Orienteren werk Azie/Afrika 6mnd betaalbaar

Beste Mensen,

Ik heb het forum even doorgespit en zie veel mensen die op zoek zijn naar vrijwilligerswerk of dit al hebben gedaan.
Ik ben 27 en heb nu drie jaar in een commerciele functie gewerkt. Hiervoor heb ik les gegeven op de middelbare hotelschool. Ik heb ervaring met trainingen/les geven (zowel jong volwassenen als volwassenen) en met projectmanagement.
Voor komend jaar ben ik voor ongeveer 6 maanden op zoek naar vrijwilligerswerk in Azie of Afrika.

Op internet zie ik dat er nogal verschillen zijn in aanpak tussen de verschillende organisaties:

• Wel of niet betalen voor je werk of zelfs betaald krijgen in lokale geldwaarde
  • Begeleiding vanuit NL of ook begeleiding te plaatse inclusief ‘noodhulp’
  • Wel of niet betalen van vlucht
  • Een opleidingstraject voordat je naar het land te plaatse gaat
    Noem maar op . . . .

Wie kan me wat tips geven om door het bos de bomen te kunnen zien? Heb je bijvoorbeeld een goede site waar ik kan kijken of heb je tips waar ik op kan letten. Of natuurlijk een werksuggestie.

Ik hoor het graag. . . .

Dank je wel,

Hallo,

Ik kan me voorstellen dat het je duizelt als je eenmaal op zoek gaat naar vrijwilligerswerk! Ik ben zelf een ervaren vrijwilliger, want ik ben sinds 2005 actief betrokken bij vrijwilligerswerk in ontwikkelingsprojecten in Kenia. Je kan mijn reisdagboek lezen op www.inekeinafrika.nl als je dat leuk vindt.

Ik ben de oprichter van Doingoood, een organisatie die ontwikkelingsprojecten ondersteunt in Kenia en mensen de gelegenheid biedt om hier een steentje aan bij te dragen door middel van het doen van vrijwilligerswerk. Kijk maar eens op www.doingoood.nl.

Voor de projecten van Doingoood geldt dat dit projecten zijn waar men echt weinig tot niets heeft. Laat staan geld om vrijwilligers in te vliegen en te huisvesten. Als ze geld hadden, zouden ze zelf wel extra personeel aannemen.
Dat betekent dat je kosten voor de reis en het verblijf voor je zelf zijn.

Het beste advies dat ik je kan geven is dat je eerst voor jezelf beslist wat voor vrijwilligerswerk je wilt doen, of je zelf bereid en in staat bent om hier geld aan uit te geven of dat je liever een organisatie zoekt die je betaalt.
Als je dat op een rijtje hebt gezet kun je de afweging maken wat je belangrijk vindt: de mate van ‘zekerheid’ over waar je gaat werken, waar je verblijft en wat je gaat doen, of je wel of geen begeleiding ter plaatse wilt, of je er misschien meer een werkvakantie van wilt maken. Als je goed weet wat je zelf wilt en belangrijk vindt, is het maken van een keuze en de ‘bomen door het bos zien’ veel makkelijker.

Mocht je interesse hebben dan ben je van harte welkom op de kosteloze en vrijblijvende informatiebijeenkomst van Doingood over vrijwilligerswerk in Kenia. Deze vindt plaats op 14 augustus en/of op 18 september van 10.00 uur tot 12.30 uur in Hoofddorp.

Je kan je aanmelden via www.doingoood.nl

Hopelijk heb je hier wat aan!

Groeten, Ineke

Hallo.
Kijk op de site van onze stichting.
www.wijhelpennepal.nl