Ik ben van plan om begin november ('09) naar Australie te gaan voor onbepaalde tijd. Ik wil de eerste maanden in Queensland gaan fruit plukken om in aanmerkingte komen voor een extra jaar op mijn working holiday visa. Maar daarna will ik ook low budget gaan rondreizen.
Ik heb nog niet veel gepland maar dat is ook niet de bedoeling, hiervoor heb ik een jaar in Nieuw Zeeland gewoond en het backpackers leven al leren kennen en het is veel leuker “to go with the flow”.
Ben je hetzelfde van plan en lijkt je het leuk om te ontmoeten in Australia!
Janneke
Ik ga zelf in Jan. 2010… Ook beginnend in Queensland om wat te werken en daarna rond te trekken door heel Australie… Hoe ga je de overnachtingen doen en ga je voor luxe of wildlife?
Grtz Alessandro.
Hee Alessandro,
Voor mijn overnachtingen zal ik toch vanwege budget vooral moeten overnachten in backpackers, misschien dat ik wel een kamer kan huren voor de eerste periode. Dus als je vraagt wildlife of luxe…dan zeker wildlife, luxe is leuk maar dan niet ten koste van de reislengte!
Hoe heb jij in gedachte te gaan reizen? Bussen of auto kopen?
Janneke
Hoi!
Ik ga rond september naar Australië voor onbepaalde tijd. Mijn plan was om ook 3 maanden te werken zodat de optie voor nog een jaartje open blijft. Verder wil ik gewoon zoveel mogelijk zien en ervaren. Zelf heb ik nog niet echt een plan maar Australië rond is toch wel de bedoeling, hoe is nog maar de vraag 
Hej,
Ik ben ook van plan om in nov naar Aus te gaan, heb nog niet echt strakke plannen (wil ik ook niet) zie wel wat er op mn pad komt.
Maar wil naar Darwin vliegen, het bovenste deel beetje rond trekken, de maand december in Perth bij een vriend en vanaf jan '10 tot augustus vanaf Cairns helemaal naar beneden, NZ er nog een maandje bij ofzo, zeker wildlife, beetje werken, beetje (veel) genieten… Leren duiken, surfen en al die heerlijke Aus dingen doen. Wil misschien ook naar dat Jackeroo/Jilleroo school.
X
Hee Janneke,
Ik was van plan om eerst een weekje in sydney door te brengen om een beetje te wennen en een auto te zoeken. Ik neem een budget mee om 3 maanden goed van rond te kunnen komen, in die tijd hoop ik al rondreizend werk te vinden om zo misschien wel een jaar te blijven. Ik ga zelf ook meer voor wildlife dan luxe, af en toe een hostel of hotel pakken maar het meerendeel toch op campings/wild kamperen. Wil ook nog geld overhouden om genoeg mooie dingen te doen en te zien:)
Groetjes Alessandro
Hee Domburg,
Klinkt al dezelfde instelling die ik heb. Ik moet wel in het begin werken aangezien ik van te voren nog naar Tanzania ga voor 2 maanden. Maar daarna zie ik het wel, ik heb al eens de kiwi en fiji experience gedaan en dat was erg gezellig plus een goede manier van budgetvervoer en het hop on/off systeem. Maar ik ga niet teveel plannen.
Heb je al een idee in welke stad je wel beginnen, zelf dacht ik aan Melbourne of Brisbane.
Groetjes Janneke
Hoi mensen!
Janneke mij maakt het niet echt uit waar te beginnen want ik wil zoiezo Australie grotendeels rond. Maar wat ik wel graag doe is bij aankomst gelijk alles regelen. dus misschien verstandig om bij de start voor een *week? even in de stad te blijven, kan je gelijk voor werk zoeken. En hoe wil jij het met veroer doen?
Gegroet