Welk visum heb ik nodig

Ik ga 10 weken stage lopen in Parimarbo, en daarna nog even rondtrekken. Nu heb ik een ticket geboekt vertrek Schiphol 14-4-2012 en vertrek Parimaribo 14-7-2012. Volgens mij is dit 92 dagen en kan ik daarom geen gewone visum aanvragen.
Ik wil tussenin ook nog een bezoekje brengen aan curacao.
Welke reisdocumenten heb ik nu nodig.??

Beste Tis,

je koopt een visum(toeristenkaart) gewoon op de luchthaven en aangezien je toch voor een weekje het land uitgaat is een MKV niet nodig, als je weer het land binnenkomt koop je weer een toeristenkaart.

Toeristenkaart heeft recht op 90 dagen, ga je eerder dan die 90 dagen uit het land, geen probleem je koopt bij binnekomst weer een toeristenkaart. Let op je ticket moet wel kloppen met die 90 dagen.

Hoop dat je iets hieraan hebt.

Hallo Tiny,

Als je stage gaat lopen hier in Suriname kan dat uberhaupt niet met een gewoon visum, of vanaf vandaag de toeristenkaart. Wat je nodig hebt is een MKV, een Machtiging Kort Verblijf.

Meer informatie vind je hier

Tan bun,
Ilse

Twee ker een toeristenkaart kopen is natuurlijk het makkelijker dan een MKV aanvragen.
Maar mijn ticket is geboekt. En ik kom 14-4 aan in Parimaribo en vertrek 14-7 weer vanaf daar.
Maakt dat dan nx uit voor de toeristenkaart ?
Of kan ik beter op safe spelen en een MKV aanvragen ?

Ik geeft toe dat het mij ook niet helemaal duidelijk is wat wel en niet kan. Enerzijds wordt gezegd dat een toeristenkaart niet gebruikt kan worden als je voor andere doeleinden dan vakantie komt, anderzijds staat er ook op de site van het consulaat dat je met het oude toeristenvisum stage kon lopen als je niet langer dan 90 dagen bleef.

Als je het helemaal zeker wilt weten zou je er een telefoontje naar het consulaat aan kunnen wagen.

Tan bun,
Ilse

met de toeristenkaart heb je het heel gedoe van MKV af.