Ik heb een aantal vragen over trekkings:
- Wij willen in februari naar Nepal, is het dan niet TE koud om te gaan trekken?
- Moet je een trekking van te voren boeken?
- Ik neem aan dat je slaapt in een guesthouse, moet je deze van te voren boeken of is het ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’?
- Moet je dingen meenemen, zoals een slaapzak?
- Kun je eten in een guesthouse of is het alleen slapen?
Een heleboel vragen, ik hoop dat jullie ze willen beantwoorden!
Of het te koud is weet ik niet…
Je kan alles zelf ter plaatse regelen, maar uiteraard ook van te voren boeken, door contact op te nemen met een reisbureautje via de email.
Het voordeel als je het al regelt is dat je meer tijd in Nepal overhoudt, het nadeel is dat wanneer je niet goed weet waar je heen wilt het moeilijker is om een keuze te maken.
Stel dat je wel weet wat je wilt, ik ben vanaf volgende week in Nepal. Een Nepalese kennis van mij heeft een eigen reisbureautje, www.asianheritagetreks.com . Ik help hem altijd graag omdat hij hard moet werken voor zijn geld.
Als ik kan fungeren als tussenpersoon en als ik iets voor je moet uitzoeken, moet je het maar even laten weten via een priveberichtje ofzo, ik zit er tot 9 november.
Slaapzak kan je overal huren of kopen, dus niet meenemen vanuit Nederland.Zover ik weet kan je in de guesthouses in de bergen ook eten.
Groetjes Belinda
Het is juist de bedoeling dat je eet in je guest house. Daar leven ze van, niet van die euro voor een overnachting.
In februari kun je overal terecht zonder reservering, het is gewoon niet het drukke seizoen. In oktober wil het op de drukke trekking routes (Everest, Annapurna) wel eens zo zijn dat ze van te voren al mensen gaan sturen om kamers te regelen. In de andere maanden is er geen probleem.
Of het koud is weet ik niet en hangt af van de trekking die je gaat maken. Ik het Annapurna base camp rond kerst gemaakt en had alleen in het base zelf 5 graden vorst. In oktober liep ik Everest base camp en was het 3 weken lang -10-20 'nachts. Het weer weet je nooit, wat dat gaat doen. in het algemeen is Everest wel kouder omdat het een enorm open gebied is.
De rest van je vragen zijn al prima beantwoord zie ik 
Wat je mee moet nemen (nou ja, "moet"als tip dan) is een lakenzak. Kun je in Kathmandu prima halen. Ga je de kou in, dan eentje van fleece en anders eentje van katoen of zo. Die zijn ook heel goedkoop, licht en klein bij Xenos…