Vrijwilligerswerk aangeboden als oppas en hulpje

Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar iemand die me wil vergezellen tijdens mijn rondreis door Australië (Oostkust) of USA (waarschijnlijk ook oostkust). Ik ben een alleenstaande moeder (30), heb een dochter van 10 met ADHD en een IQ wat ietwat lager is dan gemiddeld en een tweeling(jongen/meisje) van bijna 2. Ik zelf heb ook AD(H)D en ben dus erg slecht in plannen, heb een slecht tijdsbesef, vergeet makkelijk dingen en afspraken, ben erg chaotisch en rommelig. etc. En kan dus wel een hulpje gebruiken die deze dingen voor mij over kan nemen, zodat ik ook een keer écht kan genieten van een vakantie en me nérgens druk over hoef te maken. Ik zoek dus letterlijk iemand die de grote zorgen tijdens de vakantie overneemt.

Je vlucht en onderdak(mits je op dezelfde kamer wilt slapen als ons, indien mogelijk) worden uiteraard betaald, Ik heb het liefst dat je het overige (parken, e.d.)zelf kunt financieren, maar als dat echt niet gaat, mag je alsnog reageren. Als ik verder namelijk niemand heb, kan ik misschien kijken of ik dit op een andere manier zou kunnen financieren.

Wat voor iemand ik zoek:
Iemand die er gedurende de hele periode voor ons is (vanaf heenreis t/m terugreis) en (heel belangrijk) ook voor ons WIL zijn. natuurlijk heb je ook genoeg vrije tijd om dingen voor jezelf te doen, maar ons gezinnetje hoort op de eerste plaats te komen. Het is dan ook niet de bedoeling dat er mensen gaan reageren die alleen maar voor zichzélf een leuke goedkope vakantie willen. Je moet er in de eerste plaats voor zorgen dat wij toekomen aan de dingen die we willen doen, daarnaast ontstaat dan vanzelf ruimte en vrije tijd om afzonderlijk dingen te ondernemen als je daar behoefte aan hebt en dingen wil doen die niet op ons lijstje staan. Daar ben ik dan best flexibel in, mits het in goed overleg gaat en niet te vaak voorkomt dat je langdurig of veelvuldig achter elkaar weg bent. Maar het kan bv ook gebeuren dat ik iemand via de lokale sportclub iemand leer kennen waarmee ik bv een dagje de buurt ga verkennen. In zo’n geval kun jij dus bv kiezen of je mee gaat, of zelf iets gaat ondernemen.
Als je eens een dagdeel, dag, weekend voor je zelf wil is dat ook in goed overleg mogelijk. Mits ik me alleen met de kids veilig voel in die omgeving en liefst alleen op plaatsen waar we langer blijven, omdat ik anders zelf de kans niet meer heb om dingen te doen. (alleen met de kids onderneem ik niet snel iets omdat dat meestal te overweldigend voor me is vanwege de prikkels icm 2 peuters)
Ik heb nog eigenlijk erg weinig plannen uitgedacht en jouw ideeën stel ik dan ook erg op prijs. Dingen waarvan jij denkt dat ze de moeite waard zijn voor een bezoekje en die we volgens jou echt niet mogen missen. Ik ben makkelijk te overtuigen en omdat het mij voornamelijk gaat om sfeerproeven en mensen ontmoeten, ben ik daarin niet zo heel erg moeilijk te overtuigen. Wel wil ik graag véél zien en doen , mooie plekjes zien, hoogtepunten van het land etc.
Iemand die goed kan organiseren, plannen en regelen, maar tevens iemand die dit ook makkelijk los kan laten. Iemand die weet hoe die plannen door moet zetten en tot een goed einde brengen. Ik wil van te voren bv een globaal plan opzetten met dingen die ik daar wil doen/zien/ervaren, het is de bedoeling dat jij dan bv de juiste adressen, kosten, webpagina’s, openingstijden, evt kortingsactie’s etc uitzoekt en dan uiteindelijk ook regelt dat we die dingen gaan doen.
Ik vind het bv erg leuk om de lokale bevolking te leren kennen en een tijdje op een zelfde plaats te verblijven en daar mogelijk wat vrienden te maken, misschien evt mijn oudste dochter een paar weken daar naar school(nog niet zeker), of anders iig op een sport oid. Soms een avondje stappen in een kroegje, waarvoor ik dan eens oppas nodig heb. Je moet dus ook ervaring hebben met kinderen en weten welke gevaren er zijn met 2-jarige kids.
Tijdens de reis zoveel mogelijk hulp bieden om zo snel mogelijk startklaar te zijn voor de dag (helpen bij ontbijt, wassen, aankleden kids, lunchpakketten voor onderweg, tassen klaarzetten met benodigde spullen(en dus een goed inzicht hebben in wat nodig is voor kids en mij en daarop inspelen), plannen maken voor de rest van de dag en zorgen dat we steeds op tijd klaar zijn als we ergens op tijd moeten zijn). Verder zijn jouw taken het op orde houden van de kamers en/of camper en meestal het eten bereiden(of als ik dat doe, op de kids passen). De huishoudelijke taakjes dus. We zijn een erg rommelig gezin, maar willen wel graag dat alles een vaste plek heeft en hechten veel waarde aan ordelijkheid (al lijkt dat helemaal niet zo vanwege de rondslingerende spullen, dit is echter meer een gebrek aan zelfmotivatie dan onwil)
Ik raak verder ook snel overprikkeld (bv als ik door een straat loop). Als de kids in een kinderwagen zitten is dit meestal niet erg, maar zodra ze los lopen, heb ik hulp nodig, ik kan me moeilijk gericht op meerdere dingen tegelijk focussen. Het beste is dan ook dat ik me dan op max 1 kind focus, en aangezien mijn oudste meestal nadrukkelijk aanwezig is, kan ik op zulke momenten niet goed op de kleintjes letten. Belangrijk is dus dat je altijd een oogje in het zeil kunt houden op mogelijke gevaren, ook wanneer dit niet gevraagd wordt.

