Ik ga half maart voor een maand naar Nepal, waar ik het annapurna circuit of de sanctuary trek ga lopen. Ik wil dus niet 3 weken lang lopen klappertanden in de bergen, maar vind de trekking gear zoals winddichte jassen etc. echt enorm duur! Nu heb ik gehoord dat je in Kathmandu en Pokhara heel goed kleding kunt kopen voor de trekkings en je dus beter je spullen daar kunt inslaan - ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft??
Je kunt daar inderdaad alles kopen. Ik heb in Pokhara een dag-rugzak gekocht om zelf tijdens de trektocht mee te lopen. 10 euro, prima ding! Ik heb geen ervaring met kleding e.d. Veel mensen zeggen dat de kwaliteit slecht is of dat het uit elkaar valt na 1 trekking, maar ik weet niet of dat waar is. Misschien gewoon een vooroordeel of om hun eigen dure spullen te rechtvaardigen.
absoluut niet in NL kopen!!
tenzij je echt van plan bent om de komende 10 jr, elk jaar 5x op trekking te gaan
in kathmandu en pokhara wordt je doodgegooid met die troep. en ja, tis fake, maar heb een goede broek gekocht voor 15 euro en een hele goede winterjas voor 40 euro en die houden het echt wel langer uit dan een dagje. daar kun je gewoon heel goed spul kopen, goede kwaliteit en het scheelt aanzienlijk in je portemonnaie en in je bagage hoeveelheid.
ik vond wel dat het aanbod in pokhara uitgebreidder was, maar geloof ook ietsje duurder
dus als je een standaard maatje nodig hebt, kun je beter in kathmandu shoppen, maar als je dus echt per se keuze wilt uit alle kleuren van de regenboog, zou ik in pokhara inslaan…
Hou er wel rekening mee dat er maar enkele winkels zijn bvb in Kathmandu waar je een degelijke kwaliteit kan vinden. Sommige North Face jassen zijn toch waterdoorlatend en dat is echt niet aangenaam als je op 5000 meter zit. Als je in Kathmandu bent kan je misschien raad gaan vragen in het ViaVia café in Thamel. De eigenaars Yves (een belg) en Maya zullen je (bij een consumptie:hihi:) maar al te graag advies geven over interessante winkels!