(origineel bericht op be-more.nl)
Loving a child
Hallo allemaal.
Wat vliegen de dagen hier om! Niet te geloven dat we hier al bijna 2 weken zijn. Het gaat me echt iets te snel. Ik geniet zo van de kindjes hier, dat ik nog lang niet weg wil…
Elke dag zien en beleven we zoveel, dat ik dat nooit allemaal in m’n weblog kan zetten. Het is ook gewoon niet te beschrijven. Alles volgt elkaar snel op. Praat je nog over het ene, en dan gebeurt er alweer iets. Maar ik vind het hier echt super! Het is een ervaring die ik nooit zal vergeten!
Gister hadden we de vrijwilligersdag. Met alle vrijwilligers zijn we langs de verschillende projecten gegaan. Iedere vrijwilliger mocht wat vertellen over zijn/ haar eigen project en een rondleiding geven.
Elke project waar we zijn geweest , had wel iets. Wel heel verschillende projecten, maar allemaal doen ze iets goed voor de samenleving.
Na de tijd had ik wel het gevoel dat ik echt op het goede project zit. Het voelt gewoon goed bij Mother of Peace!
Het project Bobbi Bear vond ik thuis ook al een heel interessant project. En toen we daar waren, werd dit gevoel bevestigd. Het lijkt mij heel bijzonder om daar ook eens mee te draaien. Misschien de volgende keer?! ![]()
Bij Bobbi Bear werden we nog eens bedankt voor het feit dat we helemaal vanuit Nederland naar Afrika komen, met allemaal hetzelfde doel: helpen, iets goeds willen doen voor de mensen hier. Je kan nooit heel Afrika veranderen, maar je kan wel een verschil maken voor een kind. De liefde en aandacht die je aan een kind geeft, is zo belangrijk. De meeste kinderen hebben een verschrikkelijke achtergrond. Wat is het belangrijk om deze kinderen te laten weten dat ze er mogen zijn, dat er mensen zijn die om ze geven. Dit is zo belangrijk voor hun eigenwaarde. Dus bij elke knuffel die je een kind geeft, help je al.
Dit was wel weer even fijn om te horen! Dus ik ga fijn door met m’n liefde geven aan alle kindjes hier die het zo hard nodig hebben.
Als afsluiting van deze dag zijn we lekker uit eten geweest met z’n allen!
Veel mensen zeiden voordat ik hier heen ging, dat ik ws heel dun weer zou terug komen. Nou… het eten is hier zo lekker en zo goed, dat het eerder andersom is ![]()
Vanavond gaan we de Durban by Night doen. Met ons vieren gaan we dan met een politieman door Durban rijden. Ik ben benieuwd wat we allemaal te zien krijgen.
Vrijdag gaan we een weekend naar de Drakensbergen. Ik ben dan niet bereikbaar waarschijnlijk. We gaan daar terug in de tijd: geen wc maar een gat in de grond, geen elektriciteit en geen stromend water! Back to basic!
Dus zoals jullie kunnen lezen, gaat het heel goed met me en vermaak ik me nog wel een tijdje!
Bedant voor alle reacties op m’n weblog! Ik vind hetg leuk om te lezen!
Foto’s volgen later!
Liefs Gerdien