ik wil je graag wijzen op de mogelijkheid een toelage te ontvangen voor jouw inzet in Afrika. Als je via Activity International (of een van de andere aangesloten organisaties) vrijwilligerswerk gaat doen in Afrika kan je in aanmerking komen voor een MillenniumDoen! toelage uit het World Supporter Fund. Deze toelage is bedoelt voor jongeren die actief bijdragen aan de wereld om zich heen en andere jongeren willen inspireren om ook actief te worden.
Ik ben Laura.
Ik loop ook al heel lang met het plan rond om vrijwilligerswerk te gaan doen in Afrika. Ik ben nog erg veel aan het rond kijken naar de mogelijkheden.
Dit jaar heb ik de opleiding Spw4 afgerond en ik zou graag in een weeshuis of met mensen met een beperking willen werken. Waar gaat jou voorkeur precies naar uit in de zorg?
Kijk ook eens op de website van Shade Children Foundation (www.shadechildrenfoundation.nl) en op onze facebookpagina (veel foto’s en filmpjes). Een leuk project, waar andere vrijwilligers stuk voor stuk goede ervaringen mee hebben!
Projects Abroad biedt superveel gezondheidszorgprojecten aan in Afrika, voor (aankomende) verplegers, dokters, tandartsen, fysiotherapeuten, etc. Ook werken in weeshuizen of opvangcentra voor kinderen met een lichamelijke/mentale beperking is mogelijk. En je staat er nooit alleen voor! Je woont meestal in gastgezinnen, vaak met andere vrijwilligers, en in de weekends is er volop tijd om samen het land te gaan ontdekken. Klaar voor Marokko, Tanzania, Togo, Kenia, Ghana, Senegal, Ethiopië of Zuid-Afrika?
Neem dan zeker eens een kijkje op onze website, meld je aan voor een infodag en aarzel niet om ons te contacteren als je nog vragen hebt!
Hoi Dina
Ik ben rond aan het kijken voor vrijwilligerswerk in Afrika, en ik kwam dit mailtje van u tegen. Shade childeren foundation, hoeveel euro ben je kwijt als je dit voor een maand wilt doen?
Groetjes Samantha
je vindt deze info terug op de website www.shadechildrenfoundation.nl , maar ik zal je ook even mailen en aanvullende info toesturen.
De eerste maand kost bij ons 350 eur, daarna 250 eur.