Vragen over voorbereidingen 1 jaar Australië

Hey lieve mensen,

Het gaat nu echt gebeuren :cheer2::cheer2: !!!

Sinds 5 juli ben ik officieel een gediplomeerde dierverzorger niveau 4 en wil ik 1 jaar naar Australië. Ik heb al veel opgezocht en veel te weten gekomen, maar 1 ding vind ik nog wel heel lastig. Hoe bereid je je voor voor zon grote reis?

Ik wil met een Work Holiday Visum gaan reizen, ik voldoe aan de eisen. En ik wil een Flexticket nemen, dat je kunt switchen van data. Ik heb nog geen vaste datum van vertrek, omdat ik eerst mijn huidige contract wil afmaken, maar het zal ergens in september of oktober zijn. En ik ga trouwens alleen.

Maar, hoe zit het met bijvoorbeeld wat je meeneemt aan kleding?
Hoe hebben jullie het met je zorgverzekering geregeld en bij welke verzekeraar?
Moet ik een Australische bankaccount aanvragen?
Hoe ver van te voren hebben jullie je visum aangevraagd?

En eigenlijk mijn belangrijkste vraag is, hoe zijn jullie aan werk gekomen?

Ik ben zelf best verlegen en onzeker en het duurt even voor ik uit mijn comfort zone ben. Ik ben een hard werkend persoon en zeg niet snel nee tegen een werkje, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar zijn jullie echt met jullie CV in jullie hand naar een bedrijf gegaan en gevraagd of ze werk hebben?
Ik zit zelf nu in Nederland ook te kijken op www.Backpackersjobs.com.au.

Ik zat zelf te denken om weer vrijwilligerswerk te gaan doen bij een dierentuin, zodat ik mensen leer kennen en ik in mijn sector aan het werk ben, ik ben in 2014 vrijwilliger geweest bij Wildlife Habitat Port Douglas en dat heb ik zeer positief ervaren.

Sorry voor de vele vragen en alvast bedankt voor degene die de tijd nemen om mijn vragen te beantwoorden.:kampioen:

Hoi, in antwoord tussenin, dat is wellicht het makkelijkst.

Ik wil met een Work Holiday Visum gaan reizen, ik voldoe aan de eisen. En ik wil een Flexticket nemen, dat je kunt switchen van data. Ik heb nog geen vaste datum van vertrek, omdat ik eerst mijn huidige contract wil afmaken, maar het zal ergens in september of oktober zijn. En ik ga trouwens alleen.

Je weet toch hoe lang je contract loopt? dan zou ik mijn WHV aanvragen en een vlucht boeken. Vluchten worden niet goedkoper, de goedkope stoelen gaan meestal het eerst weg. WHV gaat lopen als je het land in komt.

Maar, hoe zit het met bijvoorbeeld wat je meeneemt aan kleding?

Dat kan er mee te maken hebben waar je in Australië terecht komt. Vind je een job in Queensland, dan krijg je niet met vorst te maken. In Victoria weer wel. Verder zijn er hele goede kringloopwinkels zoals die van het Rode Kruis en St. Vincent de Paul met een hele uitgebreide kledingafdeling met hele goede en goed ges0rteerde kleding.

Hoe hebben jullie het met je zorgverzekering geregeld en bij welke verzekeraar?

Als je Nederlandse zorgverzekering aanhoudt kun je via Medicare gratis verzekerd worden voor de duur van je visum. Zo hebben wij het jaren gedaan.

Moet ik een Australische bankaccount aanvragen?

Bankrekening moet niet, kan wel makkelijk zijn als je gaat werken en het bedrijf wil het geld simpel overmaken. Gewoon naar een grote bank stappen. Westpac, Commonwealth of ANZ.

Hoe ver van te voren hebben jullie je visum aangevraagd?

En eigenlijk mijn belangrijkste vraag is, hoe zijn jullie aan werk gekomen?

Daar heb ik me nooit in verdiept. Inderdaad flink Googelen.

Ik ben zelf best verlegen en onzeker en het duurt even voor ik uit mijn comfort zone ben. Ik ben een hard werkend persoon en zeg niet snel nee tegen een werkje, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar zijn jullie echt met jullie CV in jullie hand naar een bedrijf gegaan en gevraagd of ze werk hebben?
Ik zit zelf nu in Nederland ook te kijken op www.Backpackersjobs.com.au.

Ik zat zelf te denken om weer vrijwilligerswerk te gaan doen bij een dierentuin, zodat ik mensen leer kennen en ik in mijn sector aan het werk ben, ik ben in 2014 vrijwilliger geweest bij Wildlife Habitat Port Douglas en dat heb ik zeer positief ervaren.

