hihi, als je Sherpa bent mag je het van mij proberen. Of dit kan ligt er erg aan waar je het wilt gaan doen. Chitwan wel, alles noordelijker, nope!
Dat lijstje van Bramsan is wel een beetje lang, als je dat allemaal mee gaat sjouwen voor 1 wk, dan ben je kapot! Wij zijn 16 dgn weggeweest naar everst base camp en ik had nog minder bij.
Dnke vooral aan de kg, probeer echt heel weinig mee te nemen en slik dan maar even dat je 1 wk in dezelfde broek moet lopen. of 3 dgn met dezelfde sokken, daar ga je niet dood van, maar van die extra 3-5 kg wel. (figuurlijk dan)
Hierbij de lijst wat je echt moet hebben en dan rekening hetgene wat je aan hebt even mee.
*-een paar wandel/trekking schoenen (A/B of A is prima te doen, maar wel hoge schoenen om je enkels te beschermen, ga naar Bever zwerfsport of de zwerfkei om je goed te laten voorlichten en pas ene paar verschillende merken en soorten)
-2-3 paar trekking of wandel sokken *
*-1 lichtgewicht lang ondergoed bottom
-1of 2 lichtkleurige trekkingbroeken (afrits is ideaal bij North fase in kathmandu kun je ze goedkoper kopen dan in NL en zijn ze echt (alleen in de NF winkel, dus niet in Thamels kleine straatjes)
-twee shirts (maak het zo duur als je zelf wilt, katoen is prima, maar je knt ook een special warmer shirt kopen)
-1 lichte fleece sweater/trui (rits is handig, techno fleece is extra licht))
-1 lichtkleurige jas/ waterproof met windstopper (goretex) met een extra fleece of een down jacket en losse simpele regenjas, niet allebei!!! Vrouwen raad ik aan voor de downjacket te gaan, want die hebben het sneller koud (ja echt waar, ik ben zelf ook een vrouw)
-1 fleece muts *
- 1 hoed/pet tegen de zon (optioneel)
-1 zonnebril (wintersport)
-1 paar fleece handschoenen
-1 Zwitsers leger mes
-1 trekking rugzak, overleg even met de winkel (beverzwerf en zwerfkei zijn beste) wat hadnig is. De investering in een goede rugzak ga je geheid terug verdienen in comfort, dus wees niet knibbelig op de centen en je tijd met passen voor een goede rugzak.
-1 flesjes factor 30 en 1 zonnecreme lipbalm factor SPF 10
-een 1-liter Alluminiumwaterfles (kunnen goed tegen kokend water)
-een paar trekking poles (optioneel, probeer hier eerst eens mee te lopen, mijn vriend lukte dat niet, sommige vinden ze onhandig, maar maakt het lopen makkelijker)
-een zaklamp met genoeg batterijen (aanrader, koop een hoofdlampje, hoef je hem niet vast te houden en zijn licht en werken super!)
-twee toiletpapier rollen (NIET optineel, MUST)
*- ondergoed
*Optioneel ene spel kaarten en kaart van de omgeving, deze hebben bij onze trek een hoop lol opgeleverd.
verdre kun je in thamel even vragen naar een winkel gerund door een Australiaan. hij hanteert vaste lage prijzen en heeft heel goed trekking spullen en geweldig advies. Koop je emeste spullen in KTM, veel geodkoper en niet zoveel slepen uit NL.
Hopeljk heb je hier iets aan
Heel veel succes:chin: