Vragen visum Suriname

Hallo wereldreizigers,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:
Per 10 Februari ga ik naar Suriname toe om daar stage te lopen van 14 februari tot begin mei (3 maanden dus).
Ik ga op een toeristenvisum en moet dus na 3 maanden het land uit zijn.
Nu lijkt mij het heel leuk om na mijn stage periode rond te reizen, beginnende in Brits Guynea. Mijn vraag:
Kan je voor een toeristenvisum een enkele ticket kopen naar Suriname?

Op de website van het consulaat Suriname staat dat je een ticket moet laten zien maar niet een retour ticket. Dit maakt wel een verschil in prijs. Als ik nu een enkel koop en straks bij het aanvragen van een visum eracht komt dat ik ook een retour ticket moet laten zien, ben ik heel wat meer geld kwijt. Deze vragen kan je niet telefonisch vragen, dat heb ik al geprobeerd.

Nou ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Al vast bedankt

Gr. Henrieke

Beste Henriek,

om langer dan 3 maanden te verblijven heb je een MKV nodig en deze moet je 3 maanden voor afreisdatum aanvragen. Heb je deze niet dan kan je niet langer verblijven. De procedure is ook alsvolgt als je in Suriname aankomt dat je binnen een maand moet aanmelden bij de Vreemdelingen Politie, om je stempel te halen dat je in totaal 3 maanden kan verblijven en je retourticket moet je kunnen overleggen, heb je deze niet dan gaan ze je niet kunnen helpen.

Je bent nu laat met je MKV, probeer toch je stageuren zodanig te behalen dat je de 2 laatste weken over hebt om je tripjes te doen.
Je kan ook geen visum aanvragen in Frans-Guyana, Guyana, of in het Caraibisch gebied, het is niet toegestaan voor studenten, gewoon MKV.

Dit is het andere mogelijkheden zijn er helaas niet.

Hallo Vermoz,

Bedankt voor je antwoord. Kan ik ook niet tegen de vreemdelingen politie zeggen dat ik na mijn stage naar Brits Guayna ga en niet meer terug kom? Of dat ik daar een ticket koop naar een ander land?

Henrieke

Als je eenmaal uit het land bent dan heb je een visum nodig om Suriname binnen te komen. Sowieso heb je dan dat bewijs nodig, om je stempel te kunnen krijgen na een maand.

Succes!

[