Christelijk vrijwilligerswerk

Hallo,

Ik wil graag volgend jaar in de zomervakantie (2015 dus) 2 tot 4 weken vrijwilligerswerk in het buitenland doen. Ik doe dit het liefst in een Christelijke organisatie. Mijn voorkeur gaat uit naar Afrika, maar ik zou andere landen ook goed vinden. Het liefst wil ik in een weeshuis werken met wat oudere kinderen (4 t/m 15 ong.), maar hier zit ook nog voldoende speling in, dus dat mag ook wat anders zijn.
Ik wil er eigenlijk niet meer dan 2000 euro aan uitgeven (incl vliegticket).
Ik ben volgend jaar 17 jaar, dus dat moet wel mogelijk zijn.
Weet iemand een organisatie die bij mij past? Laat dan een berichtje achter.

Groetjes,
Marijke

Bij Kwa.Mama zijn ze heel erg hard op zoek naar Engelssprekende vrijwilligers. Mensen met ervaring in educatie zijn extra welkom. InZuid Afrika is het geloof nog heel erg belangrijk en de medewerkers zijn overhet algemeen allemaal christelijk. Wij plaatsen iedereen ongeacht religieuze achtergrondmaar ik denk dat jij hier wel heel goed zou passen.
Kwa.Mama is een project waarbij de vrijwilligers voornamelijk nodig zijn bij depre-school. Hier komen kinderen tussen de 2 en 6 jaar oud en is het debedoeling dat ze worden voorbereid op de basisschool. Enkel zijn deleerkrachten zelf vaak ongeletterd en spreken ze amper Engels waardoor lesgevenerg lastig wordt. Hier zijn vrijwilligers dan ook erg hard nodig om teleerkrachten te assisteren en vooral te coachen.
Het project is in Shakashead een township vlakbij Ballitoin Zuid Afrika.
Ze vragen wel een bijdrage voor kost en inwoning want hetproject is zelf volledig afhankelijk van vrijwilligers en donaties.
Het is een geweldig project en ik hoop dat je wilt overwegenom bij Kwa.Mama aan de slag te gaan.
www.africavolunteerkwamama.com

Groetjes,
Jitske.

P.S. Over het algemeen vragen ze van vrijwilligers dat ze18 jaar of ouder zijn maar hier is wel over te praten.

1 like

Hallo Marijke,
Superleuk dat je op je 17e al de wereld in wil. Ik werk voor het kinderproject Sithand’Izingane in de buurt van Johannesburg, maar we zijn geen weeshuis. Wij zorgen voor zo’n 750 kinderen en doen dat middels een aantal programma’s. Op onze website www.sithandizingane.co.za vind je meer informatie en foto’s over deze grote NGO. Je leeftijd is bij de meeste projecten een probleem, maar wij zijn altijd bereid daar met jou over te praten, en te zien of we jou op een of andere wijze kunnen inplannen. Op dit moment hebben we 2 NL’se broers die hier een aantal weken vrijwilligerswerk doen en eind Juli komen er 4 duitse studenten voor een half jaar. Ik nodig je graag uit om een mailtje te sturen naar maarten@sisiza-ukusiza.com of naar mijn privé mail ankemaarten@me.com zodat we contact kunnen hebben over evt mogelijkheden en beantwoorden van vragen van jou kant. Sisiza Ukusiza is mijn eigen bedrijfje in SA dat samen met het kinderproject een werkgelegenheidsproject is gestart. Wij regelen voor het project ook de stages en vrijwilligers en zorgen dat het de studenten & jongeren aan niets ontbreekt.
Laten we in ieder geval even contact hebben en zien of wij als kinderproject aan jou wensen kunnen voldoen. Je bent van harte welkom zeker als ik zie hoe gemotiveerd jij bent om de wijde wereld in te gaan.

Ik hoor graag van jou
Met vriendelijke groeten uit Johannesburg
Maarten Bollen

1 like