Ik ga half maart voor een maand naar Nepal, waar ik het annapurna circuit of de sanctuary trek ga lopen. Ik wil dus niet 3 weken lang lopen klappertanden in de bergen, maar vind de trekking gear zoals winddichte jassen etc. echt enorm duur! Nu heb ik gehoord dat je in Kathmandu en Pokhara heel goed kleding kunt kopen voor de trekkings en je dus beter je spullen daar kunt inslaan - ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft??
Je kunt daar inderdaad alles kopen. Ik heb in Pokhara een dag-rugzak gekocht om zelf tijdens de trektocht mee te lopen. 10 euro, prima ding! Ik heb geen ervaring met kleding e.d. Veel mensen zeggen dat de kwaliteit slecht is of dat het uit elkaar valt na 1 trekking, maar ik weet niet of dat waar is. Misschien gewoon een vooroordeel of om hun eigen dure spullen te rechtvaardigen.
absoluut niet in NL kopen!!
tenzij je echt van plan bent om de komende 10 jr, elk jaar 5x op trekking te gaan
in kathmandu en pokhara wordt je doodgegooid met die troep. en ja, tis fake, maar heb een goede broek gekocht voor 15 euro en een hele goede winterjas voor 40 euro en die houden het echt wel langer uit dan een dagje. daar kun je gewoon heel goed spul kopen, goede kwaliteit en het scheelt aanzienlijk in je portemonnaie en in je bagage hoeveelheid.
ik vond wel dat het aanbod in pokhara uitgebreidder was, maar geloof ook ietsje duurder
dus als je een standaard maatje nodig hebt, kun je beter in kathmandu shoppen, maar als je dus echt per se keuze wilt uit alle kleuren van de regenboog, zou ik in pokhara inslaan…
Hou er wel rekening mee dat er maar enkele winkels zijn bvb in Kathmandu waar je een degelijke kwaliteit kan vinden. Sommige North Face jassen zijn toch waterdoorlatend en dat is echt niet aangenaam als je op 5000 meter zit. Als je in Kathmandu bent kan je misschien raad gaan vragen in het ViaVia café in Thamel. De eigenaars Yves (een belg) en Maya zullen je (bij een consumptie:hihi:) maar al te graag advies geven over interessante winkels!
Alles aan kledij is goedkoper in Nepal, dus daar kopen is een must!
Ja hoor (tenzij je schoenen maat 53 hebt, die zou ik hier halen…) Ik had op een trekking iemand die zijn tas kwijt was in het vliegtuig. Die heeft ter plekke alles gekocht voor we weg gingen en hij was, schat ik zo in mijn gedachten, ongeveer 2 meter lang.
Gezien de stroom toeristen, en echt niet alleen gespierde slanke trekkers, denk ik dat dat ook te krijgen is. Er zijn ook twee "echte"winkels van Northface en Mountain hardware (dus officieel spul, geen namaak) waar je nog steeds de helft betaalt van wat je hier gewend bent.
Ja, dat las ik ook op Thorn tree. Laatste keer in de Mountain Hardware shop had ik dat idee wel, dat het voordeliger was dan wat ik bv bij outdoorwinkels in Nederland zie hangen. Ik kocht alleen een trekkingbroek voor 30 euro of zo, daar doet Bever het niet voor. Ik zal binnenkort op onderzoek uitgaan in Kathmandu!
Bever Outlet heeft interessante deals op trekking broeken (vaak wel alleen XL en XXL) – laatst in Utrecht nog een North Face convertable voor € 35,- gekocht. Bever qua advies heeft mijn stem niet: heb eigenlijk alleen studenten gezien die standaard advies uit een boekje opdreunen.
Op TT raden ze Yak Mnt Sport en International aan, Shona’s niet meer. Zou fijn zijn als je ervaringen kan posten na je nieuwe bezoek!
Zo, ik ben weer terug en zal mijn woorden intrekken over de winkels van North Face etc. De prijzen zijn er (inmiddels of toch altijd al?) net zo hoog als bij ons. De namaak spullen in de stad zien er steeds beter uit, al kun je aan trekkende naden en zo wel zien dat het nep is (en aan de prijzen uiteraard…).
In maart 2013 ga ik een half jaar op reis en ik start in Nepal. Daar wil ik de Annapurna trekking gaan lopen. Ik zou het leuk vinden om deze trekking samen met iemand te lopen. Als jij diegene bent neem even contact met je op!