Het klinkt allemaal erg zakelijk en ik vind ook dat ik moet proberen zo duidelijk mogelijk te zijn, zodat je weet wat ik van je verwacht op vakantie. Maar dat betekent - hoop ik - niet dat we geen echte reismaatjes zouden kunnen worden als het klikt. Ik hoop dan ook op een boel plezier en veel slap gelach en dwaze momenten.

Voor meer info, vraag maar raak!
periode is trouwens nog niet echt bekend, ik ben hier vrij flexibel in, al wil ik wel de orkaanperiode zoveel mogelijk mijden als we naar USA zouden gaan en ik wil liefst ook niet in extreem heet weer terecht komen ivm de kids. Wil graag minimaal 6 weken tot 3 maanden in USA verblijven en 3 maanden in Australië.
Leeftijd maakt trouwens niet zo gek veel uit, maar heb wel de voorkeur voor tussen de 25 en 38, omdat ik daar meestal zelf de meeste aansluiting bij vind en omdat ik het leuk vind om samen mensen te leren kennen en evt dingen te ondernemen met lokale bevolking en dan vind ik het wel leuk als dat allemaal een beetje van rond mijn leeftijd is.

Groetjes angelique

Hoi!!

Jeempie wat een onderneming is dat zeg met 3 kids… Alle respect!

Het is voor anderen natuurlijk lastig om te reageren als je de periode nog niet precies weet…
Ik kan je wel zeggen dat Australie en Amerika echt geweldig zijn! Ga zelf over 2 weken weer 8 maanden op reis.

Ieder geval succes met het vinden van iemand en een fijne reis!

Hoi Debster!
Ja inderdaad een hele onderneming, maar met een extra paar handen zal dat zeer goed te doen zijn.

De periode is niet bekend, omdat ik eigenlijk altijd kan, Dus juist iedereen kan reageren en ik pas me wel aan aan de data. Lijkt mij dan minder lastig voor mensen, omdat ik niet aan een bepaalde periode vast zit. Alles kan dus.

Nou misschien kunnen we tegen die tijd eens contact opnemen over de do’s and don’ts van het land. Lijkt me ook geweldige landen! Hoop wel dat ik nog terug wil naar huis dan. haha.

Hoi liekie, Klinkt als een hele onderneming. Maar wel erg leuk.
ben zelf van plan om begin mei te vertrekken richting afrika of australie.
Ben net 6 weken terug uit florida na daar 2 maanden gezeten te hebben. was erg leuk.
Afrika en australie moet je toch wel heel goed weten waar je heen gaat met 2 van zulke jonge kinderen.
Het lijkt me best leuk jullie eens een keertje te ontmoeten, want daar hangt toch wel een hoop van af. er moet natuurlijk wel een beetje een klik zijn met de kids.
Ik ben tjerk schimmel ben 27 jaar en heb een jaar geleden besloten voorlopig niet meer in nederland te hoeven zijn. Dit is me aardig gelukt , heb nu een tijdelijke baan en was eigenlijk opzoek naar vrijwillergs werk in het buitenland.
Lijkt me leuk als ik jullie uit de brand kan helpen.
je zal vast nog veel vragen hebben! ik hoor het wel.

Groejes tjerk

Hoi Tjerk,
leuk dat je gereageerd hebt!
Stuur me anders even een prive berichtje, ik kan zo snel even niet vinden hoe dat moet. Dan kunnen we het er eens over hebben wat de mogelijkheden en wensen zijn.

groetjes angelique

Hoi angelique,
Weet ook niet precies hoe dat moet. Maar hier komt mijn email adres [EMAIL=“tps@live.nl”]tps@live.nl
hoor je straks.

groejes tjerk:dag:

Hallo Angelique!
Ik heb je zojuist een prive bericht gestuurd, hoop ik op een tegen reactie van je :wink:

Groetjes,
Jessica!