Ik ben bezig met het plannen van mijn eerste backpack trip, en wel naar zuid afrika. In de planning staat om volgend jaar maart te gaan en in mei terug te komen, dus dat zijn 2 maanden. Nou heb ik dus nagedacht, en het leek mij wel leuk om 1 maand daarvan (liefst de eerste) vrijwilligerswerk te gaan doen. Vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft, en misschien een goed bureau heeft waar ik info op kan doen. Ik sta op het punt een vliegticket te boeken namelijk, dus reacties over eventuele plekken die ik moet zien in ZA zijn ook welkom. Ik ben van plan om mijn reis te maken van Johannesburg naar Kaapstad, met het OV
Ik run zelf een backpackers hier in Zuid-Afrika…en wij krijgen heel veel gasten over de vloer die hetzelfde doen als jij van plan bent. Volgens mij de ideale manier van reizen, aangezien je door het vrijwilligerswerk een langere tijd op dezelfde plek blijft en zo echt mensen leert kennen. Een heel goede website voor vrijwilligerswerk is www.workaway.info of www.helpx.net. Dit zijn in feite bemiddelings sites tussen vrijwilligers en projecten. Je vind daar vrijwilligerswerk voor korte, maar ook voor langere periodes…in backpackers, op een boerderij, in weeshuizen. Bekijk het maar.
Bij Kwa.Mama zijn ze heel erg hard op zoek naar Engelssprekende vrijwilligers. Mensen met ervaring in educatie zijn extra welkom. Kwa.Mamais een project waarbij de vrijwilligers voornamelijk nodig zijn bij depre-school. Hier komen kinderen tussen de 2 en 6 jaar oud en is het debedoeling dat ze worden voorbereid op de basisschool. Enkel zijn deleerkrachten zelf vaak ongeletterd en spreken ze amper Engels waardoor lesgevenerg lastig wordt. Hier zijn vrijwilligers dan ook erg hard nodig om teleerkrachten te assisteren en vooral te coachen.
Het project is in Shakashead een township vlakbij Ballitoin Zuid Afrika.
Ze vragen wel een bijdrage voor kost en inwoning want hetproject is zelf volledig afhankelijk van vrijwilligers en donaties.
Het is een geweldig project en ik hoop dat je wilt overwegenom bij Kwa.Mama aan de slag te gaan. www.africavolunteerkwamama.com
Voor alle informatie over stages, vrijwilligerswerk neem eens een kijkje op www.go-placements.com
wij zijn een stage bedrijf en kunnen ook voorzien van leuke backpack trips.