Er is een visum voor Suriname geldig voor 2 maanden a 36 euro en een visum voor 3 maanden a 64 euro. Ik ga na een stop van 3 dagen in Suriname door naar Belem. Hiervoor is het visum met de geldigheid van 2 maanden vereist. Terug reis ik ook via Suriname en ga ik vandaar een uur later door naar Schiphol. Volgens een Surinaams reisburootje heb ik daarvoor het duurdere visum nodig, omdat ik dan toch door een poortje moet en het visum van 2 maanden niet meer geldig is. Ik zou dus het duurdere visum moeten kopen.
Ik ga het vliegveld niet af en loop van de ene “gate” naar de andere, althans zo had ik het bedacht.
Welk visum is nodig
Dag Bob,
om een beter uitleg te hebben zou je de periode moeten aangeven dat je in Belem wil doorbrengen, waarschijnlijk is het iets langer dan 2 maanden,
vandaar dat je geadviseerd wordt om een visum van 3 maanden aan te schaffen dat is vrij normaal.
Veel reisplezier!!!:dag:
Vermoz
Ik verlaat 7 mei Suriname en 1 juni retour van Belem via Zandelij naar Schiphol. De aansluiting is slechts 1 uur. Omdat ik opnieuw Suriname binnenkom zou het visum niet meer geldig zijn, omdat het visum minimaal 2 maanden geldig moet zijn. Mijn gedachte is dat ik slechts overstap, maar de autoriteiten daar denken er anders over en kunnen er moeilijk over doen. Dit is mij verteld door een Surinaamse man van een reiswinkel. Hij zij dat men probeert om wat extra geld te vangen.
groeten, bob
Hi Bob,
bij terugkeer is je visum al vervallen, en dan kan je het surinaams grondgebied niet betreden vandaar dat je toch voor het ander visum moet kiezen.
Als je in Suriname aankomt moet je uitchecken en dan weer inchecken, via aankomsthal ga je moeten lopen naar de vertrekhal,je zal gebruikmaken van het surinaamsgrondgebied, in een uur kan je ook een beetje rondrijden in de omgeving van zanderij, al duurt 5 minuten je zal toch extra moeten betalen,Tenzij je in het vliegtuig zou blijven zitten.
Alle reisregels zijn gemaakt voor de commercie!!!
Als je dat klein verschil niet betaald kan het je mischien meer kosten!
Dus maar doen zo zijn de regels eenmaal, wij als klanten moeten maar neertellen !!
Groet!
Vandaag heb ik gebeld met V&V Visumdienst http://visumdienst.nl. Zij zeggen dat een verblijf binnen de 24 uur zonder visum kan. Dus ik zou volstaan met het 2 maanden visum.
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Nu nog een verblijfplaats. Twenty4 leek me wel oke. Ik had reeds een mailtje gestuurd naar CrozRootz Tourz voor een reservering van 3 dagen, maar na 4 weken nog geen reactie. Ik zal nog eens een poging wagen. Er zullen ook wel meer guesthouses in Parimaribo zijn, behalve de bekende die je op internet vindt, dus dat zal wel gaan lukken. Is het een idee om op de bonnefooi iets te zoeken? Of wordt er dan veel gestoeid met prijzen. Kwestie van onderhandelen.Groet, Bob
Dag Bob V,
Top uitgezocht!
Jammer dat je nog niets gehoord hebt. Waarom kom je eigenlijk maar zo kort naar Suriname, zonde hoor.
Andere appartementen:
Guesthouse famiri: [EMAIL=“info@famiri.com”]info@famiri.com +597450230
Gueshouse Staycey: +597412019
Zus&Zo guesthouse: +597520904
Hoop je zo een beetje geholpen te hebben!
Esther Lijkwan
www.colourfulsuriname.com
Bedankt voor je reactie.
Ik ga met mijn vriendin een maand naar Brazilie. Aangezien ik overstap in Suriname, leek het me leuk enkele dagen daar te verblijven (een stop-over).
Nu zijn afgelopen week de vliegtijden aangepast en hebben we op de terugweg geen aansluiting, en zijn genoodzaakt enkel dagen te wachten op de aansluiting naar Nederland. Dus gaan we nu in een keer naar Belem (familie) en wat van Brazilie zien en op de terugweg 4 dagen ipv 3 Suriname.
Hai Bob V,
Mooi dat het je geholpen heeft! Ik persoonlijk denk dat Suriname wel leuker is dan Belem hoor:biggrin:
Maar ik hoop zeker dat je het naar je zin zult hebben.
Fijne dag,
Esther Lijkwan
www.colourfulsuriname.com
Het laatste nieuws van https://visa.consulaatsuriname.nl/ is dat zo gauw je de luchthaven te Zanderije verlaat een visum nodig is. Bij vertrek binnen 24 uur heb je ook een visum nodig, dit in tegenstelling wat de visumdienst in Breda vertelde. Of anders dien je te overnachten (op een stoeltje) binnen de luchthaven. Dus bij 2 bezoeken in een maand heb je het multiple visum nodig, geldig voor 4 maanden. Dit kost €64,-. Het visum moet ten minste 2 maanden geldig zijn, en een 2 maanden visum is bij het 2de bezoek niet meer geldig. Op de site is het aanvraagformulier niet meer up-to-date. De soorten visa kloppen niet meer. Ik heb dit veld opengelaten en vervolgens met pen ingevuld welk visum ik wens aan te vragen. tel consulaat Suriname is 020-6426137 doorkiesnummer 9. De makkelijkste weg is naar Amsterdam gaan en je kan erop wachten. Bij de andere manieren wordt het paspoort (aangetekend) verstuurd.
Groet, Bob