Goede reisperiode Amerika? Soort camper?

We willen in de zomervakantie van 2012 een reis door West Amerika maken (begin en eindpunt San Francisco) met een camper. Is het gunstiger qua weer om in juli of in augustus deze reis te maken?

Wat voor soort camper is aan te raden, wel of geen slide out en welk merk, we zijn met z’n vieren?

Daarnaast werd ons geadviseerd 2 dagen een hotel te boeken in San Francisco voordat we de camper ophalen. Is dit een goede tip?

Hi
Betekent " wij zijn met zijn vieren" Moeder, vader en 2 kinderen (en hoe oud zijn de kinderen dan?) of 2 echtparen? .
Juli of augustus maakt niet veel uit. Ik zou zelf de voorkeur hebben voor de laatste weken van augustus. Hangt ook van de route af.
Het advies om de eerste dagen in SF een hotel te boeken is goed. Je hebt in SF geen eigen vervoer nodig en een RV is een onding in grote steden.
Yeehaw

bedankt voor je snelle reactie!
we zijn inderdaad met twee volwassenen en twee kinderen in de leeftijd van 13 en 15 jaar. Er is zoveel prijsverschil tussen de verschillende merken van de campers. We willen graag wel prettig camperen en het hoeft ook weer niet te gek, wat is dan de beste aanbieder?
Augustus is bij de aanbieders wel veel goedkoper mogelijk is het dan sneller donker?
We willen een rondje San Francisco, Los Angeles, Tucson, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite NP en San Francisco doen. We zitten er toch aan te denken om 1 nachtje San Francisco aan het begin te doen en aan het einde nogmaals. En dan een hotel bij de luchthaven of is dit te ver bij de stad vandaan?

Hoi Eveline,

Ik lees je topic en ik ben exact hetzelfde van plan.
In Juli 2 weken SF met de camper en weer terug naar SF via Grand Canyon, Bryce, Yosemite, Anaheim, las Vegas… (natuurlijk andere volgorde) 3 volwassenen en een kind van 8.
Ik hou je topic even in de gaten en kijk ondertussen verder op het forum.
Ik heb nu verschillende offertes aangevraagd en wat me heel erg tegenvalt is de prijs voor een vliegticket. Voor minder dan 1000 euro pp kom ik hier niet van de grond blijkbaar.
Hoe lang willen jullie gaan?

Met air berlin kun je erg goedkoop naar bijv. new york vliegen. Misschien combineren met een binnenlandse vlucht vanuit new york?
Neem altijd de grootste camper. Een slideout is niet altijd handig, je betaald iets meer voor een campingplaats en je moet hem ook altijd uitschuiven anders kun je amper binnen lopen. Dus als je even snel op een parkeerplaats wil lunchen is dat lastig.

Hoe minder tijd je besteed aan de vluchten als je zo kort gaat hoe beter. Dat voel je wel in de knip uiteraard. Reken er met RV huur op dat je niet meteen op pad mag maar eerst een overnachting noet boeken en dan ben je de volgende dag nog geruime tijd kwijt aan de uitleg hoe alles werkt en je moet ook nog boodschappen doen. meestal een verloren dag.
Yeehaw