Kun je in Port Douglas niet beginnen en van daar uit je verder oriënteren?

Sorry voor de vele vragen en alvast bedankt voor degene die de tijd nemen om mijn vragen te beantwoorden.:kampioen:
[/QUOTE]

Ik beantwoord het ook even er tussen in, dan is het overzichtelijker! Bedankt voor het beantwoorden.

Hoi, in antwoord tussenin, dat is wellicht het makkelijkst.

Ik wil met een Work Holiday Visum gaan reizen, ik voldoe aan de eisen. En ik wil een Flexticket nemen, dat je kunt switchen van data. Ik heb nog geen vaste datum van vertrek, omdat ik eerst mijn huidige contract wil afmaken, maar het zal ergens in september of oktober zijn. En ik ga trouwens alleen.

Je weet toch hoe lang je contract loopt? dan zou ik mijn WHV aanvragen en een vlucht boeken. Vluchten worden niet goedkoper, de goedkope stoelen gaan meestal het eerst weg. WHV gaat lopen als je het land in komt.

**
Ja, dit klopt, alleen het is mij niet duidelijk of mijn contract 6 of 7 maanden geld. Ik moet ook nog aan mijn filiaalleider vertellen dat ik weg ga, dit heb ik niet tijdens mijn sollicitatiegesprek verteld omdat ik bang was om niet aangenomen te worden en ik echt een baantje nodig had om bij te sparen.

**Maar, hoe zit het met bijvoorbeeld wat je meeneemt aan kleding?

Dat kan er mee te maken hebben waar je in Australië terecht komt. Vind je een job in Queensland, dan krijg je niet met vorst te maken. In Victoria weer wel. Verder zijn er hele goede kringloopwinkels zoals die van het Rode Kruis en St. Vincent de Paul met een hele uitgebreide kledingafdeling met hele goede en goed ges0rteerde kleding.

**
Ja ik zat ook al te denken om dan eventueel kleding aan te schaffen. En aangezien ik september/oktober ga, ga ik richting de zomer. En waarschijnlijk start ik toch in Port Douglas. Die kleding kan ik altijd nog aan de Australische zak van Max geven, goed om te weten welke organisaties daar op focussen bedankt!
**
Hoe hebben jullie het met je zorgverzekering geregeld en bij welke verzekeraar?

Als je Nederlandse zorgverzekering aanhoudt kun je via Medicare gratis verzekerd worden voor de duur van je visum. Zo hebben wij het jaren gedaan.

Oh bedankt, dit wist ik nog niet.

Moet ik een Australische bankaccount aanvragen?

Bankrekening moet niet, kan wel makkelijk zijn als je gaat werken en het bedrijf wil het geld simpel overmaken. Gewoon naar een grote bank stappen. Westpac, Commonwealth of ANZ.

**Bedankt! Ik ga hier eens over nadenken en dan kijk ik wel in Australië of het nodig is, voor de werkgever. Als je een Australisch bankaccount hebt, heb je dan nog te maken met die valuta enzo? Ik weet dat ik vorige keer een bepaald percentage, per keer, moest betalen bij pinnen

**Hoe ver van te voren hebben jullie je visum aangevraagd?

En eigenlijk mijn belangrijkste vraag is, hoe zijn jullie aan werk gekomen?

Daar heb ik me nooit in verdiept. Inderdaad flink Googelen.

***Okay, misschien dat er anderen zijn die mij bij deze vraag kunnen helpen, in ieder geval bedankt voor het meedenken :slight_smile: ***

Ik ben zelf best verlegen en onzeker en het duurt even voor ik uit mijn comfort zone ben. Ik ben een hard werkend persoon en zeg niet snel nee tegen een werkje, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar zijn jullie echt met jullie CV in jullie hand naar een bedrijf gegaan en gevraagd of ze werk hebben?
Ik zit zelf nu in Nederland ook te kijken op www.Backpackersjobs.com.au.

Ik zat zelf te denken om weer vrijwilligerswerk te gaan doen bij een dierentuin, zodat ik mensen leer kennen en ik in mijn sector aan het werk ben, ik ben in 2014 vrijwilliger geweest bij Wildlife Habitat Port Douglas en dat heb ik zeer positief ervaren.

Kun je in Port Douglas niet beginnen en van daar uit je verder oriënteren?
Ja, ik denk dat dat de beste optie is, ook omdat het een vertrouwde omgeving is!

Sorry voor de vele vragen en alvast bedankt voor degene die de tijd nemen om mijn vragen te beantwoorden.:kampioen: