Vrijwilligerswerk Afrika (Christelijk)

Hallo,

Al een tijdje loop ik met de wens om vrijwilligerswerk in Afrika te doen. Nou wil ik graag fysiek werk doen en bij een christelijke organisatie. Ik ben hier eigenlijk al een tijdje naar aan het zoeken op internet en dergelijke, alleen ik kan maar geen geschikte dingen vinden. De meeste dingen die ik vind zijn dan met kinderen, nou kan ik opzich ook wel met kinderen omgaan maar mijn passie ligt toch meer bij fysiek werk.

Vereiste:

• Christelijke organisatie
  • Eind 2015 voor ongeveer 3 maanden
  • Fysiek werk

Ik hoor graag van jullie of jullie organisaties weten die mij dit kunnen bieden.

Hoi MennooW,

Ik kom bij mijn zoektocht ook voornamelijk uit op hulp met kinderen, al heb ik in het verleden toch her en der gehoord dat er projecten zijn zoals het bouwen van een schoolgebouw of kerkje etc.
Wellicht dat hier anderen christenen op het forum aanwezig zijn die hier meer over kunnen vertellen?
En heeft u het daarnaast ook al gevraagd bij uw kerk en of er projecten waar zij aan mee werken of vanaf weten?

ik heb je een privé bericht gestuurd.

IBO-Nederland is een van oorsprong christelijke organisatie (Bouworde Nederland) met allerlei projecten. Tegenwoordig bieden wij ook projecten aan in Ghana, Kameroen, Senegal, Rwanda en Togo. De projecten zijn zeer divers. Zo kun je bouwen aan een weeshuis in Rwanda, of klussen in een Ghanese gemeenschap. IBO-Nederland heeft zowel sociale projecten als bouwprojecten. Ik verwijs je graag naar onze website www.ibo-nederland.org voor meer informatie.