Naar Solukhumbu voor school

Dag mede reizigers,
Over anderhalve maand reis ik voor 4 weken naar Nepal naar het zuidelijk gedeeldte van het Solukhumbu district om onderzoek te doen voor school (scriptie in toerisme). We zullen hier een 14-18 daagse trek doen langs verschillende dorpjes en plaatsjes. Ik reis samen met een vriendin van school en hebben beide wel wat reis ervaring, alleen denk dat als het op Nepal aan komt we toch nog niet echt goed voorbereid zijn en heb daarom ook enkele vraagjes en hoopte dat sommige van jullie mij daarmee kunnen helpen ;),

-Iemand tips of verhalen van dit gebeid (lower Solukhumbu)?
-Kleding, ik heb vernomen dat het er in maart gemiddeld 25 graden is. Wat raden jullie aan qua kleding (daar kopen of hier?) welke winkels hebben jullie goede ervaringen mee? Wat mogen we echt niet vergeten en wat moeten we absoluut niet mee nemen (heb nog nooit een trekking gedaan:paranoid:)
-We wilden kleine ‘cadeautjes’ mee nemen voor kinderen daar, is dit een goed idee en zoja wat zouden jullie aan raden om mee te nemen (klein, licht maar toch bruikbaar)?

• Medicijnen etc?

Alvast bedankt voor de reacties, alle meningen helpen ;)!

• kleding - normale zomerkleding en voor de avond iets met lange mouwen en lange broek voor het geval er veel muggen zijn.
    Alles is qua kleding wel in nepal (kathmandu) te krijgen als je maar normale maten heb. Ik ben ruim 2 meter en met schoenmaat 46 wordt het allemaal wat lastiger. Neem je bergschoenen altijd vanaf nederland (ingelopen) mee. Let wel dat het overdag wel 25 graden is maar dat het in de avond flink af kan koelen en er is geen verwarming :slight_smile: Neem dus zeker ook en sweater mee of koop hier een lekkere yakwollen trui.
  • trekking - hangt er ook vanaf waar je gaat lopen. maar je hebt maar heel weinig nodig. Bij een trekking neem ik niet meer mee dan een kilo of 6. Ik neem mee (naast de kleding die ik aan heb en jas): ondergoed, slaapzak, sokken, 1 extra broek, 2 extra t-shirts, wekkertje, minimum aan verbandmiddelen en medicijnen, zaklantaarn (+extra batterijen), zakmes, voldoende cash geld, wat extra snoepjes of maaltijdrepen. Ik heb ook altijd wat tie ribs mee (handig als je wat moet repareren of gewoon vastmaken !) en musketonhaken, reserve veters, klein pakje waspoeder, toiletspullen.
  • kadootjes - Ik zou in ieder geval de kadootjes in Nepal kopen (en ja, het is een goed idee ) Steun je winkeltjes hier en het is vaak nog goedkoper ook. Wij reizen lang en werken ook veel als vrijwilligers. Kinderen zijn gek op vrijwel alles. Veterkettinkjes zijn altijd erg in trek (kosten hier 0,40 per stuk). Natuurlijk snoepgoed maar ik combineer dat dan altijd met fruit, spullen die ze kunnen gebruiken op school, voor meisjes bv haarclips of speldjes (hebben allemaal lang haar), kleine balletjes voor jongens, enz
  • medicijnen - omdat ik langer reis heb ik wat ruimer medicijnen mee. Voor 4 weken heb je genoeg aan een kleine voorraad. Rolletje verbandgaas, wat gaasjes, ontsmettingsmiddel, pleisters, veiligheidsspelden, paracetamol, brufen, imodium, rekverband (bij trekking).

Mocht je verder nog specifieke vragen hebben dan hoor ik het wel.

thanks voor goed bruikbare antwoorden!