Wij zijn 3 jongeren die een wereldreis gaan maken. In de maanden december en januari zijn wij in Zuid-Afrika, en zouden daar best vrijwilligerswerk willen doen. Hetzelfde geldt voor de maanden april en mei wanneer wij in India zijn. Graag zouden wij wat informatie/ervaringen willen hebben.
Martin, Chris en Sjoerd
P.S. in India zouden wij ook graag een tijdje willen verblijven in een klooster o.i.d. Als u hier wat informatie over heeft, zijn wij daar ook erg blij mee.
Misschien willen jullie eens kijken op www.travelunique.nl
Hier heb je de keuze uit verschillende vrijwilligersprojecten in Zuid- en Oostelijk Afrika.
Mochten jullie meer informatie willen hebben dan ben ik bereikbaar op
030 - 230 2632 of 06 - 38 22 86 58.
Voor jullie vrijwilligerswerk in Zuid Afrika kunnen wij jullie helpen:
Doordat wij in Zuid-Afrika wonen en werken en onze persoonlijke betrokkenheid bij diverse lokale projecten, kan Khaya beter als geen andere organisatie jullie de mogelijkheid bieden om op een betaalbare manier vrijwilligerswerk te komen doen.
Maar Khaya zal meer voor jullie betekenen dan alleen het vrijwilligersproject; we verschaffen jullie de nodige informatie, wij halen jullie op bij aankomst, verzorgen leuke en veilige woonruimte indien nodig, organiseren uitstapjes met andere vrijwilligers, helpen jullie met vervoer en zijn het contactpersoon en steunpunt tijdens jullie verblijf in Zuid-Afrika.
Vrijwel een ding is zeker; jullie willen graag iets nuttigs doen, gericht lokale projecten ondersteunen en een verschil maken, maar zeker ook om de tijd van je leven te hebben, hoelang de periode ook is; het is en blijft een fantastische ervaring!
Een balans tussen vrijwilligerswerk, reizen en avontuur in Zuid-Afrika; Khaya kan jullie hier mee helpen!
Gelukkig zijn er genoeg vrijwilligersprojecten te doen. Wij vroegen ons alleen af waarom de projecten relatief duur zijn. Wij zijn namelijk alledrie 6e klas VWO leerlingen en doen in mei eindexamen. Wij hebben een bijbaantje waarbij wij niet veel verdienen, en we moeten een hoop sparen voordat we weg kunnen. Daarom hebben we een heel beperkt budget voor de reis.
Wij hebben ook op het internet een site gevonden waar er kosteloos vrijwilligerswerk gedaan kon worden tegen kost en inwoning. In Australië, waar wij ook 2 maanden verblijven, zijn er volop mogelijkheden voor dat soort kosteloos werk.
In “onze” andere twee landen zijn er weinig mogelijkheden op die site. Wij vroegen ons af of het überhaupt bestaat, en of de mensen hier ervaringen hebben met kosteloos vrijwilligerswerk.
Ook ervaringen met de organisaties van de twee bovenstaande berichten zijn welkom.
ik vroeg me af waar jullie heen gaan in zuid afrika,
ben zelf ook in zuid afrika in die maanden, in kaapstad.
miss leuk om keer wat te gaan doen, stappen ofzo
met vrijwilligerswerk kan ik je niet helpen. heb wel een school voor je waar je
sportlessen zou kunnen geven aan kinderen met handicap. dit is gratis, maar je hebt geen onderdak. ik wou dat zelf eerst gaan doen en dan heen en weer rijden vanaf mijn vader die in kaapstad woont, kwartier rijden. maar ik heb wil dit niet alleen doen en niemand kunnen vinden die mee wou dus weet ik nog niet wat ik in die tijd ga doen. ik als je meer wilt weten of over het afspreken wilt hebben.
email is michaelbiemans@live.nl
Helaas zijn de plannen gewijzigd. We hebben nu Zuid-Afrika voor Thailand ingeruild. En Australië als begin gemaakt. Dit eigenlijk omdat niemand iets als vrijwilligerswerk voor ons had. En ook omdat Zuid-Afrika in onze omgeving sterk wordt afgeraden vanwege de veiligheid (in hoeverre dit waar is natuurlijk)
Hopelijk heb je wel een leuk verblijf in Zuid-Afrika