Hallo,
Al jaren lang heb ik de wens om een keer vrijwilligerswerk in Afrika te doen. Enerzijds om iets te kunnen doen voor de medemens die het minder heeft dan wij in Nederland. Anderzijds om uit mijn comfortzone te stappen, een korte tijd in een compleet andere cultuur onder te dompelen en daardoor andere levenslessen te leren en een ervaring rijker te worden. Volgend jaar word ik 40 en ik heb besloten er nu echt werk van te gaan maken aangezien het er anders misschien nooit meer van komt en ik later spijt heb. Aangezien ik een gezin met 2 kinderen heb en een vaste baan, wil ik niet te lang van huis zijn, namelijk maximaal 2 weken. Op internet zijn diverse organisaties te vinden die projecten in Afrika aanbieden voor 2 weken. Hoe weet ik welke organisatie betrouwbaar is en bij mij past? Uiteraard kan ik informatiedagen bezoeken, maar de keuze is enorm. Mijn voorkeur gaat uit naar een project in Oost of Zuid-Afrika en toegespitst op werken met kinderen. Dat kan zijn in opvang/dagbesteding van kinderen of bijv. een sportproject. Ook heb ik enige medische kennis.
Ik zoek een organisatie die de vrijwilligers goed begeleid en ook zorgt voor vervoer/onderdak/eten ter plaatsen. Naast het vrijwilligerswerk wil ik in de vrije tijd ook wat van het land zien. Als een organisatie ook daar een bijdrage aan kan leveren is dat helemaal perfect. Wie kan mij een organisatie aanbevelen?
MvG
E. van den Bemd
Misschien is dit wat voor jou? Www.kebene.com
Dit is een kindertehuis aan de Keniaanse zuidkust. Heb hier zelf In 2011 5 maanden vrijwilligerswerk gedaan en woon er nu redelijk dichtbij en kom er dus nog wel eens gezellig op bezoek 
Succes met je zoektocht!
Via Wereldwijzer app
1 like
Hoi Marriette,
Dank je wel voor je reactie. Ik heb snel de link bekeken en het lijkt me een mooi project. Er zit volgens mij geen organisatie achter die alles voor je regelt, maar lijkt me wel goed georganiseerd en redelijk kleinschalig, klopt dat? Is het er veilig voor vrijwilligers om te verblijven?
Kent iemand mogelijkheden om met een groep vanuit Nederland/België naar een project af te reizen (in Afrika voor 2 weken)?
Ja, het is een kleinschalig project, opgericht door een Nederlandse, Arianne Dorst, en een Belg, Pasci Princen. Kebene heeft ook Kebene Lodges waar vrijwilligers en sponsoren redelijk goedkoop kunnen verblijven op nog geen minuut loopafstand van de compound van het kindertehuis. Eten doe je meestal met de kids, maar wil je een keer buiten de deur eten kan dat natuurlijk ook en dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Je kan ook als groep(je) richting Kebene komen, iemand vanuit de organisatie organiseert ook jongerenreizen vanuit Nieuwerkerk, Nederland. Wanneer Pasci zelf in Kenia is organiseert hij ook vaak wat uitjes voor de vrijwilligers, zoals een motortochtje door de omgeving richting Shimba Hills ed.
Ze organiseren ook regelmatig informatieavonden over vrijwilligerswerk bij Kebene, misschien dat je daar eens kan kijken? Ik zou ze gewoon eens een mailtje sturen 
Succes!
Via Wereldwijzer app
Hoi Elma,
Via ons kan je helpen op diverse plekken in de landen Oeganda en Burkina Faso. Je kan aan de slag bij een kinderopvanghuis, maar ook bij kleinere gezinshuis projecten. Het is ook een mogelijkheid om te komen helpen bij onze outreach projecten, waar we voorlichting geven over diverse onderwerpen. In Burkina Faso hebben we ook een wondzorg programma waar we altijd mensen voor kunnen gebruiken.
We regelen alles voor je, tickets, vervoer en in de weekenden hebben we leuke uitjes waar je aan kan deelnemen. In beide landen hebben we een eigen kantoor waar onze nederlandse mensen werken. De eerste dagen wordt je hier ook opgevangen en is het het startpunt van de uitjes.
Mocht je interesse hebben kan je me altijd even bellen op 0343 445989 of kijken op onze website: www.travel4change.nl. Natuurlijk ben je ook altijd welkom om bij ons langs te komen voor ene kop koffie.
Hoi Elma,
kijk ook eens op Www.shadechildrenfoundation.nl en (de foto’s) op onze facebookpagina. Wij zijn een kindertehuis in Thika, centraal Kenia. Kleinschalig (23 kinderen/jongeren). Ik denk dat wij tegemoet kunnen komen aan al je wensen. Stuur een mail naar shadechildrenfoundation@hotmail.com, stel je vragen en wij zullen ze beantwoorden. Ook kunnen we je dan aanvullende info sturen. Wij houden ook met enige regelmaat een informatie bijeenkomst. Welkom in Shade House!
1 like
Wat een leuk project. Ook ik ben op zoek naar een dergelijk project voor een maand. Wat zijn de beste maanden in verband met warmte etc. Ik ga je link lezen. Ik reis ook af naar Tanzania voor vakantie. Misschien kan ik het combineren. Groetjes
Dit ga ik ook checken. Ik wil graag een maand gaan
Hi i would like to know your fb page . Thank you