dat zal wel lukken gewoon niet opgeven,misschien zie ik je hier nog
voor visum aanvraag en mkv probleem gewoon mailen naar
[EMAIL=“sssuriname@yahoo.com”]sssuriname@yahoo.com,
succes, Vermoz
Hoi!
Ik ga in februari voor 4,5 maand naar Suriname (paramaribo) om daar stage te lopen. Nu weet ik dit nog niet zo lang, en een MKV gaat niet meer lukken… Nu wil ik een visum aanvragen, maar krijg ik wel een visum voor 3maanden als het consultaat ziet dat ik voor 4,5 maand in Suriname verblijf? En kan ik op het consultaat wel gewoon aangeven dat ik voor stage ga? Of moet ik een andere reden opgeven? En moet ik dan een Multiple visum aanvragen of een single visum?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes, Moniek
Hey, het is echt super lastig bij dat consulaat…
Ze zien alles idd… en zo ook dat je dus langer als 3 maanden daar zal verblijven. Ik heb ook te laat mijn MKV aanvraag gedaan en ze attendeerde me er al op dat je geen vlucht moet boeken voordat je visum is goed gekeurd.
Hoe dat verder zal gaan, zie ik wel…
Tja er zijn meiden en die gaan 6 maanden, nemen een toeristenvisum van 3 maanden. Gaan het land even uit en komen weer terug naar Suriname.
Dat is nog iets wat je kan proberen, maar wat al wel is is fout gegaan.
Die zaten vast op de Antillen en moesten dus naar NL…
Tja echt heel moeilijk.
Misschien dat een organisatie je ergens nog mee kunt helpen???
Die hier ook in dit rijtje berichten hier boven staan?
Succes in ieder geval!
Ik heb al een paar mailtjes gestuurt naar de emailadressen die hier aangegeven zijn maar tot noch toe geen antwoord gekregen,ik hoop ik hoor nog wat,want ik heb binnen een maand een nieuwe stempel nodig.
heb je nog een mailadres Vermoz?Ik wil hier graag langer blijven.Ik heb gehoort dat je sinds december ook geen visum meer op het vliegveld krijgt.
Elsien
hey ik zit op dit moment in het zelfde schuitje als jullie vorig jaar zaten,
wil 5 maanden in suriname verblijven maar was te laat voor een mkv,
heb nu een 3 maanden single entry visum…multiple visum kreeg ik van het consulaat niet mee!
hebben jullie het voor elkaar gekregen deze te verlengen?
misschien kunnen jullie mij helpen, uitleggen wat ik kan doen! wil egt niet na drie maanden al naar huis!!
Groetjes iris
hallo iris
ik wou graag weten of jij al iets verder bent en een oplossing hebt gevonden? wij zitten nog in nederland maar met precies hetzelfde probleem. de ene site zegt dit de ander zegt dat. het word waarschijnlijk gewoon een gok. maar is het jou al gelukt iets te regelen?
groetjes
nee, het word voor ons ook op de gok.
We hebben onze school ingelicht en zij vinden het ook een vorm van overmacht,
we gaan proberen of we daar ons visum kunnen verlengen, het stagebedrijf heeft ook aangeboden daarbij te helpen,
en zo niet dan word het toch eerder terug komen! zodra ik meer weet hoor je het!
handig als we elkaar op de hoogte houden misschien!
het schijnt trouwens dat de nieuwe regering de visum aanvragen weer wil veranderen, dus wie weet in voordeel voor ons!
Oke, het is allemaal wat. maar hoe heb je dat met je ticket gedaan dan? Een toeristenvisum aangevraagt en die geldt 3 maanden? want ik las net op internet dat je als je langer dan 30 dagen daar verblijft je naar de vreemdelingenpolitie moet MET je terug ticket, maar wij hebben een ticket voor eind januari, dus pas 5 maanden later… hoe doe jij dat?
inderdaad handig elkaar even op de hoogte te houden, we zijn een beetje ten einde raad
Groetjes
jaa geen idee nog, ik laat me daar ook wel adviseren door surinaamse mensen op mijn stage adres, die hebben ons aangeboden om te helpen! we zien het als we daar zijn, mijn terug ticket gaat ook pas vijf maanden later, maar desnoods als ik eerder terug moet boek ik een ticket dat eerder terug gaat.
je moet idd naar de vreemdelingenpolitie, maar heb niks gehoort over een ticket laten zien daar, tenzij je een ander soort bijv multi visum wilt. Je hoort het daar wel denk ik, gewoon een beetje bluffen! het komt vast wel goed! die drie maanden lukken sowieso wel!
Beste reizigers,
zoals je het eerste bericht van dit forum leest is deze geopend in 2008.
