Christelijk vrijwilligerswerk - Afrika!

Hey allemaal!

Ik weet dat ik er vroeg bij ben, maar ik zou graag in de zomer van 2015 voor 4 tot 6 weken naar Afrika gaan. Ik ben al naar
Zimbabwe en Kenia geweest, en als je eenmaal in Afrika geweest bent, wil je niet anders meer!
Ik vroeg me af of iemand misschien een christelijk project weer ergens in Afrika. Zelf ben ik christen en ik wil ook vrijwilligerswerk doen
vanuit die overtuiging samen met de mensen daar. Niks tegen onchristelijke projecten, helemaal niet! Maar bij mij pas een christelijk project meer.
Ik zoek een christelijk project met baby’s/kinderen/jongeren, spel, muziek en creativiteit!

Hoop iets van jullie te horen!

Liefs, Fleur

Hoi Fleur,
Ik las dat je al in Kenia geweest bent en dat je op zoek bent naar christelijk vrijwilligerswerk. Waar in Kenia ben je al geweest? En heb je toen ook vrijwilligerswerk gedaan?
Ik woon nu in Ukunda, zuidkust van Mombasa, en heb in 2011 een half jaar vrijwilligerswerk gedaan bij Kebene, een kindertehuis hier in Ukunda. In het kindertehuis staat het geloof zeer centraal. De kinderen zijn erg actief binnen de kerk waar ze naartoe gaan en elke avond is er Omba-time. Een soort afsluiting van de dag waarbij oa bijbel wordt gelezen, uitleg gegeven wordt en gezamelijk gebeden wordt. Ik denk dus dat dit project goed bij jou zou kunnen passen.
Neem eens een kijkje op www.kebene.com zou ik zeggen. Aanstaande 14 april is er ook een informatieavond in Utrecht. Misschien ook leuk je daarvoor op te geven om zo meer informatie/ervaringsverhalen te kunnen krijgen/horen en je vragen te kunnen stellen.

Succes!
Groetjes Marriette

Via Wereldwijzer app

Hoi,

Via onze organisatie in Burkina Faso (West Afrika) kan je vrijwilligerswerk doen. Wij zijn geen christelijke organisatie, maar kunnen je wel plaatsen op christelijke projecten. Wil je meer informatie? Mail dan naar coupdemainburkina@hotmail.com

Groetjes,
Marieke
Coup de Main Burkina

Hoi Fleur,

DARE2GO heeft al jarenlange banden met projecten in het buitenland, ooit opgezet door Missionarissen. We hebben heel wat projecten waar je nog bij broeders / zusters woont en waar het geloof een belangrijke rol speelt in het dagelijks leven. Wellicht zit er bij onze projecten iets tussen>? Hier kan je ze bekijken.
Succes bij het zoeken naar een geschikt project!

groet,
Maud - DARE2GO

Bij Kwa.Mama zijn ze heel erg hard op zoek naar Engelssprekende vrijwilligers. Mensen met ervaring in educatie zijn extra welkom. InZuid Afrika is het geloof nog heel erg belangrijk en de medewerkers zijn overhet algemeen allemaal christelijk. Wij plaatsen iedereen ongeacht religieuze achtergrondmaar ik denk dat jij hier wel heel goed zou passen.
Kwa.Mama is een project waarbij de vrijwilligers voornamelijk nodig zijn bij depre-school. Hier komen kinderen tussen de 2 en 6 jaar oud en is het debedoeling dat ze worden voorbereid op de basisschool. Enkel zijn deleerkrachten zelf vaak ongeletterd en spreken ze amper Engels waardoor lesgevenerg lastig wordt. Hier zijn vrijwilligers dan ook erg hard nodig om teleerkrachten te assisteren en vooral te coachen.
Het project is in Shakashead een township vlakbij Ballitoin Zuid Afrika.
Ze vragen wel een bijdrage voor kost en inwoning want hetproject is zelf volledig afhankelijk van vrijwilligers en donaties.
Het is een geweldig project en ik hoop dat jullieoverwegen om bij Kwa.Mama aan de slag te gaan.
www.africavolunteerkwamama.com

Groetjes,
Jitske.