vragen: rondreis west amerika: 3 weken april/mei 2012

Er zijn al zoveel vragen en antwoorden gegeven maar ik heb er toch nog een paar die ik moeilijk terug kan vinden op het forum:

Mijn vriend en ik gaan eind april 2012 naar Amerika, we willen aanvliegen op salt lake city, om vanuit daar met een camper door de grand canyon, yosimite te rijden en te eindigen in San Fransisco. Nu blijf ik twijfelen of we toch niet onze route moeten wijzigen omdat Yellowstone ook heel mooi lijkt (maar erg uit de route) en of we met een camper moeten gaan of toch met een auto en dan slapen in motels.

Wij willen t liefst touren met de camper om vervolgens ergens een camping op te rijden aan het eind van de dag: ik lees veel terug dat dit allemaal vooraf geboekt moet worden? Is dat zo?

Is het touren met een camper écht zoveel duurder dan motels en het huren van een auto?

We zijn op zoek naar een kleine camper (denk campers die je ook in australie kunt huren, zo’n kleine minivan) maar vinden overal van die grote bakbeesten. We willen ook alleen slapen in de camper; wc etc hoeft wat ons betreft niet.

LA laten we voor wat het is; schijnt beetje tegen te vallen. We willen aan het eind van onze reis 3 dagen in SF blijven en vliegen dan terug naar NL. Hoe is het weer in april/mei?

(veel herhaling vast, maar toch: bedankt voor het nemen van je moeite om mij verder op weg te helpen!!)

Als je buiten het hoogseizoen is reserveren niet overal nodig. Met uitzondering misschien van Yosemite. Verder zul je in April/Mei vast nog wel een plekje vinden.
Houd er wel rekening mee dat in deze periode er op sommige plekken nog sneeuw kan liggen en er wegen gesloten zijn. Met name in Yellowstone en Yosemite.
Buiten het hoogseizoen, en met vroeg boeken hoeft een camperreis niet duurder te zijn dan reizen met een auto en hotels.
Apollo verhuurt ook kleinere campers. Kijk maar eens bij Tiogatours.
Je kunt bij Tiogatours ook vrijblijvend een offerte aanvragen. Zij reageren altijd erg snel en dat weet je ongeveer wat je kwijt bent aan huurkosten.