Voor 1 jaar naar Oz!!!

Hallo allemaal,

Anouk attendeerde me erop dat, als ik vragen heb, een topic zou kunnen openen. Ik vind dat best wel eng (want er staat waarschijnlijk al genoeg informatie op dit forum) maar ik vind het toch handig om mijn eigen vragen te kunnen stellen en door jullie verder geholpen te worden.

Eigenlijk wil ik ‘stiekem’ al jaren voor een tijdje naar het buitenland. Maar met werk, een relatie, eigen huis etc. was dat gewoon niet ideaal. Aangezien mijn relatie inmiddels over is, huis verkocht en tijdelijk geen werk meer heb (eigen zaak net verkocht) zie ik dit als de kans om te pakken. En dat ga ik dus ook doen. Ik ben bijna 28 en wil voor ongeveer een jaar naar Australië toe. Inmiddels heb ik al een work & holiday visum aangevraagd, maar ik heb natuurlijk nog veel meer te regelen. Mijn plan is om 1 maart te gaan en dan als eerste naar Sydney te vliegen.

Wat kunnen jullie me allemaal adviseren? wat moet ik alvast gaan regelen en wat moet ik allemaal in mijn backpack meenemen? Hoe moeilijk is het om daar aan werk te komen? Nou en nog veeeel meer vragen, maar dat komt later wel.

Oja, ik ben trouwens schoonheidsspeicaliste en pedicure en heb 8 jaar mijn eigen beautycenter gehad. Maar alle baantjes vind ik prima hoor (fruitplukken, oppassen, achter de kassa, horeca) alleen is het probleem dan dat ik bijna geen ervaring heb. Maar ik ben zeer leergierig en sta overal voor open!

Dus ik lees het heel graag van jullie!!!

Alvast heel erg bedankt!

Hey Mickey,

Leuk om te horen dat je naar Australië gaat om een jaartje rond te reizen en te werken!

Met de instelling die je hebt zul je zeker werk kunnen vinden in Australië dus dat moet helemaal goedkomen.

Ik zou zeker adviseren voldoende tijd te nemen om rond te reizen en te genieten van het land, plan dit goed en neem de tijd want het is een groooot land en er is veel te zien. Ook zijn andere tropische bestemingen ineens heel dichtbij, mijn advies zou dan ook zijn: “maak hier gebruik van!” Bestemingen zoals Frans Polinesie, Fiji en Indonesie liggen ineens naast de deur en vliegtickets naar deze bestemingen zijn goed te betalen.

Als je van te voren al wat hulp wilt of makelijk wilt aankomen in Sydney dan zou ik aanraden te kijken naar websites zoals www.traveldevils.nl die je kunnen helpen bij je eerste stappen in Australië en richting werk. Voor algemene vragen over Australië kun je hier ook altijd terecht.

Groetjes,

Dolf
www.stagehuis.nl
[EMAIL=“dolf@stagehuis.nl”]dolf@stagehuis.nl

hi!
Je kan t best een backpackers organisatie opzoeken en zij zullen je goed begeleiden met alles wat je moet doen voordat je vertrekt en als je daar bent. Zij helpen met het regelen van allerlei papierzaken hier in OZ en kunnen je helpen met werk/huisvesting etc. Tevens ga je met een groep dus leer je veel mensen kennen!

Ga lekker eens dit forum doorlezen, maar vooral het informatie stuk over Australie op de website www.aroundtheglobe.nl is zeer informatief. Dat geeft je een beeld over wat je moet doen en moet laten :slight_smile:

Have fun!

Thanks mates :teeth: haha even de Oz taal al introduceren hoor.

Ik spit alles maar gewoon flink uit en als jullie nog tips hebben verneem ik die maar al te graag!

:dag: