Vrijwilligersdag

(origineel bericht op be-more.nl)

Vrijwilligersdag

Woensdag 21 september 21:30
**
*Dag lieverdjes!
Hier weer een berichtje van vandaag:

Vrijwilligersdag
*Vandaag was de dag van vrijwilligersdag.
Deze dag zouden we naar alle projecten gaan van onze vrijwilligers en daar een rondleiding krijgen en daarna naar een restaurant gaan waar we dan met z’n allen kunnen eten.

Als eerste gingen we naar Pam’s project.
Pam is een vrijwilligster en zij zit bij ’t project Palm Tree. Palm Tree houdt in dat het een opvang is voor kinderen en gehandicapten, vooral voor jongens.
Toen we daar waren kregen we een rondleiding en hoe haar huisje eruit zag, lokalen etc.

Na Pam gingen we richting naar een ander project waar niemand van onze vrijwilligers zat, maar dat heel bijzonder was. De naam van het project heette: ‘Bobbie Bear’.
Wat was ’t daar bijzonder zeg. Bobbi Bear gaat eigenlijk over de misbruikte kinderen.

Er was een vrouw en haar naam was Tracy. Zij was de oprichtster van Bobbi Bear en vertelde echt heftige verhalen over hoe Bobbie Bear ontstaan was en wat het inhield.
Ik kan dit niet allemaal vertellen omdat ik dan misschien morgen nog bezig ben ( en ja dat meen ik wel! ). Heel fascinerend was ‘t , iedereen keek met z’n mond vol tanden en was heel goed aan ’t luisteren. Het was vooral ook heel boeiend om naar te luisteren want ze betrok je gewoon er heel veel bij.

Na het heftige verhaal van Tracy van Bobbi Bear gingen we naar Mother of Peace en daar zaten drie vrijwilligers van ons ( Denise, Manny en Natascha). Daar was ’t echt een mooie locatie. Ze zaten wel heel afgelegen van de winkels, etc. Maar wat een mooie huizen en mooie lokalen hadden ze. Ze lieten ons verschillende lokalen zien zoals: drama lokaal, art-lokaal, klas lokaal waar huiswerk gegeven werd etc.
En daarna werden we nog rond geleid op het terrein waar ze woonden. Ze hadden hun eigen huisje, maar ook een huisje waar ze dan moesten werken bij hun moeder met de kinderen.
Vergeleken met ons hebben wij het heel goed eigenlijk, zij hebben zeg maar echt een hele werkdag!

Toen gingen we naar het project van onze belgische Hannah. Zij zat bij een project voor dagopvang voor kinderen van 0 tot 18 jaar, de naam was: Isaiah 54. Er waren 9 kinderen. En dat zag er allemaal heel gezellig uit, hele lieve kindjes allemaal. Had zelf ook nog een baby vast zo lief dat ze was!!! En daar hebben we ook een rondleiding door heel haar huis gekregen.
En na dat mochten Danny en ik ons eigen project gaan rondleiden. Dat was natuurlijk heel leuk, we hebben ze verschillende plaatsen laten zien, zoals: waar de kinderen vaak poolen, de art-room, de keuken, de eetkamer etc.
We lieten dit ook zien, maar we vertelden ook wat verhalen over het personeel. De meeste van het personeel van Umthombo ( dat is ons project) waren allemaal straatkinderen.
En de oprichter van Umthombo ( Tom) is ook een surfer en zijn vrouw was vroeger ook een straatkind, dus het is écht wel heel mooi. Het is ook bijvoorbeeld voor de kinderen wel goed dat ze met iemand kunnen praten die het zelfde hebben meegemaakt.

Na de projecten gingen we met z’n allen naar Ushaka, dat was een plek waar we gingen eten. Het was eigenlijk nog veel te vroeg, dus we gingen eerst nog wat kijken in de winkels en daar had ik nog wat souvenirs gekocht en zijn we lekker gaan eten met z’n allen. Dat was écht wel gezellig! Heerlijke zalm gegeten en als dessert een chocolade muffin! Jammiee J

Rond 19:00 waren we lekker thuis, dus dat was echt wel op tijd.
Het was echt een hele gezellige dag, morgen weer een dag bij Umthombo en vanaf vrijdag t/m zondag op Safari ( Shu Shuwi).
Hopelijk gaat het ook nog altijd goed met jullie!
Veel liefs en een knuffel van,
Milou’tje

(origineel bericht op be-more.nl)