Ik heb deze zomer mn vriend leren kennen in turkije.
Ben er nu 2 keer geweest,maar dat was dus in de toeristische plaats gumbet.Nu wil ik deze winter weer naar hem toe gaan maar hij komt oorspronkelijk uit diyarbakir.Ik wil er heel graag naartoe.Maar ik lees op allerlei sites dat dit nog niet zo eenvoudig is.En zie daar eigenlijk ook best wel tegenop om daar als meisje alleen naartoe te reizen.Kan iemand me mischien wat informatie geven over vluchten.En hoe het er daar allemaal aan toe gaat.Vind het allemaal wel spannend hoor.
@ marieke, beter laat dan nooit
weet niet of je je reis al gepland hebt of wat dan ook,. maar mijn tip is, ga op zoek naar een goedkoop vlieticket naar bv istanbul, antalya of ankara en laat je vriend je daar ophalen.
bus dan samen naar zijn thuis, dan zul je zien dat het heel erg makkelijk is en dat het bussen in turkije heel goed te doen is, er is altijd wel iemand die je wil helpen of op je wil letten. misschien durf je het dan aan om alleen terug te bussen naar het vliegveld als je weer terug gaat.
wat mij idealer lijkt is, als je gewoon naar een toeristen plaats gaat. boek een citytrip istanbul en laat je vriend overkomen of ga naar bodrum en geniet daar van elkaar en de stad.
ff heel nieuwsgierig, wie is je vriend/ waar werkt hij… ik ken nogal veel mensen in gumbet en ben mega nieuwsgierig :hihi:
Maakt niet uit hoor,ben hier nog regelmatig eens te vinden dus lees mn berichten vanzelf.
Maar de situatie is een beetje veranderd.Ga nu samen met een vriendin,en vliegen als het goed is naar izmir.Daar zullen we elkaar ontmoeten en van daar uit gaan we naar bodrum.Dus is wel een beetje beter.Hoef en niet alleen en het vliegen is makkelijker.
Mijn vriend werkte bij de soccerbar,tegenover china town.Hij heet mehmet.Ben benieuwd of je m kent.Daar in die bar is het zon beetje 1 familie wat er werkt.
maar dit is een goede oplossing dus, wanneer ga je en hoe lang?
igg veel succes en voor de volgende keer, bussen in turkije is echt heel goed te doen en betaalbaar!!
Heb je al een vlucht geboekt? Want bijna alles zit al vol die periode of is vreselijk duur.
Met de bus naar Diyarbakir is een goed idee als je het niet erg vind om 24 uur of langer in de bus te zitten.
Handiger is het om naar Istanbul of İzmir te vliegen en vandaar met een binnenlandse vlucht naar Diyarbakır.
Het is trouwens prachtig daar en absoluut de moeite waard om eens heen te gaan.