Beste Laos experts,
Ik vertrek 23 juni naar Bangkok, om van daaruit naar Laos & Cambodja te gaan voor 5 weken. Ik wil niet te veel tijd doorbrengen in Thailand, omdat ik hier al twee keer ben geweest, maar vind Bangkok wel een paar dagen waard. Vanuit Bangkok wil ik de nachttrein pakken naar Chiang Mai en vanuit CM met de slowboat naar Luang Prabang, waarna mijn Laos&Cam reis echt begint. Ik heb een aantal vragen over de reis:
- Is het goed te doen om vanuit CM naar LP te gaan of kan ik beter eerst naar Chiang Rai gaan? Is het aan te bevelen om alles op eigen houtje te regelen of bij een touristenbureautjes een tour te boeken? Wat zijn de kosten?
- Ik wil vliegen van Vientiane naar Pakse (midden juli). Is het verstandiger/goedkoper om het ticket van te voren te boeken of kan het ook ter plekke?
- Na Pakse wil ik eigenlijk gelijk naar 4000 islands. Wat is de afstand en hoe kan ik het beste reizen?
- Krijg ik in Laos een visa on arrival of moet ik dit van te voren regelen?
- Ik heb op het moment geen master card en heb deze ook nooit nodig gehad in mijn andere reizen in Azie (Thailand, Indonesie, Hong Kong). Zouden jullie dit wel aanraden voor Laos & Cambodja?
Alvast dank voor de reacties. Alle tips zijn welkom!