hallo
ik heb een vraag : als ik wil wonen in thailand zijn er dan, buiten mijn uitkering, nog andere voorwaarden?
hallo
ik heb een vraag : als ik wil wonen in thailand zijn er dan, buiten mijn uitkering, nog andere voorwaarden?
Kijk hier eens http://www.thaivisa.com/visa/non-immigrant-visa.html
samenvattend. Je kan maximaal een 90 dagen visum krijgen zonder voorwaarden.
er zijn verschillende opties voor een visum voor een jaar. Simpelste is
ouder dan 50 jaar en 800,000 baht op een thaise bankrekening of 65,000 baht/per maand.
Als je jonger dan 50 bent of minder dan 65,000 baht/maand te besteden hebt, wordt het lastiger.
Misschien ook belangrijk.
Als buitenlander mag je geen grond/land beheren in Thailand. Je mag wel huren of leasen.
Je kan dus een stuk grond/huis laten kopen door een Thai en dan een leasecontract opzetten wat jou zo goed als eigenaar maakt.
Je mag als buitenlander je huis ook niet (onder)verhuren. Ook dit moet door een Thai gebeuren.
Mocht je gehuwd zijn met een thaise partner dan heb je genoeg aan 40.000 baht per maand en naar ik meen ook een minder groot bedrag op de bank,dat er overigens wel minimaal 3 maanden voor je vestiging al op moet staan.
Als buitenlander mag je wel degelijk (onder)verhuren.
Wat betreft leasecontract: klopt, maar wat als bijvoorbeeld de Thaise eigenaar overlijdt? Dan valt de grond in de erfenis, en als de nieuwe eigenaar zich niet aan het contract houdt heb je een heel moeilijk, en in ieder geval langdurig, verhaal om toch te proberen je recht te halen.