Vanaf oktober 2008 zijn de regels van het Consulaat veranderd, weliswaar kon je nog een multiple toeristenvisum aanvragen waardoor je het verblijf van langer dan 3 maanden kon omzeilen om dan je oversteek te doen naar Frans-Guyana of een ander land in het Caraibisch gebied.
Vanaf febr.2010 is dit moeilijker geworden studenten krijgen geen multiple toeristenvisum meer, de omzeiling van boven was ook wel achterhaald. Tenzij je aangaf dat je op doorreis was of etc.
Het beste is dat voordat je je stage regeld, zelf of door derden ,als je garantie hebt dat de stage doorgaat,start meteen met je MKV,want dit neemt een hoop tijd in beslag. Ik snap ook dat sommige bureaus de stagiaires niet eens doorgeven dat een MKV vereist is bij verblijf langer dan 3 maanden, dan heeft de stagiair het risico dat hij/zij niet kan afreizen.
Let op als je geen MKV hebt en je moet vb over een maand /korter dan 3 maanden afreizen vraag liever een normale visum aan dat je kan afreizen.
Heb je MKV al ingediend kan je geen 2e aanvraag van visum indienen, je zal die 3 maanden moeten wachten om af te reizen.
Handig is ook om je plaastje te reserveren en niet meteen je ticket aan te schaffen, anders loop je het risico dat je extra moet betalen of dat je je ticket gewoon verliest.
Informeer : [EMAIL=“info@stagehulpsuriname.com,zij”]info@stagehulpsuriname.com,zij zijn bekend met dit fenomeen.
Alvast veel reisplezier en have a good time >>>
Groetjes
Vermoz
Hoi Vermoz!
Ik ga volgend jaar 10á11 weken stage lopen. (2 maanden en 17 dagen) moet ik nu ook een MKV aanvragen? Volgens mijn stageadres wel, maar dit is toch niet nodig? Ik blijf namelijk minder dan 3 maanden in Suriname. Of moet ik een MKV aanvragen omdat ik stage loop??
Alvast bedankt!
Groetjes!
Beste Rijkie,
een MKV is helemaal niet nodig alleen bij verblijf langer dan 3 maanden.
Maak jij je helemaal geen zorgen, het maakt niet uit of je met vakantie of stage gaat lopen.
Succes!:wereld:
Ik heb hulp nodig… Ik ben dus netjes op tijd begonnen met mijn MKV.
Ik ga voor 5 maanden stage lopen… Alleen wat is nu het geval? Hij is niet goed gekeurd…
Wat moet ik nu doen?
HELP!!
Wat is de rede dat je MKV afgewezen is? waren je stukken wel compleet en degene die garant staat, is hij/zij gecontact geworden.
Beste stagiares,
Sinds november 2011 kan je in Nederland of Suriname een toeristenkaart kopen voor 20,00 euro. Als je van Surinaamse Origine ben, dan mag je zelfs 6 maanden verblijfen in Suriname.
Zo niet, als je toeristenkaart verstreken is, dan kan je gewoon naar Curacao, Trinidad of Frans of Brits Guyana en dan kom je het land weer binnen voor 20 euro. Ze stellen geen vragen en als de douane het doet, dan ben je aan het rondreizen:zon02:Ik doe dit al sinds 2009 zonder problemen, veel succes.
Maar als je het de legale weg wil doen, ze zijn nu soepel en flecibel mbt jouw aanvraag. Veel succes en plezier in Surname:wereld:
Beste residencesankalia,
Graag ontvang ik jou advies. Met een Tourist Single – Toeristenvisum voor een enkele binnenkomst mag je maximaal 90 dagen in Suriname verblijven. Ik wil graag wat langer blijven en ben dus op zoek naar een oplossing zonder MKV. Als ik met het toeristenvisum op Suriname ben, kan ik dan binnen de 90 dagen naar Frans Guyana om een stempel te krijgen en zo weer mijn verblijf op Suriname te verlengen? Ik hoor graag of dit mogelijk is.
Groet
Deze info. is correct
Beste Velzen,
heb je nou wel of nog geen visum.
Misschien is er een rede dat er te veel visum aanvragen op èèn adres is. Kunnen ze ook moeilijk doen.
Staat er wel iemand garant voor je . Heb je wel op je adres waar je gaat verblijven een visum aanvragen.
je kan via mijn privè mail een bericht versturen.
advies voor langer verblijf dan 90 dagen, MKV aanvragen, de afdeling in Frans Guyana verleent geen 2e toeristenkaart als ze nu merken dat je de staat wil belazeren, krijg je geen visum, moet je van de franse kant terug naar je land van herkomst.
dus wees op je hoede.