Hoe vaak naar suriname?

Hallo,

Ik ben 2 maanden terug uit suriname. Nu wil ik weer terug omdat het een fantastisch land is:zon02:. Wie weet hoe vaak men per jaar naar suriname mag afreizen? Dit ivm met visum.

Groetjes, Betty

Beste Betty,

Oh, wat heeft het land je hart gestolen!

je mag naar Suriname reizen hoe vaak je hebben wilt, mits je zaken goed geregeld zijn. Rekeninghoudende met het verblijf van langer dan 3 maanden is een MKV vereist, deze moet 3 maanden voor de afreisdatum worden aangevraagd. Met normaal visum kan je maximaal 3 maanden verblijven.

Succes en geniet van je leven!

Vermoz>>>

1 like

Hallo Vermoz,

Bedankt voor je reactie! Su heeft idd mijn hart gestolen en ik weet van het visum van 3 maanden. Ik was 3 maanden daar. Ik ben 8 februari teruggekomen en wil het liefst in april terug. Nu vertelde en mevrouw van de ambassade mij telefonisch dat dat een verkapte vorm is om een MKV te omzeilen maar dat is niet mijn intentie. wel weet ik dat wanneer ik een MKV aanvraag dat de goedkeuring 3 maanden op zich laat wachten en die tijd heb ik niet.

Mijn vraag is: kan ik na 3 maanden vanaf 8 februari weer gewoon een toeristenvisum aanvragen voor 3 maanden?

Gewoon belachelijk voor die opmerking, je pakt toch geen trein om naar Suriname te gaan, kost een hoop geld.
Je kan gewoon je visum aanvragen, zo gauw je netjes je bescheiden kan overleggen dan moet visum wel worden toegewezen.

Als je voorbeeld naar een of ander Caraibisch land was gegaan en vandaar uit weer een visum zou aanvragen, zou het lastig zijn. Nu ben je in het land van herkomst, er is niets mis mee.

Als een Surinamer een visum heeft voor Nederland kan hij/zij 3 maanden verblijven, als hij/zij vindt dat hij na een week weer terug wilt en alle zaken goed geregeld zijn, je de bescheiden kan overleggen is niets aan de hand.

Ik zou het gewoon proberen!

Op grond waarvan zou het visum worden afgewezen??
Als je korter dan 3 maanden wilt verblijven dan is er niets mee.

Succes!

1 like