Wat allemaal regelen???

Ik wil eind 2008 voor een jaar naar Australie, work and travel!!!
Wat als ik nou zeg van joh ik wil het allemaal zelf regelen en zo dus de kosten die ik aan een organisatie kwijt zou zijn te besparen!!!

Wat moet ik dan allemaal in Nederland regelen???

Visum, verzekering, ticket etc. lijkt me allemaal logisch maar wat komt er nog meer bij kijken en hebben jullie nog tips, van joh dat kan je ook al vanuit Nederland regelen!!!

En het openen van een taxfilenumber en bankrekening is dat makkelijk te regelen en welke papieren moet ik daarvoor naar OZ meenemen!

Alvast bedankt!!!

Marleen

Hey Marleen,

Ik zit op dit moment al 3 maand in Australie, dus misschien kan ik je helpen.

Ik zou me niet teveel zorgen maken over de voorbereiding. Gewoon voorbereiden zoels je voor 3 weken op vakantie gaat. Het enige wat je zeker moet onthouden is dat alles wat je meeneemt je ook moet dragen. Hou het bij het minimum, 15kg is al veel.

Een goede verzekering en iets van 2500 euro op je rekening moet voldoende zijn. Minder gaat ook, maar dan zul je sneller moeten gaan werken. Werk vind je hier trouwens overal.

TFN kan je via de site aanvragen, je kan formulieren afdrukken en opsturen, dat doe je best in Australie want je hebt er een Australisch adres voor nodig. Ofwel laat je dat bij een vriendin aankomen, ofwel op een plek waar ze het niet erg vinden dat je post krijgt (hostel, bar,…)
Bankrekening kan je hier openen en dat duurt 20 minuutjes. Doe het wel de eerste drie weken na aankomst.

Visum heb je een Working Holiday Visum nodig, kan je via de site online aanvragen, kost dacht ik 100 euro en duurt niet lang. Je hebt er een creditcard voor nodig.

grtz
Tom

www.raidersdownunder.com

Hartstikke bedankt, met dit antwoord kan ik zeker wat!!!

Ik denk dat ik het toch zelf gaat regelen, vind ik ook wel weer een avontuur op zich!!

Zeker zoveel mogelijk zelf doen, je gaat merken dat ja altijd wel zaken vergeet, maar het maakt de tocht alleen maar leerrijker