Visum en machtiging tot kort verblijf in Suriname!

Opgelet:

Voor studenten/ vrijwilligers/werkers die naar Suriname gaan en langer dan 3 maanden willen verblijven dienen nu een machtiging tot kort verblijf aan te vragen.

Vooral voor de stagiaire die vaak genoeg langer dan 3 maanden willen verblijven is dat een heel gedoe, met aanvraag en regelen van allerlei zaken.

Tip voor de verblijvers langer dan 3 maanden, vraag gewoon een visum aan voor verblijf van 3 maanden, in Suriname dien je dan voordat die 3 maanden vervallen, de oversteek te doen naar Frans -Guyana, de zaken kan je via de Consulaire zaken (ministerie van Buitenlandse zaken) in orde maken, je levert in een copie van je ticket,paspoort ,pasfoto en een visumformulier .
Daar kan je aanmelden bij het consulaat en reis je dan terug, vervolgens gaat de periode van 3 maanden weer in.

Je hebt vakantie en je zaken zijn geregeld.
Consulaire afdeling geeft je alle info!

Veel succes!

zie meer info:http://www.consulaatsuriname.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=125&Itemid=44

hoi,
ik heb idd problemen met mijn aanvraag mkv, heb het begin november aangevraagd, ik vertrek 8 februari, maar heb tot op heden nog niets gehoord! Omdat het nu nog maar een paar weken duurt voordat ik vertrek begin in me toch zorgen te maken…Dat visum van 3 maanden geeft geen problemen bij de vreemdelingendienst?

Ingrid

mooie tip! hoe lang duurt die aanvraag in frans guyana dan? ik heb geen multiple entry visum, het gerucht gaat dat de aanvraag in frans guyana dan langer duurt. iemand enig idee? zijn de kosten daar gelijk aan visum aanvraag in nederland?
anne

De multiple kan je dan ook bij het Consulaat in Suriname regelen door een een formulier in te vullen, paspoort, ticket en 30 euro mee te nemen.

Vervolgens krijg je de informatie wanneer de Surinaamse gasten daar kantooruren hebben en alleen een stempel heb je nodig, als je weer in Suriname aankomt gaat de telling van de 3 maanden weer in.

succes

dank! omdat ik weliswaar een bakra maar van surinaamse origine ben heb ik besloten toch direct voor de andere optie van een verblijfsvergunning van 2 jaar te gaan ipv een nieuw visum en dan weer tot een half jaar bijstempelen. kost ook wat, maar geeft me direct de ruimte voor een langer verblijf in de toekomst!

Huidige studenten hebben het makkelijk kunnen regelen en dat is binnen 1 dag,

vraag een multiple visum aan en niet aangeven dat je voor stage of vrijwilligerswerk gaat, automatisch mag je 3 maanden verblijven , daarnaast gewoon je visum verlengen aan de overkant.

ALS HET NIET OP EEN EERLIJKE MANIER KAN DAN MAAR…

De gasten aan de Franse kant zijn gewoon heel aardig.:zon02:

is dat veranderd dan? Ik heb in 2005 gewoon een visum voor 3 maanden aangevraagd in Nl ( erg makkelijk) en in paramaribo kreeg ik bij de vreemdelingenpolitie meteen een stempel voor een half jaar ( omdat mijn vliegticket een half jaar later was)

Hoe gaat zo’n reis naar frans-guyana dan? Hoeveel tijd ben je daarvoor kwijt? Kan het in een weekend of moet het doordeweek? Ik ben namelijk bang dat ik niet zomaar tussen mijn stage door weg kan. Heeft iemand ervaring die wel een machtiging tot kort verblijf heeft aangevraagd, er komt nogal wat papierwerk bij kijken.
Wilma

Beste Wilma,

als je een toeristenvisum heb kan je binnen een dag regelen, en binnen 2 uur aan de Franse kant vertoeven alleen dat je je stempel krijgt is het al voldoende.

Informeer bij [EMAIL=“stagehulpsuriname@yahoo.com”]stagehulpsuriname@yahoo.com, zij hebben speciale gids die de studenten begeleiden, kan ook in het weekend.

groet,

Vermoz

Beste Vermoz,

Ik wil langer dan 3 maanden in Suriname verblijven. Maar een mkv aanvragen lukt niet meer. Kan ik nog steeds zonder gevaar een stempel halen in Frans Guyana? Moet dat bij het consulaat Suriname in Frans Guyana? Of bij consulaire zaken VAN Frans Guyana? Nog een vraagje: Is het illegaal? En zoja, wat zijn de consequenties als het ontdekt wordt?

Groetjes, Maart

Hallo Maartje,

vraag gewoon een toeristenvisum aan voor 2 maanden, hiermee kan je visum met gemak verlengen, de oversteek is LEGAAL dus geen gevolgen.Wij hebben een speciale gids die wij aanraden (informeren touro@live.nl).

Waarom moeilijk als het makkelijk kan!. Velen zijn er voor geweest.

Groet,

Vermoz

Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag mijn visum opgehaald! ik heb een single visum voor 2 maanden gekregen. De vrouw bij het consulaat heeft mij echter vertelt dat ik deze nog met 30 dagen kan verlengen in Suriname zelf. Ze wouden mij geen multiple entry visum verstrekken. Aangezien ik 5,5 maand blijf moet ik de oversteek maken naar frans guyana. Kan ik deze gewoon maken? En levert dit verder geen problemen op?

Groetjes

Beste Sharon,

uiteraard zal het Consulaat je niet adviseren om dat te doen (oversteek), zij willen de centjes liever in hun pot.

Hier een nuttig adres : [EMAIL=“visum_mkv_sur@live.nl”]visum_mkv_sur@live.nl

Zij weten wel raad.:was:

Hoi Allemaal,

Ook ik vertrek binnenkort naar suriname maar omdat het op dit moment een rommeltje is op het consulaat in suriname lukt het men niet om het mkv binnen 3 maanden te leveren hierdoor kan ik niet op tijd beginnen op mijn stage. Nu dacht ik dan vraag ik een visum aan maar dat kan ook niet omdat ze al weten dat je een mkv aanvraag hebt. weet iemand nog een andere oplossing?

Reizen via Curacao of een ander land en je visum voor Suriname ter plaatse aanvragen.

Succes>>>

Visum probleem:

Hallo Vermoz,

Moet ik naar het consulaat in Cayenne in Frans Guyana om mijn visum te verlengen?
Of wordt het ook over de grens gedaan.Ik ben Oostenrijkse maakt dat een verschil?Toen ik mijn papieren allemaal naar Nederland gestuurt heb deden ze daar wel moeilijk.Ik heb ook maar een single visum en wil hier 4 maanden blijven,een maand is het al verlengd.Ik heb gezien dat je een paar emails verder gegeven hebt,als ik daar heen schrijf helpt mij dan iemand?De kopietjes heb ik allemaal mee.

Groetjes,Elsien

Ook ik heb hetzelfde probleem,
Toch zegt de organisatie waar ik voor ga werken, dat je echt voor een MKV visum moet gaan, pas geleden waren er 2 meiden en zij gingen naar Curacao om vervolgens weer opnieuw een 3 maanden toeristenvisum aan te vragen.
Helaas mochten ze niet meer terug naar Suriname en zijn dus naar nederland gekomen, terwijl hun spullen daar nog zijn.

Hi Ingrid,

Ik hoop toch wel dat ik een visum aan de Franse kant krijg ook als ik tot Cayenne rijden moet want daar is een ambassade.Ik ben geen Nederlandse maar een Oostenrijkse ik weet niet of het dan gemakkelijker is.Ben je nu al hier?Of nog in Nederland?Ik heb geprobeert een MKV aan te vragen,maar uit Oostenrijk was dat erg moeilijk,dat wilden zij mij niet geven.

Tja dat durf ik niet te zeggen.
Op dit moment ben ik in Nederland en gewoon aan het afwachten of het op tijd lukt allemaal!