Ik zoek vrijwilligerswerk in Afrika

Berste mensen,

Een mooi forum, maar er is zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Dus ik hoop dat iemand mij op deze manier kan helpen.

Ik ben een jongen van 20 jaar. Heb eerst HAVO gedaan en toen 2,5 jaar PABO. Deze opleiding heb ik niet afgemaakt, omdat ik er de motivatie niet meer voor had.

Nu wil ik er graag eerst even een half jaar tussen uit, en ondertussen mijn medemens helpen en wat van de wereld zien. Geld heb ik niet en zal ik ook nooit veel krigjen, dus vandaar dat ik iets vrijwilligs wil gaan doen.

Nu is echter het probleem dat het vaak nog 300 euro per maand kost om vrijwilligerswerk te gaan doen. Dat heb ik er echter niet voor over. Ik wil mijn steentje bijdragen in ruil voor kost en inwoning. Wat ik moet doen maakt me echt niet zoveel uit. Ik wil schilderen, metselen, maar ook lesgeven (als dat mag)

Dus mijn vraag is: wie helpt mij aan wat betaalbaar vrijwilligerswerk in Afrika voor ongeveer 6 maanden. Alle tips zijn welkom!

Hartelijke groet,
Arie

Hoi Arie,
Ik wil je graag wijzen op de mogelijkheid een toelage te ontvangen voor jouw inzet in een ontwikkelingsland. Als je via een van de organisaties die zijn aangesloten bij het World Supporter Fund vrijwilligerswerk gaat doen kan je in aanmerking komen voor een MillenniumDoen! toelage uit dit World Supporter Fund. Deze toelage is bedoelt voor jongeren die actief bijdragen aan de wereld om zich heen en andere jongeren willen inspireren om ook actief te worden.

Ben jij zo’n jongere en wil je meer weten kijk dan eens op www.wereldsupporter.nl.

Kom je er niet uit of heb je nog vragen dan kun je iedere donderdag bellen 088-3214567, je kan even mailen info@wereldsupporter.nl of kom langs in het World Supporter Cafe (http://www.wereldsupporter.nl/wereldsupporter/event/1501-bezoek-het-worldsupporter-cafe)

Succes met het vinden van een passend project!

Vriendelijke groet,

Thomas Karsdorp

1 like

Je kunt meer voor de wereld betekenen als je gewoon je opleiding afmaakt. Dan kun je tenminste écht lesgeven ergens op de wereld in plaats van half half waar je nu slechts toe in staat bent met een halve opleiding.

Marina
(heeft Pabo afgemaakt 30 jaar geleden, en werkt nu 12 weken als vrijwilliger voor een microkredietorganisatie in Accra, Ghana)

1 like